Konceptni avto Audi Aicon – avtonomen na cesti v prihodnost

27.10.2017
  • Audijeva vizija vožnje na 5. stopinj

  • Revolucionarno oblikovanje

  • Popolnoma električen

  • ni pogon z dosegom do 800 kilometrov

Frankfurt/Ingolstadt (Nemčija), 11. september 2017 - S štirivratno oblikovalsko študijo Audi Aicon znamka predstavlja povsem avtonomen Audi prihodnosti - brez volana, brez pedalov. Kot oblikovni koncept ta štirivratni 2+2-sedežnik tako z zunanjostjo kot z notranjostjo pomeni velik skok v oblikovanje naslednjih desetletij. Tehnološki pionir vizionarsko združuje inovacije pri pogonu in podvozju, digitalizaciji in trajnosti. Tudi Aicon je zasnovan za delovanje na izključno električni pogon in lahko z enim polnjenjem baterije prevozi od 700 do 800 kilometrov.

Oblikovalska študija, tehnološki pionir, koncept mobilnosti: Audi Aicon z neprekosljivo doslednostjo izkorišča vse možnosti avtonomne luksuzne limuzine prihodnosti. Kot oblikovna študija ta štirivratni 2+2-sedežnik tako z zunanjostjo kot z notranjostjo pomeni velik skok v oblikovanje naslednjih desetletij. Tehnološki pionir vizionarsko združuje inovacije pri pogonu in podvozju, digitalizaciji in trajnosti.

In kot koncept mobilnosti Audi Aicon predstavlja svet jutrišnjega dne, v katerem se prepletajo prednosti individualnega prometa od vrat do vrat in luksuza letalske kabine prvega razreda. Kabine, ki deluje brez volana in pedalov ter zato omogoča vse udobje sodobne komunikacijske elektronike in popolno ergonomijo upravljanja - kot rečeno: prvi razred.

Na prvi pogled je jasno: za razliko od robotskega taksija, ki je poenostavljen do gole funkcionalnosti, avtonomno konceptno vozilo Audi Aicon stavi na številne adute. Njegove prezence ni mogoče spregledati; že zunanjost nakazuje prostorsko udobje za potnike in tehnično dovršenost. Audi Aicon je prestižni avtomobil prihodnosti, ki si ga bodo zaželele zahtevne stranke.

 

Mogočna prezenca - zunanjost

Audi Aicon je iz vseh zornih kotov videti spektakularno. Že samo po velikosti - zunanja dolžina 5.444 milimetrov, širina 2.100 milimetrov in višina 1.506 milimetrov - se avto uvršča v prestižni segment D. Medosna razdalja znaša 3.470 milimetrov - torej 240 milimetrov več kot pri novem Audiju A8 v podaljšani izvedbi.

Osrednji del zunanjosti je kabina - velike steklene površine spredaj in zadaj ter izrazito navzven izbočena stranska stekla potnikom dajejo občutek svetlega, širokega prostora. Po stranskih steklih Aicona poteka drzna linija izrazitega roba vse do D-stebrička, kar je novost v avtomobilskem oblikovanju. Ta linija poudarja dolžino avtomobila in optično učinkovito zmanjšuje prostornino kabine glede na celoto. Predel pragov, ki se rahlo dviga proti zadnjemu delu, je zatemnjen, zato dobimo vtis nizke lege avtomobila.

Močno izstopajoča kolesna ohišja poudarjajo gene Audijevih modelov quattro in se hkrati navezujejo na Audijeve oblikovalske kreacije najnovejših serij. Velika 26-palčna kolesa sežejo karseda daleč navzven in poudarjajo impresivni videz.

Oblikovalci so število linij na sprednjem delu in zadku zmanjšali na minimum ter s tem stavili na velike neprekinjene površine. Kot že pri konceptu Audi e-tron Sportback tudi na sprednjem delu Aicona opazimo invertirano šesterokotno masko, značilni element prihodnje generacije Audijevih električnih avtomobilov. Močno nagnjena silhueta celotnega sprednjega dela odraža nezadržno željo po gibanju - tudi to so linije, značilne za športne avtomobile.

 

Emocije in informacije - LED-tehnologija za luči

Pri tem avtu smo se tako spredaj kot zadaj odpovedali klasičnim žarometom in enotam luči. Namesto tega je opremljen z docela digitalno zapisljivimi prikazovalniki, ki sestojijo iz stotin trikotnih točkovnih segmentov. Ti se tridimenzionalno zgledujejo po Audijevem simbolu AI.

