Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj

Audi e-tron: štirje krogi pod napetostjo

04.04.2019

Z Audijem e-tron znamka s štirimi krogi predstavlja svoj prvi serijski model z izključno električnim pogonom. Pospešek od 0 do 100 km/h v 5,7 sekunde, prek 400 km dosega po kriterijih voznega cikla WLTP, brez lokalnih izpustov - ta SUV višjega razreda je močan, učinkovit, športen in optimalno prilagojen za vsakodnevno rabo. Oba njegova elektro­motorja razvijeta moč do 300 kW in v kombinaciji z električnim štirikolesnim pogonom zagotavljata izvrstne zmogljivosti na vsakem terenu. Celovita ponudba polnilnih možnosti za polnjenje doma in na poti omogoča še posebno udobno in preprosto električno vožnjo.

 

Audi e-tron je električni SUV za športne aktivnosti, prosti čas in družino. Celovito izpolnjuje vsakodnevne potrebe po avtomobilu, ki ponuja prvovrstno udobje in ima hkrati učinkovit električni pogon. Poleg tega vozilo ponuja značilno vrhunsko izkušnjo znamke Audi, ki jo dopolnjujejo inovativne posebnosti. Audi e-tron je prvo serijsko vozilo, v katerem sta po želji na voljo tudi virtualni zunanji ogledali. Ti ne ponujata zgolj novega tehnološkega doživetja, ampak tudi številne praktične prednosti glede udobja in varnosti. Enako velja za funkcije, ki jih bo mogoče kot dodatno opremo naročiti tudi po nakupu vozila Audi e-tron od sredine leta 2019 naprej. Digitalizacija v avtomobilu s tem dosega novo raven. V Sloveniji bo za bogato opremljeni električni SUV treba odšteti od 83.000 EUR naprej.

 

Pogon in podvozje

Učinkovitost, odlične zmogljivosti in suverena umirjenost - Audi e-tron ponuja vozno doživetje nove tehnološke dobe. Z dvema elektromotorjema s sistemsko močjo do 300 kW je električni SUV izjemno odziven, obenem pa se lahko pohvali z domala neslišnim delovanjem in lokalno nevtralno bilanco CO2. V visokonapetostno baterijo je mogoče shraniti 95 kWh energije, s čimer je zagotovljen doseg prek 400 km po kriterijih voznega cikla WLTP. Audi e-tron je torej zasnovan za dolge relacije. Za optimalno vlečno silo in vozno dinamiko v vseh voznih situacijah in v vseh vremenskih pogojih skrbi novi električni štirikolesni pogon v kombinaciji z najsodob­nej­šimi rešitvami za podvozje.

 

Izvrstne zmogljivosti: elektromotorja

Audi e-tron zagotavlja novo dimenzijo užitka v vožnji. Z močjo 265 kW in navorom 561 Nm oba elektromotorja vozilu omogočata pospešek od 0 do 100 km/h v 6,6 sekunde - brez zakasnitve in skoraj neslišno. Asinhronska motorja lahko to konično moč zagotavljata 60 sekund. S tem večkrat zapored in brez zmanjšanja moči omogočata pospeševanje od iz mirovanja do elektronsko omejene najvišje hitrosti 200 km/h.

Odzivnost pri speljevanju, na primer izpred semaforja, je primerljiva z odzivnostjo športnega avtomobila. Največji navor je na voljo v delčku sekunde in zagotavlja enkratno vlečno silo. Pri sprednjem elektromotorju, ki je zaradi optimalnih dimenzij nameščen vzporedno (s premo), konična moč znaša 125 kW, navor pa 247 Nm. Zadnji, koaksialno nameščeni motor, ima moč 140 kW in navor 314 Nm. Dvostopenjski planetni gonili z eno prestavo prek diferencialov prenašata moč na premi.

Asinhronski motor lahko kratkotrajno poveča svojo moč. Če voznik preklopi z vozne stopnje D na vozno stopnjo S in do konca pohodi desni pedal, aktivira funkcijo 'boost', ki lahko ostane aktivirana osem sekund. Pogon pri tem ustvari sistemsko moč 300 kW in navor 664 Nm. Audi e-tron v tem primeru za pospešek od 0 do 100 km/h porabi 5,7 sekunde. Moč se med elektromotorjema na sprednji oziroma zadnji premi porazdeljuje tako: 135 kW moči s funkcijo 'boost' ob navoru 309 Nm spredaj in 165 kW moči ob navoru 355 Nm zadaj.

Oba asinhronska motorja Audija e-tron imata velike prednosti pri zasnovi. V stanju brez napajanja ne povzročata električno pogojenih izgub vlečne sile in sta tako zelo učinkovita. Ker imata rotor izdelan iz aluminija, se lahko pohvalita z majhno maso, poleg tega pa ne potrebujeta vzdrževanja in sta izjemno vzdržljiva.

 

Tokovna pretvornika: močnostna elektronika

Oba motorja v vozilu Audi e-tron napaja in krmili lastna močnostna elektronika, ki tesno in izjemno dinamično sodeluje s krmilnikom pogona (ASG). V enoto ASG se stekajo vse zahteve - bodisi od pedala za plin, zavor ali električnega štirikolesnega pogona. Močnostna elektronika 10.000-krat na sekundo odčita podatke senzorjev močnostne elektronike in odda vrednosti toka za električna motorja. Rezultat je optimalen izkoristek moči, še zlasti pri dinamični vožnji. Nekatere funkcije, kot so blaženje nihanja in funkcije regulacije zdrsa, so vgrajene neposredno v močnostno elektroniko. To omogoča izvajanje posegov brez zakasnitve in občutno izboljša na primer zmožnosti pospeševanja na poledenelem cestišču.

Obe močnostni elektroniki, ki sta si po zgradbi enaki, sta nameščeni na ohišjih električnih motorjev in sta vključeni v toplotni management pogona. Zavzemata malo prostora, tehtata pa vsaka samo osem kilogramov - nenazadnje tudi zaradi aluminijastega ohišja. Pulzni pretvornik, njuna centralna komponenta, pretvarja enosmerni tok iz baterije v izmenični tok. Če električna motorja pri rekuperaciji delujeta kot generator, pulzni pretvornik izmenični tok pretvarja v enosmerni tok in ga dovaja nazaj v baterijo.

