Podjetja in znamke

Štiri znamke – štirje krogi

Audijev znak – štirje krogi – simbolizira združitev štirih, do leta 1932 neodvisnih proizvajalcev motornih vozil: Audi, DKW, Horch in Wanderer. Leta 1969 sta se združili družbi Auto Union GmbH in NSU Motorenwerke AG. Korenine današnje družbe AUDI AG v pregledu:

Horch

Ob koncu 19. stoletja je v Nemčiji že delovalo nekaj podjetij, ki so proizvajala avtomobile. Eno izmed njih se je imenovalo August Horch & Cie. To podjetje je bilo ustanovljeno 14. novembra leta 1899 v Kölnu. August Horch velja za enega izmed inženirskih pionirjev na področju avtomobilske tehnike. Preden je ustanovil svoje lastno podjetje, je bil med drugim tri leta vodja proizvodnje avtomobilov pri Carlu Benzu v Mannheimu. Leta 1904 je Augut Horch svoje podjetje preselil v Zwickau in ga prestrukturiral v delniško družbo. Toda že leta 1909 je podjetje, ki ga je sam ustanovil, zapustil. Od tedaj je deloval pod znamko Audi in si z njo tudi ustvaril ime.

Audi

Novo podjetje, ki ga je August Horch ustanovil 16. julija leta 1909 v Zwickau, iz konkurenčno-pravnih razlogov ni več smelo nositi njegovega imena. Zato so izbrali ime »audi!«, kar je latinski prevod besede »horch! (prisluhni!)«. Tako je od 25. aprila 1910 naprej Horchovo drugo podjetje delovalo pod imenom Audi Automobilwerke GmbH, Zwickau.

Wanderer

Mehanika Johann Baptist Winklhofer in Richard Adolf Jaenicke sta imela od leta 1885 v Chemnitzu servis koles. Kmalu sta začela dvokolesa, ki so bila v tistih časih zelo iskana, izdelovati sama in jih prodajati pod blagovno znamko »Wanderer«. Od leta 1896 se je njuno podjetje imenovalo Wanderer Fahrradwerke AG. Leta 1902 so tu izdelali prvo motorno kolo. Misel, da bi proizvodnjo razširili tudi na avtomobile, je leta 1913 prešla od besed k dejanjem. Za dve osebi zasnovano majhno osebno vozilo, ki so ga poimenovali »Puppchen (punčka)«, je bilo prvo v Wandererjevi desetletja trajajoči tradiciji proizvodnje avtomobilov.

DKW

Podjetje, ki je bilo prvotno leta 1902 v Chemnitzu ustanovljeno pod imenom Rasmussen & Ernst, so leta 1907 preselili v Zschopau – mesto, ki leži v nemškem Rudogorju (Erzgebirge). Tam so sprva izdelovali in prodajali izločevalnike olja za izpuste parnih naprav, blatnike in luči za vozila, vulkanizerske naprave ter centrifuge vseh vrst. Leta 1916 je ustanovitelj podjetja Jörgen Skafte Rasmussen s poizkusi skušal razviti avtomobil s pogonom na paro, čigar ime »DKW«, ki je kratica nemške besede »Dampf-Kraft-Wagen« (avtomobil na parni pogon) je patentiral. Leta 1919 se je podjetje pod novim imenom – Zschopauer Motorenwerke – preusmerilo v izdelavo majhnih dvotaktnih motorjev, ki so od leta 1922 predstavljali temelj za začetek uspešne proizvodnje motornih koles blagovne znamke »DKW«. Leta 1928 se je na trgu pojavilo prvo DKW-jevo malo osebno vozilo.

Auto Union AG, Chemnitz

29. junija 1932 so se na pobudo saške državne banke podjetja Audi Werke, Horch Werke in Zschopauer Motorenwerke/DKW združila v Auto Union AG. Hkrati je bila s podjetjem Wanderer Werke sklenjena pogodba o nakupu in zakupu s ciljem prevzema njihovega avtomobilskega oddelka. Sedež novega koncerna je postal Chemnitz. Auto Union AG je bil ob ustanovitvi drugi največji koncern v nemški industriji motornih vozil. Znak podjetja prikazuje štiri med seboj prepletene kroge, ki simbolizirajo nerazdružljivo celoto štirih avtomobilskih podjetij. Imena znamk Audi, DKW, Horch in Wanderer so se uporabljala še naprej. Vsaki od štirih znamk je bil znotraj koncerna dodeljen poseben tržni segment: DKW – motorna kolesa in mala osebna vozila; Wanderer – avtomobili srednjega razreda; Audi – avtomobili zgornjega srednjega razreda; Horch – luksuzni avtomobili višjega razreda.

Auto Union GmbH, Ingolstadt

Leta 1945, po koncu druge svetovne vojne, so družbo Auto Union AG, ki je imela sedež v sovjetski okupacijski coni, razlastili. Zaposleni, ki so bili v podjetju na vodilnih položajih, so zato odšli na Bavarsko, kjer so leta 1949 v Ingolstadtu ustanovili novo družbo – Auto Union GmbH – ki je nadaljevala tradicijo izdelovanja motornih vozil v znamenju štirih krogov. V tem okviru je bila najprej obujena proizvodnja preizkušenih DKW-jevih modelov z dvotaktnim motorjem: motornih koles, osebnih vozil in malih dostavnikov.

Leta 1965 je na trg prišel novi Auto Unionov model, ki je bil prvi povojni avtomobil s štiritaktnim motorjem. Začelo se je novo obdobje, ki je terjalo spremembo poimenovanja: ime Audi, ki je imelo bogato tradicijo, je doživelo preporod. Kmalu zatem so proizvodne trakove v Ingolstadtu zapustili še zadnji DKW-jevi modeli z dvotaktnim motorjem. Od takrat naprej so tam pod blagovno znamko Audi izdelovali nove modele s štiritaktnim motorjem. Toda tudi sicer se je začelo novo obdobje. Od leta 1965 je ingolstadtsko podjetje namreč del Volkswagnovega koncerna.

Vier Ringe (štirje krogi) – knjiga

»Vier Ringe« (štirje krogi) – zgodovina znamke Audi v obliki knjige in e-publikacije.