Okoli maske so razvrščena velika svetlobna polja, v katerih je - ravno tako na zadku - prostorsko razporejenih več kot 600 3D-slikovnih točk. Velike površine in veliko število slikovnih točk omogočajo raznovrstne grafike, animacije in prikaze informacij v vseh barvah. Audi Aicon s tem ni več vezan na statično optiko dnevnih luči, temveč se prilagaja voznim situacijam in celo potnikom. Individualno prilagajanje je neomejeno.

Vodoravno začrtani svetleči segmenti levo in desno od maske delujejo podobno kot oči in jih je mogoče razširiti kot kakšne velike zenice - ali jih napadalno pripreti. Če Aicon zazna pešce ali druge udeležence v prometu, je videti, kot bi z njimi vzpostavil očesni stik in jim sledil s pogledom.

Audi Aicon na inteligenten način pomaga svoji okolici, saj pešce ali kolesarje z opozorilnimi animacijami na svojih prikazovalnikih opozori na nevarne situacije. Vozne režime, kot so vožnja v koloni, mestna vožnja ali vožnja s koračno hitrostjo, je mogoče vizualno ponazoriti. Pri pospeševanju vodoravni trakovi potujejo od spodaj navzgor, pri zaviranju v nasprotni smeri - hitrost gibanja trakov se veča ali manjša skladno s hitrostjo avtomobila.

Avto prihodnosti svoj komunikacijski prostor širi tudi na okolico. Audi Aicon s projektorskimi moduli visokoločljivo osvetljuje cesto in okolico ter na tla projicira signale. Varnostna opozorila in informacije o vozilu tako posreduje pešcem, ki avtomobila ne vidijo neposredno.

Izključno samovozeči avto prihodnosti zagotovo ne potrebuje več dolgih luči z velikim dometom. Laserski in radarski senzorji študije Audi Aicon dobro "vidijo" tudi v temi, varno najdejo pot in pravočasno odkrijejo morebitne ovire. Potniki se medtem lahko posvečajo ponudbi, ki jo omogoča račun myAudi, ali pa zaprejo oči. Če Audi Aicon zapuščamo v temi, se aktivira "svetlobni spremljevalec": minidron z žarometom uporabniku varno razsvetljuje pot.

 

Prostor, oblika, funkcija - notranjost

Vrata modela Audi Aicon se odpirajo protismerno, vpeta so spredaj in zadaj; B-stebrička ni. Tako se potnikom že ob vstopu pred očmi prikaže vsa razsežnost notranjosti. V notranjosti potekajo linije dekorativnih površin in funkcionalnih elementov izrazito vodoravno. Notranjost, ki je v zgornjem delu svetlejša, daje vtis edinstvene prostornosti; ker volana in klasične armaturne plošče ni več, potniki začutijo odprtost in širino.

Ta občutek še poudarjajo velike steklene površine, prosojna streha in nizka ramenska linija. Podobno velja za posebno geometrijo stranskih oken: v zgornji polovici so namreč nagnjena izrazito navzven - in sicer najmočneje v višini oči.

Notranjost je videti še posebno široka, če oba sprednja sedeža pomaknemo do konca nazaj. Audi Aicon je 2+2-sedežnik. Oblazinjena dvosedežna klop je vgrajena v zadnjo steno, oba sprednja sedeža sta zasnovana za čim večje udobje in optimalno prostornost. Potniki se lahko po želji pomikajo do 500 milimetrov vzdolžno med sprednjim in zadnjim položajem. Sedeži se ne pomikajo po vodilih, temveč na platformi, ki je prekrita z debelo preprogo in vzdolžno premična, na njej pa slonijo tudi noge potnikov. Višina platforme je prilagodljiva, tako da jo je mogoče uporabiti tudi kot otomano za noge. Sedišča in naslonjala je mogoče brezstopenjsko nagibati, da dobimo udobne položaje za delo ali počitek.

Individualne sedeže lahko tudi obrnemo za do 15 stopinj. Če so sedeži obrnjeni navzven, lahko potniki še udobneje vstopijo, če pa so obrnjeni navznoter, se potniki laže pogovarjajo med seboj. Če sedeže obrnemo nazaj, se vzglavnik sedežev kot ovratnik samodejno preklopi nazaj in se spremeni v naslon za roke.

Zasnova sedežev je avtomobilistična interpretacija pohištvenega klasika, naslanjača. Sedišče in naslonjalo sta na pogled ločena drug od drugega - dve zunanji lupini obdajata svetlo oblazinjenje v videzu blazin s pravokotno prešito površino. Stranici naslonjala sta rahlo upognjeni, tako da omogočata primerno oporo v ovinkih.