 

Velika vlečna sila na vsakem terenu: električni štirikolesni pogon

V Audiju e-tron znamka serijsko uporablja novo generacijo pogona quattro: električni štirikolesni pogon. Ta s stalnim in popolnoma variabilnim uravnavanjem skrbi za idealno porazdeljevanje pogonskega navora med sprednjo in zadnjo premo, pri čemer do potrebnih prilagoditev prihaja v delčku sekunde. Električni terenec tako zagotavlja optimalno vlečno silo v vseh vremenskih pogojih in na vseh podlagah. Pri nizkem tornem količniku, na primer na zasneženem cestišču, pride njegova odzivnost še posebno dobro do izraza.

Audi e-tron v večini situacij uporablja predvsem zadnji elektromotor, saj je s tem dosežena maksimalna učinkovitost. Pogonski navor se zaradi učinkovitosti večinoma prenaša na zadnjo premo. Če pa voznik zahteva več moči, kot jo lahko zagotovi zadnji elektromotor, električni štirikolesni pogon skladno s potrebami prenese navor na sprednjo premo. To se preventivno zgodi tudi na spolzki podlagi ali med hitro vožnjo skozi ovinek, da vozilo ne bi zdrsnilo ali da ne bi bilo pod- ali prekrmiljeno. Med trenutkom, ko sistem prepozna vozno situacijo, in trenut­kom, ko zagotovi potrebni pogonski navor elektromotorjev, preteče le pribl. 30 milisekund - to je bistveno manj kot pri klasični tehnologiji quattro. In kako je to mogoče? Pri električnem štirikolesnem pogonu se ne aktivira mehanska sklopka, pač pa se porazdeli tok. To se zgodi bliskovito in hkrati izredno natančno. Tako je celo pri nenadnih spremembah tornega količnika in v ekstremnih voznih situacijah zagotovljena celotna zmogljivost pogona quattro.

Za električnim štirikolesnim pogonom je inteligentna omrežna povezava številnih sistemov za uravnavanje. V centralnem krmilniku podvozja sta prvič integrirana sistem za uravnavanje vozne dinamike pogona quattro in hkrati funkcija porazdeljevanja navora po posameznih kolesih. Če se pri športnem načinu vožnje napove podkrmiljenje, ta funkcija rahlo zavre razbremenjeni kolesi na notranji strani ovinka in s tem pogonsko moč usmeri navzven. Tako se vozilo zasuče v ovinek in natančno sledi kotu zasuka volana. Poleg tega inovativna regulacija zdrsa pogonskih koles skrbi za veliko vlečno silo in vozno stabilnost. Regulacija poteka neposredno na močnostni elektroniki elektromotorjev - 50-krat hitreje kot doslej in še bolj prilagojeno vozni situaciji. Voznik to dobro občuti še posebej v kombinaciji s štiristopenjsko zasnovanim elektronskim nadzorom stabilnosti (ESC). Ta poleg običajne nastavitve nudi tudi športni in terenski vozni program, mogoče pa ga je povsem izklopiti. Tako lahko voznik v določenih situacijah izboljša zmogljivost in sam izbira, kako močno naj ESC pomaga pri stabiliziranju vozila.

 

Serijsko: Audi drive select in zračno vzmetenje

Poleg tega je mogoče karakteristike Audija e-tron s serijskim sistemom za uravnavanje vozne dinamike prilagajati tudi različnim terenom. Bodisi na sproščenem potovanju, dinamičnih vožnjah skozi ovinke ali izletih po neutrjenih poteh - voznik lahko glede na vozno situacijo, stanje cestišča ali osebne potrebe izbira med sedmimi profili: auto, comfort, dynamic, efficiency, individual, allroad in offroad.

Sistem Audi drive select lahko poleg pogonske karakteristike in servo podpore uravnava tudi delovanje serijskega zračnega vzmetenja adaptive air suspension z uravnavanjem blaženja. Omogoča širok razpon med prijetnim udobjem in športno-stabilno vodljivostjo. Zračno vzmetenje z uravnavanjem blaženja je vključeno v elektronsko platformo podvozja in v upravljanje sistema Audi drive select. Centralni krmilnik za podvozje v nekaj milisekundah prilagodi blažilnike za vsako kolo posebej - odvisno od stanja cestišča, voznikovega sloga vožnje in nastavitve, ki jo voznik izbere v sistemu za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select. Pri nastavitvi auto to poteka zelo uravnoteženo. Pri nastavitvi comfort se blažilniki prilagodijo tako, da omogočajo sproščeno vožnjo tudi na slabih cestah.

Zračno vzmetenje se glede na hitrost vožnje in željo voznika individualno prilagaja cestnim razmeram in prilagaja osnovni odmik karoserije od tal, ki znaša 172 mm, v razponu do 76 mm. Pri vožnji po avtocesti se karoserija spusti za do 26 mm, pri čemer se izboljšata vozna stabilnost in aerodinamika ter se poveča doseg. Pri nastavitvi offroad se odmik karoserije od tal poveča za 35 mm. Če voznik v sistemu Audi drive select aktivira dodatno funkcijo dviga, se karoserija dvigne še za 15 mm. V kombinaciji s prevoznim kotom 18,2 stopinje spredaj in 24,4 stopinje zadaj pri terenskem nivoju je Audi e-tron opremljen za vožnjo po manj zahtevnih terenih. Kot klančine pri tem električnem terencu znaša 16,8 stopinje.

 

Športno-natančna vodljivost: prečna dinamika, premi, krmiljenje

Športni značaj in enkratna prečna dinamika sta med drugim rezultat nizko in centralno nameščenih pogonskih komponent. Visokonapetostni baterijski sistem je optimalno prilagojen dimenzijam Audija e-tron in je kot široka in nizka enota nameščen pod potniško celico med premama. Težišče Audija e-tron je tako na podobni višini kot pri limuzinah. Porazdelitev osnih obremenitev je z razmerjem pribl. 50 : 50 optimalna.

