Novi Audi A5 in S5 Sportback – popolna sinteza privlačnega videza in funkcionalnosti

16.02.2017

Sedem let po rojstvu Audija A5 Sportback na trg vstopa nova generacija. Petvratni kupe združuje eleganco in emocionalen dizajn z izredno funkcionalnostjo in udobjem notranjosti. Ta družinski avtomobil nudi odlično povezljivost in najnovejše multimedijske rešitve. Poleg tega ima druga generacija popolnoma novo razvito podvozje, zmogljive pogonske agregate in inovativne asistenčne sisteme. V S5 je vgrajen nov šestvaljni turbomotor, ki razvije kar 260 kW (354 KM) moči in 500 Nm navora. A5 Sportback je prvič na voljo tudi kot bivalentni g-tron, ki lahko izmenično deluje na gorivo Audi e-gas, zemeljski plin ali bencin.

 

Zunanji dizajn

Pri zasnovi novega A5 Sportback so Audijevi oblikovalci harmonično združili emocionalno obliko z atletsko napetimi površinami. Daljša medosna razdalja, kratki previsi in podaljšan, športno izbočen pokrov motornega prostora, ki zaobjema sprednji del, poudarjajo dinamiko petvratnega kupeja. Tridimenzionalno zasnovana mreža hladilnika z enodelnim okvirom je bistveno nižja in širša kot pri predhodniku.

 Valovita ramenska linija, ki Audiju A5 Sportback daje pridih emocionalne elegance, je v primerjavi s predhodnikom poudarjena še bolj izrazito in zasnovana tridimenzionalno ter ustvarja igro svetlobe in senc. Markantna kolesna ohišja jasno poudarjajo gene modelov quattro. Natančen potek linij na zadku je usmerjen vodoravno. Podolgovat pokrov prtljažnika se zaključi z značilnim izrazitim robom.

Notranjost

Notranjost novega Audija A5 Sportback je občutno večja: potniški prostor je za 17 mm daljši, ramenski prostor za voznika in sovoznika je za do 11 mm večji, kolenski prostor za potnike na zadnjih sedežih pa je pridobil 24 mm. Kakovostni materiali, zasnova po meri in barvno usklajena notranjost so pri Audiju že stalnica. Vodoravna zasnova armaturne plošče ustvarja občutek izjemne prostornosti. Opcijska ambientna osvetlitev z možnostjo nastavljanja 30 različnih barvnih odtenkov poskrbi za pravo vzdušje v potniški kabini.

Prostornina prtljažnika znaša 480 l, kar A5 Sportback uvršča med najboljše v svojem razredu. Kot dodatna oprema je na voljo še senzorsko krmiljenje za odpiranje in zapiranje pokrova prtljažnika, ki je serijsko na voljo z električnim pomikom.

 

Prikazi in upravljanje

Zaradi popolnoma novega koncepta upravljalnih in prikaznih elementov vključno z vnosom poljubnega besedila lahko voznik vse funkcije upravlja enostavno in intuitivno. Alternativno je za serijske analogne okrogle instrumente na voljo Audijev virtualni prikazovalnik. Različne možnosti prikazov vozniku zagotavljajo še večjo mero udobja. Veliki visokoločljivostni zaslon TFT (12,3 palca) omogoča podrobne prikaze. Opcijski projicirni sistem vse pomembne informacije kot hitro dostopne simbole in številke projicira na vetrobransko steklo, tako da lahko voznik ostane osredotočen na cesto.

 

Multimedijski sistemi

Najvišji nivo opreme obsega MMI navigacijo plus s funkcijo MMI touch, ki med drugim vsebuje interni pomnilnik s kapaciteto 10 GB, DVD-predvajalnik ter 8,3-palčni zaslon z ločljivostjo 1.024 x 480 slikovnih pik. Delovanje Audijeve MMI navigacije plus je tesno povezano s številnimi opcijskimi asistenčnimi in varnostnimi sistemi.

Opcijski Audijev vmesnik za pametni telefon mobilne telefone z operacijskima sistemoma iOS in Android integrira v posebej zanje razvito okolje v Audijevem sistemu MMI. Audijev predal za telefon, kije na voljo po želji, poveže pametne telefone z zunanjo anteno in na ta način zagotavlja boljšo kakovost sprejema. Poleg tega na osnovi Qistandarda omogoča brezžično indukcijsko polnjenje. Avdiosistem znamke Bang #Olufsen (dodatna oprema) z novim 3D-zvokom kot tretjo dimenzijo zvoka zajema tudi višino, zaradi česar ima voznik občutek, da sedi v koncertni dvorani. Sistem z močjo 755 W ima ojačevalnik in 19 zvočnikov. Tablica Audi tablet se uporablja kot prenosni sistem RSE (Rear Seat Entertainment), tako v vozilu kot zunaj njega.