Seveda je v Aiconu, ki je namenjen za daljše vožnje, dovolj prostora tudi za prtljago. Zaradi prostorsko ekonomične zasnove električnega pogona je tako v sprednjem kot tudi v zadnjem delu vozila prtljažni prostor s skupno prostornino okoli 660 litrov. Poleg tega ima Aicon številne predale tudi v potniški kabini.

 

Uporabniku prijazen - upravljanje in komunikacija

Tolikokrat omenjeni miselni preskok v svetu avtomobilizma je v Audiju Aicon očiten. Na prvi pogled namreč ne opazimo nobenih upravljalnih elementov in prikazov. Nikjer ni volana, pedalov, sklopov tipk in prikazovalnih instrumentov. Namesto tega: umirjene, prostrane površine. Potnike obdaja blago usločeni, proti sprednjemu delu dvigajoči se naslon za roke, ki poteka po vsej dolžini vrat. Pred njimi je namesto armaturne plošče velika odlagalna površina, pod vetrobranskim steklom pa osrednji zaslon.

Ko potniki vstopijo, notranjost pri priči oživi. Linije, osvetljene v LED-tehnologiji, barvito poudarjajo predel vrat. Na sprednjem zaslonu se prikažejo pozdravne besede. Empatična elektronska avtomobilska asistenca PIA potnika prepozna po pametnem telefonu in aktivira vse njegove osebne nastavitve. Klimatska naprava in nastavitev sedeža, barva notranje osvetlitve in nastavitve multimedijskega sistema se individualno prilagodijo. Navigacija čaka na vnos cilja in vsi dostopni komunikacijski kanali, povezani prek najhitrejšega razpoložljivega standarda, so pripravljeni za uporabo.

Novost so upravljalni vmesniki, ki jih je mogoče poljubno premeščati po vsem zgornjem delu vrat. Odvisno od položaja sedežev, ki so vzdolžno pomični za 50 centimetrov, so v digitalni živahnosti loka, ki zaobjema kabino ("wrap around"), ergonomsko optimalno razporejeni elementi na dotik in prikazovalniki. Roka sama od sebe najde pot do upravljalnih enot, brezhibno odzivnih na dotik. Potnik lahko z dotikom prsta spreminja najpomembnejše nastavitve, ne da bi se moral na sedežu vzravnati ali celo nagniti naprej. Upravljanje poteka interaktivno: sistem PIA je pogosto korak pred potnikom in mu ponuja storitve, še preden jih je ta aktivno izbral.

Za dialog z avtomobilom je na voljo več načinov vnašanja. Poleg taktilno-ročne ravni je na voljo tudi glasovno upravljanje in tako imenovana funkcija Eye Tracking s senzorji, ki spremljajo premike voznikovih oči, v sprednjem zaključku notranjosti. Potnik usmeri pogled v upravljalno enoto v sklopu sprednjega glavnega zaslona in jo s tem izbere, fine nastavitve pa opravi z roko ali glasom.

V Audiju Aicon je na voljo vse, kar ponuja sodobna komunikacijska elektronika. Potniki si lahko sproščeno ogledajo film ali brskajo po spletu. Možne so tudi videokonference ali komunikacija prek družbenega omrežja. Odvisno od položaja sedenja lahko potniki izbirajo med prikazom vsebin na velikem sprednjem zaslonu ali na virtualnem prikazovalniku, ki je projiciran na vetrobransko steklo.

Steklene strešne površine po želji zasenčijo dnevno svetlobo, s tem ko se s priključitvijo električne napetosti spremeni stopnja njihove prosojnosti. Integrirani OLED-svetlobni elementi omogočajo dodatne opcije razpoloženjske osvetlitve ali - na primer pri vstopanju in izstopanju - enakomerno osvetlitev notranjosti.

Audi Aicon potnikom odpira vrata v nov svet mobilnosti. Ker nimajo več voznih nalog, pridobijo svobodo in lahko čas v avtu preživijo po svoje. Naj bo to delo, komunikacija ali le sprostitev - celo zadremajo lahko: vse je mogoče, saj avto samostojno in varno vozi do cilja.

 

Prilagojena za dolge relacije - pogon in podvozje

Audi Aicon je že po svoji obliki avtomobil iz drugega sveta, avtomobil prihodnosti. V prihodnost je usmerjena tudi tehnologija konceptnega vozila. Izhaja namreč iz prometne infrastrukture, ki predpostavlja samovozeče avtomobila na vseh cestah. Udeleženci v prometu so povezani v omrežje drug z drugim in z okolico.

Nenazadnje to pomeni, da bo promet prihodnosti potekal mirneje in enakomerneje, kot si danes lahko predstavljamo. Celo pri zmernih največjih hitrostih bo mogoče velike razdalje prevoziti z enakomerno visoko stalno hitrostjo 130 km/h. Potniki bodo potovanje doživljali kot udobno drsenje brez nenehnega zaviranja in pospeševanja.

