Pregled motošporta

Začetek motošporta

Družbe, ki so danes združene pod enotnim logotipom s štirimi krogi, in tudi njihova »sorodnica« NSU so v motošport vstopile v času pred prvo svetovno vojno, različna je bila le intenzivnost njihovega udejstvovanja.

Med vsemi je izstopal August Horch. Inženir in ustanovitelj podjetij Horch in Audi je usodo svojih znamk zelo tesno povezal s prvimi vzdržljivostnimi preizkušnjami, ki so takrat prepričale marsikaterega potencialnega kupca.

August Horch na začetku sam za krmilom

Horch kljub temu, da je bil direktor podjetja, ni imel čisto nič proti temu, da bi sam tekmoval, vendar je zaradi večjih možnosti za uspeh tekmovalno vozilo predal svojemu najboljšemu kupcu – ta je z zmago na dirki Herkomer leta 1906 dokazal, da se je Horch s to vljudnostno gesto pravilno odločil. Če upoštevamo, da je Horch premagal celo Benz in Mercedes, postane jasno, kako velik uspeh je bil to za tako mlado podjetje.

Nadaljnji Audijevi tekmovalni uspehi

Ko podjetje v naslednjih letih ni izpolnilo pričakovanj, je motošport postal vzrok nesoglasij in eden od razlogov, zaradi katerih je August Horch zapustil podjetje, ki ga je sam ustanovil. Leta 1909 je August Horch ustanovil podjetje Audi, s katerim je bil še bolj uspešen. V času, ko je s svojimi konstruktorji in dirkači zaslovel Ferdinand Porsche, je August Horch s svojo ekipo večkrat zapored zmagal na rallyju po avstrijskih Alpah (1912–1914). Audijeva vozila, ki so bila na tržišču še novost, so postala znana takorekoč čez noč.

DKW: tisoč zmag v dveh letih
Od štirih podjetij na Saškem je bila v 20. letih prejšnjega stoletja družba DKW z dvotaktnimi motornimi kolesi gonilna športna sila – v svojih reklamnih sporočilih je oznanjala »Tisoč zmag v dveh letih!«. To je verjetno pripomoglo k temu, da je pri kasnejši združitvi v skupno podjetje s štirimi krogi imela osrednji položaj.

Wanderer in NSU
Leta 1914 se je rallyju po avstrijskih Alpah pridružilo podjetje Wanderer z legendarnim modelom »Puppchen« (Punčka), od leta 1928 pa so vozila tega podjetja na gorskih rallyjih nizala zmago za zmago. Po zaslugi športnih uspehov se je Wanderer povezal s Ferdinandom Porschejem, plod tega poznanstva pa je bila pogodba za izdelavo dirkalnika za kasnejšo družbo Auto Union. Na jugu Nemčije se je že leta 1901 z motornimi kolesi uveljavilo podjetje NSU, svoj sloves pa je ohranilo še več desetletij. Posamične uspehe so dosegala tudi vozila podjetja NSU. Izjemen je bil nastop belega dirkalnika s 6-valjnim kompresorskim motorjem na prvem tekmovanju za Veliko nagrado Nemčije na berlinskem dirkališču Avus leta 1926.

Vier Ringe (štirje krogi) – knjiga

»Vier Ringe« (štirje krogi) – zgodovina znamke Audi v obliki knjige in e-publikacije.