 

Asistenčni sistemi

Novi Audi A5 Sportback na področju opcijskih asistenčnih sistemov ponuja številne možnosti. Premišljena kombinacija različnih tehnologij skrbi za višji nivo varnosti, udobja in učinkovitosti. Audi je obenem naredil nov korak v smeri avtonomne vožnje.

Osrednjo vlogo pri tem igra sistem adaptive cruise control (ACC) s funkcijo Stop&Go vključno z asistenco za zastoje, ki voznika v gostem prometu pri hitrostih od 0 do 65 km/h razbremeni, saj samodejno zavira in pospešuje ter na dobro urejenih cestah začasno tudi obrača volan.

Kadar se mora vozilo izogniti oviri, asistenca za ovire poseže v krmiljenje, da prepreči prometno nezgodo. Asistenca na podlagi podatkov sprednje kamere, sistema ACC in radarskih senzorjev v delčku sekunde izračuna ustrezno pot.

Ponudbo opcijskih asistenčnih sistemov zaokrožajo še sledeča opcijska oprema: asistenca za zavijanje levo, parkirni sistem s krmilno avtomatiko, asistenca za prečni promet zadaj, opozorilni sistem za izstopanje, s kamero podprto prepoznavanje prometnih znakov, Audi active lane assist in Audi side assist.

 

Podvozje

Široki kolotek in sorazmerno dolga medosna razdalja sta osnova za športno uravnoteženo nastavitev podvozja. Širina koloteka spredaj znaša 1.587 mm, zadaj pa 1.568 mm. Medosna razdalja meri 2.824 mm.

Sprednja prema je izpopolnjena petvodilna prema, na zadnji premi pa je petvodilna konstrukcija nadomestila konstrukcijo s trapeznimi vodili predhodnega modela. Prilagodljivi blažilniki so na voljo kot dodatna oprema in so integrirani v sistem za vozno dinamiko Audi drive select. Njihov adut sta odzivnost in dinamičnost. Novo elektromehansko servokrmiljenje zagotavlja še bolj neposreden občutek na volanu in večjo preciznost krmiljenja. Opcijsko je na voljo dinamično krmiljenje, pri katerem se prenos krmilne sile spreminja glede na hitrost vožnje in kot zasuka volana.

 

 

Motorji in prenos moči

Kupci novega Audija A5 Sportback lahko izbirajo med dvema motorjema TFSI in tremi motorji TDI ter razponom moči od 140 kW (190 KM) do 210 kW (286 KM). V primerjavi s predhodnim modelom je poraba goriva do 22 odstotkov nižja, zmogljivost pa obenem do 17 odstotkov večja.

6-stopenjski ročni menjalnik, 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko S tronic ali 8-stopenjski menjalnik tiptronic - za vsak motor je na voljo ustrezna tehnologija, ki zagotavlja optimalen prenos moči. Serijsko je na voljo pogon na sprednji kolesni par, kot dodatna oprema pa je možno izbirati med dvema izvedbama štirikolesnega pogona quattro, ki je pri motorju 3.0 TDI z močjo 210 kW (286 KM) del serijske opreme.

Audi S5 Sportback s turbomotorjem V6 za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 4,7 sekunde; končno hitrost ima elektronsko omejeno na 250 km/h. Serijsko je opremljen s pogonom quattro in 8-stopenjskim menjalnikom tiptronic. Audi ima prvič v ponudbi tudi bivalentni A5 Sportback g-tron. Poganja ga motor 2.0 TFSI, ki doseže moč 125 kW (170 KM), za pogon pa uporablja tako gorivo Audi e-gas oz. zemeljski plin kot tudi bencin.

 

Karoserija in oprema

Karoserija novega Audija A5 Sportback je najlažja v segmentu. Zaradi inteligentne kombinacije materialov tehta 15 kg manj kot pri predhodniku. Skupna masa vozila nove generacije je do 85 kg manjša in brez voznika znaša le 1.470 kg.

Model je na voljo z bogato serijsko opremo in številnimi dodatnimi funkcijami. Zaradi novega koncepta linij z različnimi paketi opreme je možnosti individualne izbire še več.

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj