-
Iskanje
Inteligentno in učinkovito. Podvozje modela Audi A8.
Inteligentna porazdelitev
Aktivno podvozje Audi AI, ki je del opcijske opreme modela Audi A8, ima dve
osrednji nalogi. Na eni strani glede na situacijo in lego vozila na cesti ter
hitrost vožnje celovito in zelo učinkovito skrbi za prečno in vzdolžno
stabiliziranje vozila pri različnih obremenitvah, kar še dodatno zviša raven udobja
med vožnjo. Na drugi strani pa omenjena inovacija izboljšuje tudi pasivno varnost:
vlečna sila, ki jo zagotavlja pogon quattro, se s kar najbolj natančnim
porazdeljevanjem moči pri zaviranju s polno močjo optimirano prenaša na vsa štiri
kolesa. Nagibanje naprej se aktivno izravnava in zavorna pot se občutno skrajša.
Vozilo se poleg tega pri bočnem trčenju v pol sekunde dvigne za do 80 mm in tako
zviša stopnjo varnosti v notranjosti.
Uvedbo vseh teh funkcij omogoča dejstvo, da podvozje prvič deluje povsem
elektromehansko ter potrebno moč na posamezno kolo lahko posreduje individualno in
odvisno od situacije. Nadzoruje jih osrednja krmilna enota, ki vrednoti signale
senzorjev in magnetnim ventilom posreduje ustrezne ukaze, ventili pa nato
brezstopenjsko prilagodijo moč blaženja posameznega blažilnika.
Učinkovitost serijsko
Audi A8 je blagi hibrid. Kombinacija motorja z notranjim zgorevanjem, tekočinsko
hlajenega 48-voltnega jermenskega zagonskega alternatorja in zmogljive litij-ionske
baterije je serijsko na voljo prvič. Novost predstavlja osnovo celi vrsti
izboljšav, ki jih zaznamujeta predvsem večja učinkovitost in udobje med
vožnjo.
Jermenski zagonski alternator (RSG) ima dvojno vlogo: deluje kot elektromotor ali
alternator. Kot elektromotor zagotavlja izjemnih 60 Nm navora, ki se v modelu Audi
A8 uporabljajo na edinstven način: ko dosežete svojo ciljno hitrost, se pri
hitrosti med 30 in 160 km/h zgorevanje izključi za do 40 sekund - za udobno in
mirno inercijsko vožnjo brez emisij. RSG ima kljub temu še vedno dovolj moči, da
kadar koli znova zažene motor. Pritisnite pedal za plin in motor se takoj znova
vključi.
Alternator ima svoje prednosti tudi med zaviranjem: skupaj z zmogljivo baterijo nad
zadnjo premo omogoča intenzivnejšo rekuperacijo. Tako se energija, ki je v vozilu
že bila uporabljena, dovede nazaj. V številnih situacijah je tovrstna regeneracija
celo učinkovitejša od prej omenjene inercijske vožnje - zato pogonski management
modela Audi A8 stalno nadzoruje in vrednoti situacijo. Podatki kamere spredaj in
opcijske prediktivne asistence za učinkovitost vožnje z aktualnimi podatki o poti
ter vrednosti senzorjev so medsebojno povezani.
Poleg tega so modeli nove generacije Audi A8 prva vozila z novo oznako moči
motorja. Vstopna motorja pri obeh 6-valjnikih prestavljata 3.0 TDI z močjo 210 kW v
modelu Audi A8 50 TDI in 3.0 TFSI z močjo 250 kW v modelu Audi A8 55 TFSI.
Nov način krmiljenja
Vsaka hitrost krmiljenju postavlja svoje lastne zahteve. Če gre v spodnjem območju
za vodljivost, se kasneje poleg agilnosti zahteva predvsem stabilnost. Vodljivost
pomeni, da vaše vozilo okretnost, npr. modela Audi A4, združuje z udobjem luksuzne
limuzine. Pri vožnji skozi ozke ovinke tako volan ni treba močno vrteti
(neposrednost). Agilnost doživite kot užitek v vožnji, športnost in spontanost.
Stabilnost pa se kaže kot visoka stopnja obvladljivosti, tudi pri nenadnih premikih
volana.
S tehničnega vidika gre tu za nasprotje, zaradi katerega je bilo treba doslej
pogosto sklepati kompromise: v ospredju je bila bodisi neposrednost bodisi
stabilnost. Dinamično štirikolesno krmiljenje to večno sprejemanje kompromisov
sedaj dosledno odpravlja, in sicer z aktivnim poseganjem v krmiljenje na sprednji
in zadnji premi, ki ga koordinira osrednja krmilna enota. Algoritem krmiljenja vaše
premikanje volana odvisno od trenutne vozne situacije pretvori v optimalni kot
zasuka volana na sprednji in zadnji premi.
S tem doseže povsem izboljšano vodljivost: v mestnem prometu, npr. pri obračanju in
parkiranju, je za vrtenje volana potrebno občutno manj moči - obračalni krog vozila
se je močno zmanjšal s krmiljenjem zadnjih koles v nasprotni smeri. Pri vožnji po
regionalnih cestah uživate v športnosti in natančnosti - v vožnji kot po tirnicah.
Na avtocestah pa dinamično štirikolesno krmiljenje s krmiljenjem koles v isto smer
poskrbi za sproščeno in stabilno vožnjo, kar lahko občutite tudi kot sopotnik na
zadnjem sedežu.