Podjetja in znamke

Štirje krogi – Wandererjevi avtomobili

Družba Wanderer Werke AG s sedežem v Chemnitzu je imela že v zgodnjih letih pestro produktno paleto: kolesa (od 1885), motorna kolesa (od 1902), pisarniški stroji (od 1904), obdelovalni stroji (od 1898) in avtomobili (od 1913).

Medtem ko je ob ustanovitvi družbe Auto Union AG leta 1932 podjetje Zschopauer Motorenwerke AG kot prevzemna družba neposredno dobilo pravico do upravljanja delniškega kapitala družb Audi Werke AG in Horch Werke AG, se je četrti krog – avtomobilski oddelek podjetja Wanderer Werke – novemu koncernu pridružil s sklenitvijo pogodbe o nakupu oz. zakupu. Preostali del podjetja Wanderer Werke je z izdelavo koles in malih motornih koles ter pisarniških in obdelovalnih strojev še naprej deloval samostojno in neodvisno.

V okviru novega koncerna Auto Union AG je bil avtomobilski znamki Wanderer dodeljen segment vozil srednjega razreda, kjer so se cene gibale od 3.875 do 8.250 rajhsmark. V tem tržnem segmentu je bila konkurenca zelo močna. Glavni tekmeci so bili Opel, Daimler-Benz in tudi BMW.

Po številu izdelanih vozil in prometu se je znamka Wanderer znotraj koncerna Auto Union uvrščala na 2. mesto – za DKW. Leta 1937 je družba Auto Union AG s 54.765 registriranimi avtomobili zabeležila 25,3-odstotni delež med vsemi registriranimi avtomobili v Nemčiji (216.538). Od tega je bilo med registriranimi avtomobili 19,5 odstotka DKW-jevih (42.143) in 4,7 odstotka (10.177) Wandererjevih modelov. Znamki Audi in Horch sta beležili vsaka manj kot 1 odstotek registracij.

V koncernu Auto Union so Wandererjeva vozila sčasoma nehala veljati za malomeščanske avtomobile srednjega razreda. Tako sta leta 1936 na trg prišla model Wanderer W51 in športni avtomobil Wanderer W25K s kompresorskim motorjem – prva primerka te znamke s sodobno oblikovano karoserijo v slogu Auto Unionovih vozil. Po tej oblikovalski filozofiji so se v naslednjih letih zgledovale tudi druge avtomobilske znamke, ki so jo poskušale posnemati. Na ta način so v koncernu znamki Wanderer želeli načrtno poiskati novo mesto na trgu in ji istočasno pridati športno progresivni značaj.

Te načrte je nato leta 1939 nenadoma prekrižal začetek druge svetovne vojne. Leta 1942 so s tekočega traku zapeljali zadnji Wandererjevi avtomobili. Po končani vojni si niso več prizadevali, da bi znamko Wanderer na področju avtomobilske industrije ponovno obudili.

Vier Ringe (štirje krogi) – knjiga

»Vier Ringe« (štirje krogi) – zgodovina znamke Audi v obliki knjige in e-publikacije.