Sprednja in zadnja prema vozila sta zasnovani kot petvodilna konstrukcija. Takšna zasnova osi omogoča optimalno prestrezanje prečnih in vzdolžnih sil. V prečni smeri so ležaji zasnovani športno togo, v vzdolžni smeri pa zelo prožno. To pomeni občutno več udobja ob izboljšani vozni dinamiki.

Na aerodinamično optimizirana 19-palčna platišča so nameščene pnevmatike velikosti 255/55, ki se odlikujejo po majhnem kotalnem uporu, ne da bi se ob tem poslabšale vodljivostne in zavorne lastnosti. Po želji so na voljo 20-palčna platišča z izboljšanim obtekanjem zraka in pnevmatikami formata 255/50 ter 21-palčna platišča s pnevmatikami formata 265/45.

Pri serijskem progresivnem krmiljenju se praviloma neposredni prenos krmilne sile prilagaja kotu zasuka volana: s povečevanjem kota zasuka volana prenos postaja vedno bolj neposre­den, kar pomeni boljšo vodljivost pri manevriranju in v ozkih ovinkih. Vozilo je mogoče z malo sukanja volana okretno in natančno premikati. Audi e-tron brez podkrmiljenja spontano zapelje v ovinek in tudi pri visoki hitrosti dolgo ostane nevtralen. Pri tem deluje neverjetno lahkotno. Pri nizkih hitrostih se stopnja servopodpore poveča, kar olajšuje manevriranje.

 

Od prostega kotaljenja do "občutka upravljanja z enim pedalom": električno zaviranje

Tudi inteligentna zasnova rekuperacije je pri Audiju e-tron povsem integrirana v elektronsko upravljanje vozila. Kot najinovativnejši sistem na trgu takšna zasnova k dosegu prispeva do 30 odstotkov. Električni SUV lahko energijo regenerira na dva načina: z rekuperacijo med vožnjo brez dodajanja plina (voznik odmakne nogo s pedala za plin) in z rekuperacijo med zaviranjem (voznik pritiska na zavorni pedal). V obeh primerih delujeta elektromotorja kot generatorja in pretvarjata kinetično energijo Audija e-tron v električno energijo. SUV do mase 0,3 g rekuperira brez uporabe običajne zavore, izključno prek elektromotorjev - to velja za celo več kot 90 odstotkov vseh zaviranj. S tem se praktično vsi normalni zavorni manevri energetsko prečrpajo nazaj v baterijo.

Šele ko voznik z zavornim pedalom zavira močneje od mase 0,3 g, se aktivirajo notranje hlajene 18-palčne kolesne zavore. Električni SUV glede na vozno situacijo določi, ali bo zaviranje potekalo prek elektromotorja, kolesne zavore ali s kombinacijo obeh možnosti - in to za vsako premo posebej. Tako lahko na primer pri zaviranju s hitrosti 100 km/h rekuperacija pri Audiju e-tron poteka z največ 220 kW električne moči - kar je več kot 70 odstotkov njegove pogonske moči. Tega ne zmore noben drug serijski model.

Voznik lahko z obvolanskimi tipkami nastavi eno od treh stopenj rekuperacije med vožnjo brez dodajanja plina. Na najnižji stopnji Audi e-tron jadra brez dodatnega vlečnega momenta, ko voznik umakne nogo s pedala za plin. Audi e-tron se neovirano kotali naprej. Med vožnjo električni tok ne teče v elektromotor ali iz njega. Na prvi stopnji (uravnoteženo - majhen pojemek) in na drugi stopnji (močno - velik pojemek) elektromotorja ustvarjata generatoričen zavorni moment in proizvajata tok. Hitrost vozila se občutno zmanjša - voznik lahko zavira in pospešuje le s pedalom za plin. Nastane tako imenovani občutek upravljanja z enim pedalom. Zavornega pedala v tem primeru ni treba uporabiti.

Poleg ročne nastavitve rekuperacije prek tipk na volanu lahko voznik v sistemu MMI izbere tudi samodejni način. Tu prediktivna asistenca za učinkovitost skrbi za ustrezno zaviranje glede na potek poti ali spredaj vozeča vozila. Voznik lahko zaviranje prilagodi, s tem ko s prestavnima tipkama izbere želeno stopnjo rekuperacije. Ta ostane aktivna, dokler voznik znova ne pohodi pedala za plin.

 

Hitra vzpostavitev tlaka: elektrohidravlični zavorni sistem

Elektrohidravlično integrirani sistem za uravnavanje zaviranja je tehnologija, ki jo je Audi kot prvi proizvajalec na svetu uporabil v električno gnanem serijskem avtomobilu. Audijev kom­paktni modul tehta manj kot šest kilogramov in je s tem za približno 30 odstotkov lažji od običajnega zavornega sistema.

Na velikih kolesih so nameščene močne 18-palčne zavore - s šestbatnimi zavornimi čeljustmi na sprednji premi in enobatnimi plavajočimi zavornimi čeljustmi na zadnji premi. Zavore lahko vozilo opcijsko osvetljujejo v signalni (oranžni) barvi visokonapetostnega sistema. Spredaj imajo notranje hlajeni zavorni koluti premer 375 mm, zadaj pa 350 mm. Aktivirajo se, ko voznik na zavorni pedal pritisne tako močno, da pojemek preseže 0,3 g - sicer Audi e-tron zavira rekuperacijsko z obema elektromotorjema.

Krmilnik v nekaj milisekundah izračuna, kolikšen zavorni moment je potreben. Če zavorni moment iz rekuperacije ne zadošča, odrivni bat v zavorni hidravliki proizvede dodaten pritisk. Električno vretenasto gonilo aktivira odrivni bat, ta pa zavorno tekočino potisne v zavorne vode in prek običajne torne zavore generira dodatno zavorno moč. Prehajanje med električnim in hidravličnim zaviranjem je mehko in homogeno ter za voznika nezaznavno - zavorne sile ostajajo konstantne. Dodaten bat s tlačnoelastičnim elementom ustvarja znani občutek ob pritisku voznikove noge na pedal. Ta simulator zavornega pedala poskrbi, da dogajanje v hidravličnem sistemu poteka brez voznikove vednosti. Pri zaviranju s sistemom ABS povečanje in zmanjšanje tlaka na pedalu ni občutno kot moteče sunkovito pulziranje. Tudi pri zelo nizki hitrosti, na primer pri manevriranju, Audi e-tron zavira s kolesnimi zavorami, ker je to v tem primeru učinkovitejše od električnega zaviranja - elektromotor bi sicer moral za aktivno upočasnjevanje pri nizkem številu vrtljajev porabljati dragoceno električno energijo iz baterije.