Po zaslugi visokorazvite senzorike in povezljivosti bodo tudi prometne nesreče stvar preteklosti. Zato potniki v avtomobilu, kot je Audi Aicon, v prihodnje ne bodo več potrebovali klasičnih zadrževalnih sistemov. Tudi s fizičnega vidika bodo med takšno vožnjo uživali v svobodi, kakršna se nam leta 2017 zdi še vizionarska.

Temu spremenjenemu svetu mobilnosti sta optimalno prilagojena tudi pogon in celotno vozilo. Za dinamiko Aicona skrbi visokoučinkovit električni pogon. V predelu sprednje in zadnje preme so nameščeni skupno štirje elektromotorji. Zbiralniki energije so vgrajeni pod dnom vozila. To so trdne baterije, ki bodo imele veliko večjo kapaciteto od litij-ionskih baterij.

Štirje elektromotorji s skupno močjo 260 kW in navorom 550 Nm poganjajo vsak po eno kolo in omogočajo elektronsko krmiljeni variabilni štirikolesni pogon quattro. Maksimalni pospešek je bil na seznamu želenih lastnosti Aicona daleč za maksimalno učinkovitostjo in s tem tudi za dosegom. Po tej strategiji delovanja se ravnajo tudi pogonski sklop in električne zavorne enote, ki z rekuperacijo regenerirajo energijo. Načrtno lahka konstrukcija karoserije iz kombinacije različnih materialov in izboljšana aerodinamika dodatno prispevata k temu, da Audi Aicon z enim polnjenjem prevozi 700 do 800 kilometrov.

 Celo čas polnjenja je karseda kratek. Po zaslugi visokonapetostnega sistema z napetostjo 800 V lahko namreč Aiconove baterije napolnimo na 80 odstotkov v manj kot 30 minutah. Kot druga možnost pa je v vozilu na voljo tudi enota za indukcijsko - torej brezžično - polnjenje. Aicon oboje zagotavlja brez voznika - v AI-območju lahko namreč samodejno pripelje na polnilno postajo in si tam baterije napolni brez človeške pomoči.

Audi Aicon kot pravi quattro nudi velike voznodinamične rezerve ter v vsakem vremenu in na vsakem vozišču avtonomno in varno pripelje na cilj. Podvozje je zasnovano za čim večje udobje. Enote za zračno vzmetenje in blaženje premagajo vse neravnine na cesti. Električno gnani izvajalniki na vseh štirih kolesih izenačujejo nagibanje karoserije pri vožnji skozi ovinke, pospeševanju ali zaviranju. Ta popolnoma aktivni sistem vzmetenja še dodatno izboljša odlike vzmetenja adaptive air suspension. Audi Aicon tako rekoč poleti celo čez velike udarne jame.

Zavira predvsem prek rekuperacije in si pri tem znova polni baterije. Inženirji so zavorne kolute iz koles prestavili bliže pogonu. To izboljša aerodinamiko v predelu koles, saj v kolesu ni več zračnega hlajenja, ki ga spremlja turbulenca. Še en stranski učinek je zmanjšanje nevzmetenih mas, kar potniki v Aiconu zaznajo kot posebno občutljivo blaženje na neravnem cestišču.

Agregati prem in pogona so v Aiconu simetrični - torej spredaj in zadaj enaki. Mehanske komponente, kot sta volanski drog ali volanska hidravlika, odpadejo. Zato ima avto popolno štirikolesno krmiljenje, ne da bi šlo to na račun prostora in s tem predela za potnike. Pozitivni učinek za Aiconove prednosti v vsakodnevnem življenju: kljub veliki medosni razdalji (skoraj 3,47 metra) je Aicon po zaslugi obeh vodljivih prem izjemno okreten - obračalni krog, ki meri le 8,5 metra, je pod ravnjo malih avtomobilov, zato se vozilo odlično obnese v mestnih središčih.

Vsestranski Audi Aicon je torej odlično opremljen za svojo glavno nalogo: na dolgih relacijah potnikom ponuditi čim večje udobje, komunikacijsko tehnologijo in veliko prostora. Aicon s tem združuje številne možnosti uporabe za avtonomno vožnjo v urbanem okolju in na avtocesti z dosegom električnega pogona, kot ga doslej še ni bilo. Sledili bodo še drugi Audijevi mojstri mnogoboja, izmed katerih bo vsak blestel še s svojo posebno disciplino; tako program vozil znamke Audi tudi v prihodnje ostaja osupljiv in vsestranski.

 

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj