Podjetja in znamke

Štirje krogi – Audi

Ena od skrivnosti uspeha takrat še mladega koncerna Auto Union je bila natančna dodelitev posameznih znamk določenim tržnim segmentom, s čimer so lahko predstavili medsebojno usklajeno modelsko paleto. V okviru znamke Audi so na ta način izdelali Audi Front Typ UW, avtomobil srednjega razreda, pri katerem je novi koncern prvič izkoristil sinergijske učinke.

Najpomembnejša značilnost novega Audija je bil pogon na sprednji kolesi. V koncernu so tako DKW-jeve izkušnje s tovrstnim pogonom prenesli na srednji avtomobilski razred. Avtomobil je poganjal dvolitrski šestvaljni Wandererjev motor, ki ga je razvil Ferdinand Porsche. Karoserijo za limuzino je izdelal Horch, za kabriolet pa Gläser, priznani proizvajalec karoserij iz Dresdna.

Model Audi Front Typ UW – kratica označuje tip U z Wandererjevim motorjem – so začeli serijsko izdelovati spomladi leta 1933. Leto pozneje so proizvodnjo Audijevih vozil preselili v bližnjo Horchovo tovarno in tako v Audijevi tovarni pridobili prostor za povečano proizvodnjo DKW-jevih modelov s pogonom spredaj. Na berlinskem avtomobilskem salonu leta 1935 so predstavili novi Audi Front 225, ki je imel spremenjeno tehnično zasnovo, poganjal pa ga je zmogljivejši 2,3-litrski Wandererjev motor. Ta model je v prodajnem programu ostal do leta 1938. Tudi njegov naslednik Audi 920 je bil rezultat modularnega pristopa v izdelavi. Podvozje – sedaj znova s klasičnim pogonom na zadnji kolesi – in sodobno zasnovana karoserija sta v veliki meri ustrezala Wandererjevemu modelu W23 s šestvaljnim motorjem. Elegantni avtomobil je imel vrstni šestvaljni motor z zgoraj ležečo odmikalno gredjo, ki so ga razvili pri Horchu. Zadnja prema je bila zasnovana po DKW-jevem principu viseče preme. Decembra 1938 so v Horchovi tovarni v sklopu koncerna Auto Union izdelali prve primerke Audija 920, ki se je izredno hitro uspešno uveljavil na trgu.

Z izbruhom druge svetovne vojne se je zgodba o uspehu nenadoma končala. Proizvodnja civilnih vozil se je skoraj v celoti ustavila in koncern je prešel na proizvodnjo za potrebe oboroževanja. Aprila 1940 je s tekočega traku zapeljal zadnji Audi. Na naslednji avtomobil znamke Audi je bilo treba počakati četrt stoletja.

Vier Ringe (štirje krogi) – knjiga

»Vier Ringe« (štirje krogi) – zgodovina znamke Audi v obliki knjige in e-publikacije.