Sistem za uravnavanje zaviranja z novim elektrohidravličnim upravljanjem ustvari zavorni tlak za kolesne zavore zelo natančno in približno dvakrat hitreje od običajnega sistema. Tako je mogoče nastaviti večji razmik med zavorno oblogo in zavornim kolutom, torej večjo zračnost. Morebitno trenje in segrevanje sta posledično manjša, kar aktivno prispeva k večjemu dosegu Audija e-tron. Pri avtomatiziranem zaviranju v primeru nevarnosti preteče med začetkom zaviranja in vzpostavitvijo maksimalnega zavornega tlaka med oblogami in koluti samo 150 milisekund - le malenkost več, kot če trenemo z očmi. S tem hitrim povečevanjem tlaka elektrohidravlično integrirani sistem za uravnavanje zaviranja skrajša zavorno pot za do 20 odstotkov v primerjavi z običajnim zavornim sistemom.

Pri vsakodnevnih vožnjah se kolesne zavore uporabljajo redko, to pa pomeni manjšo obrabo. Za omejevanje oksidacije jeklenih zavornih kolutov ima Audi e-tron sistem za čiščenje zavor. Ta pri zaviranju v določenih časovnih razmikih avtomatsko uporabi torno zavoro namesto rekuperacije. Tako je sistem nenehno v optimalnem načinu delovanja.

 

Za boljše zaznavanje: tehnično-futuristični zvok

Audi e-tron s svojim električnim pogonom ustvarja novo občutenje mobilnosti. Predvsem pri vožnji po mestu je umirjenost skoraj popolna. Slišati je mogoče samo kotalni zvok pnevmatik in tiho brenčanje elektromotorjev. V nekaterih državah Severne Amerike in Azije zakonodaja zahteva, da morajo električni avtomobili pri nizki hitrosti proizvajati umeten zvok vožnje, ki mora biti slišen pri hitrosti do 32 oziroma 20 km/h - odvisno od države, pri večji hitrosti pa postopoma pojema. Pri Audiju e-tron majhen krmilnik generira tehnično-futurističen zvok, ki ga predvaja zvočnik v desnem kolesnem ohišju, s čimer je vozilo za okolico bolje zaznavno. Ob vzvratni vožnji se glasnost zvoka poveča, ob čemer se izboljša zaznava v bližini zadka.

 

Baterija in tehnologija polnjenja

Audi je s svojim prvim serijskim modelom na izključno električni pogon iz klasičnega avto­mobilskega proizvajalca napredoval do sistemskega ponudnika mobilnosti. Zaradi celovite ponudbe inteligentnih polnilnih možnosti za polnjenje doma in na poti se uporabnik lahko vozi izključno na električni pogon, ne da bi moral sklepati kompromise.

 

95 kWh energije: visokonapetostni baterijski sistem

Zmogljiva litij-ionska baterija v vozilu Audi e-tron omogoča več kot 400 kilometrov dosega po kriterijih voznega cikla WLTP. Baterija deluje z nazivno napetostjo 396 V in hrani 95 kWh energije. Baterijski sistem Audija e-tron je nameščen pod potniško celico in v dolžino meri 2,28 metra, v širino 1,63 metra in v višino 34 centimetrov. Skupno vsebuje 36 celičnih modulov, oblikovanih kot aluminijasta ohišja kvadraste oblike in velika približno toliko kot škatla za čevlje. Moduli so nameščeni v dveh tako imenovanih nadstropjih; daljše nadstropje je spodaj in krajše zgoraj. Celični moduli Audija e-tron lahko v širokem razponu temperature in stanja napolnjenosti tok nenehno in vedno znova oddajajo in sprejemajo. Možno jih je postaviti tako gosto skupaj, da v obstoječi prostornini dosežejo zelo visoko gostoto moči in energije. Vsak celični modul je opremljen z dvanajstimi ploščatimi celicami, ki imajo prožen zunanji ovoj iz umetne mase, prevlečene z aluminijem. V prihodnje bo Audi v svojem modularnem konceptu začel uporabljati tudi tehnično enakovredne prizmatične celice - tudi v smislu strategije več dobaviteljev.

Za trajno zmogljivo delovanje litij-ionske baterije skrbi posreden, od celičnega prostora ločen hladilni sistem. Sestavljen je iz ploskih aluminijastih ekstrudiranih profilov, ki so enotno razdeljeni na manjše prekate. Izmenjava toplote med celicami in spodaj nameščenim hladilnim sistemom poteka prek toplotno prevodnega gela, ki je stisnjen pod vsak celični modul. Odpadno toploto, ki ob tem nastaja, gel enakomerno odvaja prek ohišja baterije v hladilno tekočino, kar je posebno učinkovita rešitev.

Za upravljanje baterije z vsemi pomembni parametri - stanje napolnjenosti, izhodna moč in toplotni management - je odgovoren zunanji nadzorni sistem upravljanja baterije (Battery Management Controler, BMC). Nameščen je v potniški celici na desnem A-stebričku Audija e‑tron. Nadzorni sistem komunicira s krmilniki elektromotorjev in tudi s krmilniki celičnih modulov (CMC), od katerih vsi nadzorujejo tokove, napetost in temperaturo modulov. Priključna vtičnica (Battery Junction Box, BJB), ki integrira visokonapetostne releje in varovalke, predstavlja električni vmesnik do vozila. Obdana je z ohišjem iz aluminijeve tlačne litine in je nameščena v sprednjem delu baterijskega sistema. Izmenjava podatkov med BMC, CMC-ji in BJB poteka prek lastnega podatkovnega vodila.

