Podjetja in znamke

Štirje krogi – DKW

Ko so se 29. junija 1932 štiri podjetja – Audi, DKW, Horch in Wanderer – združila v Auto Union, je iz pravnih razlogov prevzem izvedla družba Zschopauer Motorenwerke/DKW. Tudi uprava nove družbe Auto Union AG je imela med leti 1932 in 1936 sedež v DKW-jevi upravni zgradbi v mestu Zschopau. Nato so jo leta 1936 preselili v Chemnitz.

Tako pomemben, kot je bil za ustanovitev družbe Auto Union AG Rasmussen s svojim podjetjem Zschopauer Motorenwerke, tako pomembni so bili za gospodarski razvoj novega koncerna DKW-jevi modeli. Motorna kolesa in avtomobili znamke DKW z značilnimi dvotaktnimi motorji so oskrbovali nižji tržni segment (cenovni razred od 345 do 3.400 rajhsmark) in so bili znotraj koncerna Auto Union predstavniki velikoserijskih modelov.

DKW-jeva motorna kolesa so izdelovali v tolikšnem številu, da se je koncern Auto Union s svojo tovarno v mestu Zschopau leta 1937 s 55.470 izdelanimi motornimi kolesi zapisal kot največji proizvajalec motornih koles na svetu. V mestu Zschopau so množično proizvodnjo za svojo promocijo izkoriščali že leta 1928.

Pomemben del proizvodnje so bili tudi DKW-jevi stacionarni motorji, ki so bili na voljo v neverjetno široki paleti in jih je bilo moč uporabljati v najrazličnejše namene (za potrebe poljedelstva, gradnje cest, gasilstva, vojske in oblasti).

Produkti znamke DKW so veljali za preproste, uporabne, zanesljive, gospodarne, vzdržljive in zmogljive. S tehničnega vidika se je podjetje s sedežem v mestu Zschopau izkazalo kot inovativen pionir na področju dvotaktnih motorjev, pogona na sprednji kolesi in izdelovanja karoserij (iz lesa in plastike). Ta pionirski duh je dal zagon tudi inovativnosti družbe Auto Union AG. Tako sta leta 1936 v Chemnitzu nastala »Zentrales Konstruktionsbüro – ZKB« (Centralni konstrukcijski oddelek) in »Zentrale Versuchsanstalt – ZVA« (Centralni oddelek za poizkuse), ki sta delovala za potrebe vseh znamk koncerna Auto Union.

Izdelava DKW-jevih avtomobilov je bila pravi logistični podvig: motorje so izdelovali v matični tovarni v mestu Zschopau, karoserije pa v DKW-jevi karosernici v berlinskem okrožju Spandau, kjer je potekala tudi proizvodnja modelov s štirivaljnim motorjem in pogonom na zadnji kolesi. Modele s pogonom na sprednji kolesi so izdelovali v Audijevi tovarni v mestu Zwickau.

Prav zaradi znamke DKW je imel Auto Union ob koncu 30-ih let prejšnjega stoletja potrebni potencial (DKW F9), s katerim se je lahko enakovredno postavil ob bok konkurentu Volkswagnu. S tem je bil Auto Union edini nemški proizvajalec avtomobilov, ki je Volkswagnu pravočasno pripravil odgovor.

Po končani vojni so ravno DKW-jevi produkti, ki so se dotlej že mnogokrat izkazali, poskrbeli, da sta se v Zahodni Nemčiji na novo ustanovljena družba Auto Union GmbH kot tudi saška industrija motornih vozil v takratni NDR ponovno postavili na noge.

Vier Ringe (štirje krogi) – knjiga

»Vier Ringe« (štirje krogi) – zgodovina znamke Audi v obliki knjige in e-publikacije.