Podjetja in znamke

Štirje krogi – Horch

V podjetju Horch Werke s sedežem v mestu Zwickau so bili vselej zvesti načelom svojega ustanovitelja Augusta Horcha, ki je prisegal na zmogljiva in kakovostna vozila. Horchovi avtomobili so se že od začetka uvrščali v sam vrh nemške avtomobilske industrije.

V 20-ih letih prejšnjega stoletja so obsežni racionalizacijski ukrepi vodili v gospodarnejšo serijsko proizvodnjo. Z uvedbo prvega nemškega avtomobila z osemvaljnim motorjem, jeseni leta 1926, so se Horchovi modeli razvili v vrhunske proizvode nemške avtomobilske industrije. Do tedaj so izdelovali le avtomobile s štirivaljnim motorjem, po novem pa so se pri Horchu povsem osredotočili na proizvodnjo mogočnih in reprezentativnih modelov z osemvaljnim motorjem.

Model Horch 8 je v nemški avtomobilski industriji postal sinonim za dragocenost, kakovost in vrhunsko tehnologijo. Z njim je podjetje Horch Werke postavljalo merila tudi onstran državnih meja. Leta 1932 je Horch v Nemčiji v avtomobilskem razredu z motorji nad 4,2 litra gibne prostornine zabeležil več kot 44-odstotni delež registriranih vozil.

Ob ustanovitvi družbe Auto Union AG je bilo nemudoma jasno, da bo znamka Horch tudi v okviru novega koncerna pokrivala tržni segment luksuznih vozil. Poleg tega je Horchov konstrukcijski oddelek, kjer so izdelovali karoserije, postal oblikovalski center, ki je razvijal slog za vse Auto Unionove znamke. Sodobne proizvodne tehnologije, ki so jih uporabljali v Horchovi tovarni, so postale standard tudi za ostale tovarne v sklopu podjetja.

Od leta 1933 se je Horchov prodajni program delil na velike modele z vrstnimi osemvaljnimi motorji in majhne modele z motorji V8. Ko je bilo nadvse udobna vozila znamke Horch treba opremiti z zmogljivejšimi motorji, so iz 5,0-litrskega vrstnega osemvaljnega motorja s pomočjo ostrejše odmikalne gredi in boljših kompresijskih razmerij iztisnili 120 KM. Tovrstna prizadevanja so še več sadov obrodila pri manjšem V-motorju: njegova moč se je leta 1937 z začetnih 62 povečala na 82 KM, leta 1939 pa je znašala končnih 92 KM!

Znotraj znamke Horch so kovali dolgoročne načrte o izpopolnjevanju svojih vozil, ki so segali od novih motorjev do posebej aerodinamičnih karoserij. Zaradi vojne je nato vendarle ostalo zgolj pri nekaj eksponatih in prototipih, ki so bili še v fazi preizkušanja.

Skupno so od leta 1927 do leta 1940, ko so ustavili proizvodnjo za civilne potrebe, izdelali približno 42.000 Horchovih vozil z osemvaljnim motorjem. Če k temu prištejemo še vozila, ki so jih do zaprtja proizvodnje, leta 1942, izdelali za potrebe nemške armade, ugotovimo, da je v teh letih tovarno v mestu Zwickau zapustilo več kot 70.000 avtomobilov z osemvaljnikom – to je število, kateremu se nihče od nemških konkurentov ni niti približal.

Vier Ringe (štirje krogi) – knjiga

»Vier Ringe« (štirje krogi) – zgodovina znamke Audi v obliki knjige in e-publikacije.