 

Serijsko z 11 kW, na željo z 22 kW: polnjenje doma

Večji del vseh postopkov polnjenja Audija e-tron praviloma poteka doma. In vsak od postop­kov lastniku vzame le nekaj sekund časa - toliko, da priključi in izključi polnilni kabel. Vozilo večinoma polnimo čez noč, tako da je baterija zjutraj polna in ima vozilo (po kriterijih WLTP) doseg prek 400 km.
Audi je za polnjenje doma pripravil različne rešitve. Po želji lahko električar, s katerim sodeluje Porsche Slovenija d.o.o., preveri električno napajanje v garaži in namesti ustrezno tehnologijo. Serijski mobilni polnilni sistem 'compact' je mogoče uporabljati na dva načina - na 230-voltni gospodinjski električni vtičnici s polnilno močjo do 2,3 kW ter na 400-voltni vtičnici za izmenični tok z močjo do 11 kW. Na slednji je mogoče baterijo povsem napolniti v pribl. osmih urah in pol. Z opcijskim polnilnim sistemom 'connect' se polnilna moč podvoji na do 22 kW. Pogoj za to je dodaten polnilnik v Audiju e-tron; na voljo bo predvidoma od jeseni naprej. Sistem 'connect' vključuje upravljalno enoto s 5-palčnim zaslonom na dotik in stenski nosilec. Uporabnikom omogoča, da na portalu myAudi in prek aplikacije myAudi spremljajo svojo individualno statistiko polnjenja in potek polnjenja.

Skupaj s sistemom za upravljanje energije v gospodinjstvu polnilni sistem 'connect' ponuja tudi pametne funkcije. Tu se lahko Audi e-tron polni z največjo razpoložljivo močjo in pri tem upošteva potrebe drugih porabnikov v gospodinjstvu; tako je mogoče preprečiti preobremen­je­nost priključka. Poleg tega lahko uporabnik določi individualne prioritete, na primer polnjenje v času, ko je cena električne energije nižja. Če je hiša opremljena s fotovoltaičnim sistemom, se lahko baterija prednostno polni z električno energijo iz lastne proizvodnje, pri čemer se upošteva tudi napovedano sončno vreme.

 

Daljinsko upravljanje z aplikacijo: polnjenje in klimatiziranje

Sproščeno upravljanje kar z domačega kavča zagotavlja aplikacija myAudi za pametne telefone. Uporabniku omogoča načrtovanje, daljinsko upravljanje in nadzorovanje polnilnih postopkov in vnaprejšnjega klimatiziranja Audija e-tron. Tako lahko uporabnik med drugim nastavi čas odhoda in s tem zagotovi, da je vozilo ob želenem času napolnjeno in/ali njegova notranjost ustrezno ohlajena ali ogreta.

Pri tem ima prvič možnost, da prednostno ohladi ali ogreje določene cone v vozilu. Tako lahko na primer v hladnih zimskih dneh s pametnim telefonom vključi ogrevanje sedežev, volana in zadnjega stekla. Aplikacija poleg tega prikazuje podatke o polnjenju in vožnji. Komunikacija z vozilom poteka prek integriranega modula LTE, ki je pri Audiju del serijske opreme.

 

Z močjo do 150 kW: polnjenje na poti

Zaradi velikega dosega - prek 400 km - pri vsakodnevnih relacijah postanki na polnilnih postajah običajno niso potrebni. Drugače pa je na daljših potovanjih, na primer pri vožnji na dopust. Takrat lahko voznik na hitrih polnilnih postajah z evropskim sistemom CCS (Combined Charging System) baterijo napolni z enosmernim tokom do 150 kW - tega ne omogoča noben drug serijski avto. Električni SUV je tako v pribl. 30 minutah pripravljen za naslednjo dolgo relacijo. Osnova za to je kompleksni toplotni management litij-ionske baterije, ki omogoča polnjenje z do 150 kW. Načrtujejo, da bo do leta 2020 v omrežje podjetja Ionity vključenih 400 takšnih visokozmogljivih polnilnih postaj (postaje HPC) ob evropskih avtocestah; druga od druge bodo oddaljene 120 km. Koncern Volkswagen z družbama Audi in Porsche, BMW Group, Daimler AG in Ford Motor Company si skupaj prizadevajo za nadaljnjo izgradnjo omrežja postaj HPC. Tudi neodvisno od tega partnerskega projekta po Evropi nastajajo druge kompatibilne polnilne točke HPC.

Poleg polnjenja z enosmernim tokom bo pri električnem športnem terencu mogoče tudi polnjenje na stebričkih z izmeničnim tokom - serijsko z do 11 kW, z opcijskim dodatnim vgrajenim polnilnikom pa z 22 kW. Kot priključek na polnilni stebriček služi serijski polnilni kabel tipa 3. Temu standardu trenutno ustreza približno 95 odstotkov vseh obstoječih polnilnih točk v Evropi.

Z začetkom prodaje modela e-tron bo Audi strankam na nekaterih trgih ponudil tudi lastno storitev polnjenja - Audi e-tron Charging Service. Ta omogoča udoben dostop do približno 80 odstotkov vseh polnilnih postaj v Evropi, kar pomeni več kot 70.000 javnih polnilnih točk v 16 državah EU. Za zagon polnjenja bo zadostovala ena sama kartica, ne glede na to, ali uporabnik vozilo polni z izmeničnim ali enosmernim tokom, z 11 kW ali 150 kW. Prenos podatkov temelji na radijski tehnologiji RFID (identifikacija prek radijskih valov). Veliko polnilnih postaj je mogoče aktivirati tudi z odčitavanjem kode QR prek pametnega telefona. Za uporabo storitve se bo morala stranka le registrirati na portalu myAudi in skleniti pogodbo. Obračun bo potekal avtomatizirano prek shranjenega uporabniškega računa - brez fizičnega plačilnega sredstva. Na portalu myAudi si lahko uporabnik kadar koli ogleda aktualno zgodovino polnjenja in zadnje obračune ter tudi upravlja svojo pogodbo. Neodvisno od tega lahko vozilo polni tudi na postajah, ki niso vključene v ponudbo e-tron Charging Service. Tam se stroški obračunajo neposredno s posameznim ponudnikom.

Kasneje bo polnjenje za Audijeve uporabnike še udobnejše. Takrat bo predstavljena funkcija Plug #Charge. Z njo se bo Audi e-tron prek najsodobnejših kriptografskih postopkov kar sam avtoriziral na polnilnih postajah in zagnal postopek polnjenja - kartica ne bo več potrebna. Pogoj za to je veljavna pogodba za polnjenje v okviru storitve e-tron Charging Service. Vsa vozila Audi e-tron, ki bodo s tekočega traku zapeljala od sredine leta 2019, bodo to funkcijo vsebovala že serijsko.

 

Ponazoritev: postopek polnjenja

Vsak postopek polnjenja Audija e-tron se začne z naslednjim prizorom: s pritiskom na tipko se loputa v blatniku na voznikovi strani električno odpre naprej in navzdol in prikaže se priključek, osvetljen z belo svetlečo diodo. Ob njem je še ena svetleča dioda, ki prikazuje status: utripajoča zelena lučka pomeni aktiven postopek polnjenja, neprekinjena zelena lučka pa pomeni končan postopek polnjenja. Ko vtič izvlečemo, se loputa polnilne vtičnice čez pet sekund samodejno zapre. Audi skupaj z opcijskim dodatnim polnilnikom zagotavlja še dodaten priključek za polnjenje z izmeničnim tokom na sovoznikovi strani.

 

Pomemben dejavnik zmogljivosti: toplotni management

Zmogljivi toplotni management vozila Audi e-tron zagotavlja hitro polnjenje z enosmernim tokom do 150 kW, dolgo življenjsko dobo baterije in ponovljive vozne lastnosti tudi ob velikih obremenitvah. Za uporabnika to pomeni visoko zmogljivost vedno in povsod.

Toplotni management Audija e-tron vključuje štiri krogotoke, ki jih je mogoče po potrebi na različne načine povezovati med seboj. Toplotni management hladi elektromotorja skupaj z rotorjema močnostno elektroniko in polnilnikom. Poleg tega hladi in ogreva notranjost vozila in visokonapetostno baterijo. Rotorja, ki v realnih voznih pogojih razvijeta do 13.300 vrtljajev na minuto, sta sestavljena iz magnetno prevodnih elektropločevin in lahkega aluminija visoke čistosti. Notranjost gredi je hlajena s hladilno tekočino, tako da temperatura ne preseže 180 stopinj Celzija. Tudi statorja in vmesne plošče elektromotorjev so tekočinsko hlajeni, od česar ima posredno korist tudi menjalnik, pritrjen na vmesnih ploščah. Posebno pri koaksialno nameščenem motorju na zadnji premi je učinkovito hlajenje nov izziv za inženirje. Rešitev je ta, da je hladilna tekočina speljana po cevi z dvojno steno in keramično zatesnitvijo na rotorju elektromotorja.

Po približno 40 metrov dolgih napeljavah za hladilno tekočino po Audiju e-tron kroži 22 litrov hladilne tekočine. Elektromotorja kot najbolj vroča sestavna dela pogonskega sklopa sta za toplotni management vir velike količine toplote. To odpadno toploto uporablja serijsko vgrajena toplotna črpalka: do 3 kW dejansko izgubljene moči prispeva k učinkov­itemu gretju in klimatiziranju notranjosti vozila. Odvisno od zunanje temperature tako Audi e-tron v območju najpogostejšega delovanja zagotavlja za do 10 odstotkov večji doseg.

Toplotni management skrbi tudi za to, da baterija v vseh situacijah - od hladnega zagona do hitre vožnje po avtocesti v vročih poletnih dneh - ostaja v optimalnem območju učinkovitosti od 25 do 35 stopinj Celzija. To tudi podaljšuje življenjsko dobo baterije. Pri polnjenju z enosmernim tokom do 150 kW, kar omogoča Audi e-tron kot prvi serijski avto sploh, hladna hladilna tekočina odvaja toploto, ki nastaja zaradi električne upornosti. Če je baterija ob polnjenju pozimi še mrzla, se ogreje s toplo hladilno tekočino.

 

Zunanji dizajn in aerodinamika

Audi e-tron odraža temeljne poteze Audijevega oblikovalskega sloga, ki nosijo pečat električne dobe. Svojstveni detajli odražajo novo pogonsko tehnologijo - med njimi so na primer markant­ni pragovi, specifična svetlobna grafika dnevnih luči in odsotnost izpušnih cevi. Optična in hkrati aerodinamična posebnost zasnove sta opcijski virtualni zunanji ogledali - svetovna inovacija v proizvodnji serijskih avtomobilov.

 

Električna doba je dobila otipljivo podobo: zunanjost

Tako kot vsa športna terenska vozila znamke ima tudi Audi e-tron osmerokotni okvir mreže hladilnika z navpičnimi prečkami. Večji del mreže hladilnika, ki je zasnovana v platinasto sivi barvi, je zaprt - Audi e-tron je tako že na prvi pogled prepoznaven kot model z izključno električnim pogonom. Ob spodnjem robu matričnih LED-žarometov štiri vodoravne prečke ustvarjajo za e-tron značilno svetlobno grafiko dnevnih luči. Slednja je prvič integrirana neposredno v žarometa - še ena oblikovalska značilnost popolnoma električnega pogona. Luč je osrednji element dizajna. V oba matrična LED-žarometa je integriranih 55 svetlečih diod, od teh 10 za dolge luči. Žarometa cesto osvetljujeta dinamično in natančno ter zasenčita druge udeležence v prometu znotraj svetlobnega snopa. Smerniki spredaj in zadaj delujejo dinamično.

Še posebno izstopata tudi virtualni zunanji ogledali, ki sta v Audiju e-tron na voljo po želji. V njuna ploska nosilca je na šesterokotnem koncu integrirana majhna kamera z ločljivostjo 1.280 x 1.080 točk, ki svetlost slike prilagaja glede na pogoje v okolici, na primer med vožnjo skozi predor. V vsakem nosilcu sta poleg tega vgrajena LED-smernik ter opcijsko tudi kamera za pogled od zgoraj. V notranjosti Audija e-tron se slike, ki jih zajemata virtualni ogledali, prikazujejo na OLED-zaslonih na prehodu med armaturno ploščo in vrati.

Markantna posebnost dizajna vozila ob pogledu s strani je sklenjena ramenska linija. Ta poteka od žarometov prek stranice do zadnjih luči in vizualno ustvarja nizko težišče Audija e‑tron. Streha se razteza nizko nad mišičastim trupom, ki ima s poudarjenima D-stebričkoma in ščitnikom za podvozje značilni videz športnega terenca. Za modele quattro značilne linije nad kolesi nakazujejo električni štirikolesni pogon. Tudi predel pragov označujejo markantne linije. Črni vstavki na vratnem elementu razkrivajo, kje je baterija in s tem energetsko središče Audija e-tron.

Na tridimenzionalno oblikovanem zadku dolgi usmerniki zraka in široki difuzor poudarjata vodoravne linije in s tem športni značaj električnega SUV-ja. Svetlobni pas, značilnost Audijevih vrhunskih modelov, med seboj povezuje zadnji luči z LED-tehnologijo. Zadnja luč z vodoravno usmeritvijo in segmentirano optiko povzema tipično obliko dnevnih luči. Prečno ležeče lamele na obeh straneh difuzorja poudarjajo odsotnost izpušnih cevi in s tem ponovno kažejo, da Audija e-tron žene izključno elektrika.

Ob začetku prodaje bo za električni SUV na voljo deset barv lakov, med njimi ekskluzivna antigovsko modra. Napis e-tron na električni loputi polnilne vtičnice ter zavorne čeljusti (opcijsko) svetijo v signalni oranžni barvi visokonapetostnega sistema. Obrobe kolesnih ohišij so serijsko poudarjene v antracitni barvi, s čimer je dodatno podčrtan terenski videz vozila. Ščitnik za podvozje, difuzor in vstavki v predelu pragov so lakirani v črni barvi. Pri opcijski izvedbi 'advanced' z 20-palčnimi platišči so montažni elementi lakirani bodisi v sivi kontrastni barvi ali v barvi vozila. Ščitnik za podvozje in difuzor sta lakirana v matiranem srebrnem odtenku. Opcijsko je na voljo paket črnih elementov.

 

Odločilna aerodinamika: zračni upor

Pri električnem avtomobilu masa na porabo energije vpliva veliko manj kot pri avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem. Po mestu električni avto pretežno vozi učinkovito, saj večji del energije, ki jo porabi za pospeševanje, pred naslednjim rdečim semaforjem spet rekuperira. Drugače pa je na dolgih relacijah, ki so pravi revir Audija e-tron. Tu že pri hitrostih od 70 km/h pri vsakem avtomobilu zračni upor prevlada nad kotalnim uporom in vztrajnostjo mase. Energija, ki je potrebna za premagovanje zračnega upora, je izgubljena. Zato so inženirji pri snovanju Audija e-tron veliko pozornosti posvetili aerodinamiki. Nekatere rešitve so opazne na prvi pogled - kot na primer virtualni zunanji ogledali in aerodinamična elementa na zadnjem steklu - druge ostajajo očem skrite. A ravno zaradi njih Audi e-tron pri količniku zračnega upora prihrani skoraj 0,07 v primerjavi s primerljivim, klasično gnanim vozilom. Pri tipičnem profilu uporabe vozila to zagotavlja za pribl. 35 kilometrov večji doseg na vsako polnjenje baterije pod pogoji WLTP. Če bi želeli inženirji enak rezultat doseči z zmanjšanjem mase, bi moralo vozilo tehtati dobre pol tone manj.

S klasičnima zunanjima ogledaloma ima Audi e-tron količnik zračnega upora 0,28, z opcij­skima virtualnima zunanjima ogledaloma pa 0,27 - kar je najboljša vrednost v segmentu športnih terencev. V primerjavi s serijskima ogledaloma je z zunanjima ogledaloma s kamero širina vozila manjša za 15 cm, poleg tega pa se zaradi njune nove oblike opazno zmanjša ne le zračni upor, temveč tudi že sicer nizka raven hrupa zaradi vetra.

Eden od pomembnih dejavnikov aerodinamike Audija e-tron je tudi v celoti obloženo dno. Njegov glavni sestavni del je aluminijasta plošča pod visokonapetostno baterijo. Točke privitja so skledasto poglobljene, podobno kot vdolbinice v žogici za golf. Obtekanje zraka je tako še lažje kot pri povsem gladki površini. Elektromotorja na premah in kolesne obese so prekriti z oblogami iz stisnjenega filca, ki hkrati vpijajo hrup. Pred sprednjim parom koles kolesni usmerniki zraka, ki so pritrjeni na dno vozila, s pomočjo kovinskih rešetk blažijo moteče vrtinčenje zraka v kolesnih ohišjih. Zračni tok načrtno usmerjajo mimo koles. Na zadnji premi Audija e-tron imajo prečna vodila lastne obloge. Stopenjski difuzor pod podaljškom zadnjega odbijača zagotavlja, da se pospešeni zrak spet upočasni na hitrost okolice in da se čim manj vrtinči.

Tudi serijsko zračno vzmetenje z uravnavanim blaženjem (adaptive air suspension) prispeva k nizkemu količniku zračnega upora: pri hitrostih nad 120 km/h se karoserija Audija e-tron za do 26 mm zniža pod normalni nivo 172 mm. Pravokotnik, ki ga za zračni tok predstavljajo pnevmatike in ki se upira vrtinčenju vetra, tako deloma izgine v kolesnem ohišju. Zaradi tega ukrepa se izboljša tudi vodljivost.

Na sprednjem delu deluje nastavljiva odprtina za zajemanje zraka - okvir, nameščen za enodelnim okvirom mreže hladilnika, za katerim se skrivata dve električni žaluziji. Kadar sta ti zaprti, se zrak v tem predelu skoraj ne vrtinči. Čim je treba ohladiti pogonske komponente ali prezračiti kondenzator klimatske naprave, se najprej odpre zgornja žaluzija in nato obe skupaj. Tudi ob velikih obremenitvah hidravličnih kolesnih zavor se odpre nastavljiva odprtina za zajemanje zraka in sprosti dva kanala, po katerih hladni zrak steče v sprednji kolesni ohišji do zavor.

V stranskih odprtinah za dovod zraka na sprednjem delu Audija e-tron je vgrajenih še več (od zunaj dobro vidnih) kanalov do kolesnih ohišij. Kanali usmerjajo veter, ki nastaja med vožnjo, po zunanji strani mimo serijsko aerodinamočno optimiziranih 19-palčnih platišč. Ta so oblikovana bolj plosko od klasičnih platišč, zaradi česar je tokovni upor zmanjšan. Nameščene pnevmatike formata 255/55 imajo manjši kotalni upor in aerodinamično oblikovan stranski del - napisi so vbočeni namesto izbočeni.

Karoserija in pasivna varnost

Aeroakustika je velika prednost vseh Audijevih modelov; Audi e-tron to raven dviga še više in tako omogoča vrhunsko udobje tudi na daljših potovanjih. Osnova za to je izjemno udobna karoserija z manj hrupa in vibracij. Hkrati pa v kombinaciji z visokonapetostno baterijo zagotavlja optimalno varnost in togost.

 

Karoserija: kombinacija aluminija in jekla

Karoserija Audija e-tron je v slogu znamke izdelana iz kombinacije aluminija in jekla. Če štejemo tudi ohišje visokonapetostne baterije, znaša delež aluminija v karoseriji 40 odstotkov. Preostalih 60 odstotkov je jeklo; od tega je 17 odstotkov toplotno preobliko­vanega jekla in 43 odstotkov hladno preoblikovanega jekla. Značilno za električni SUV znaša masa praznega Audija e-tron 2.490 kilogramov.

Vsi montažni elementi, kot so vrata, pokrov motornega prostora, pokrov prtljažnika in talna pločevina v zadnjem delu vozila, so izdelani iz aluminija. Pri prečnikih v motornem prostoru in prečnih nosilcih za sprednjim in zadnjim odbijačem so uporabljeni aluminijasti profili, vpetja vzmetnih nog pa so izdelana iz aluminijeve litine.

Osrednje komponente iz toplotno preoblikovanega jekla, torej jekla ultravisoke trdnosti - A‑ in B-stebrički, stropni prečniki, sredinski tunel, notranji prag, prečni nosilec dna in zadnja vzdolžna nosilca - tvorijo močno hrbtenico potniške celice. Ob čelnem trčenju tri obreme­nitvene ravni v sprednjem delu vozila prestrežejo naletne sile.

 

Varnost in togost: visokonapetostna baterija in karoserija kot enota

Visokonapetostna baterija Audija e-tron je temeljito zaščitena. Močan sklenjen okvir iz aluminijastih ulitih vozlišč in aluminijastih ekstrudiranih profilov ter 3,5 milimetra debela aluminijasta plošča baterijo varujeta pred poškodbami zaradi kamenja ali robnikov. V notran­josti je baterijski sistem ojačan s palično konstrukcijo iz aluminija. V konstrukciji, katere sestavni del so tudi ekstrudirani profili, so celični moduli zavarovani kot v sortirnem zaboju.

Skupaj z ohišjem s kompleksnimi strukturami za zaščito pred trkom, katerega 47 odstotkov sestavljajo aluminijasti ekstrudirani profili, 36 odstotkov aluminijasti pločevinasti deli in 17 odstotkov aluminijasti odlitki, baterijski sistem tehta okoli 700 kilogramov. Na 35 točkah je privijačen na strukturo karoserije Audija e-tron. Njegova vzvojna togost je zato večja za 27 odstotkov, kar tudi prispeva k višji ravni varnosti; podobno velja za hladilni sistem, ki je od zunaj zlepljen z ohišjem baterije. V primerjavi s klasičnim SUV-jem Audi e-tron zagotavlja za kar 45 odstotkov večjo vzvojno togost - parameter, ki odločilno izboljša natančnost vodljivosti in akustično udobje.

 

Sproščeno vzdušje: aeroakustika in zvočna izolacija

Še ena velika prednost karoserije e-trona je veliko akustično udobje in manj vibracij. Pomembno vlogo imajo pri tem predeli, kjer se sile prenašajo na karoserijo - predvsem povezava prem: zaradi lokalne togosti sta premi neobčutljivi na tresljaje, ki se prenašajo z delujočih motorjev in cestišča.

Za učinkovito zmanjševanje zvočnega nihanja in valovanja je Audi e-tron opremljen z materiali z absorpcijskim in izolativnim učinkom. Odprtine in votli deli v karoseriji, ki so posledica same konstrukcije, so skrbno zatesnjeni in zapolnjeni. Kolesna ohišja so oblečena v tkanino in flis iz mikrovlaken za absorpcijo zvoka. Poleg tega so ključne površine prevlečene s posebnim materialom, ki zmanjšuje nihanje kovine. Na sprednji steni kompleksna večslojna konstrukcija zmanjšuje prodiranje hrupa iz sprednjega dela vozila v notranjost. Skladno z novo arhitekturo vozila z dodatnim pogonom zadnje preme je takšna konstrukcija vgrajena tudi v zadnjem delu vozila. Elektromotorja sta še dodatno zaprta v protihrupnih ohišjih. Celo obloge na dnu vozila so ustrezno prilagojene. V notranjosti vozila hrup zmanjšujejo načrtno prilagojene komponente, kot na primer s peno podložene preproge.

Drugi pomemben dejavnik za sproščeno vzdušje v Audiju e-tron je visokorazvita aeroakustika. Praviloma v vsakem avtomobilu pri hitrostih nad 85 km/h v sprednjem delu vozila nastane hrup zaradi vetra. V Audiju e-tron je zaradi izboljšav vratnih tesnil, zunanjih ogledal in letev za odvod vode ta hrup zelo šibek in je v notranjosti vozila komaj slišen. Tudi pri visokih hitrostih lahko potniki sproščeno kramljajo. Vetrobransko steklo je serijsko izdelano z dvojno zasteklitvijo. Audi po želji vgradi tudi stranska stekla z akustično zasteklitvijo.

Prostornost in zasnova notranjosti

Audi e-tron celovito izpolnjuje vsakodnevne potrebe po avtomobilu, ki ponuja prvovrstno udobje in ima hkrati učinkovit električni pogon. Poleg tega vozilo ponuja značilno vrhunsko izkušnjo znamke Audi, ki jo dopolnjujejo inovativne posebnosti. Njegova notranjost je eleganten salon - vrhunske kakovosti in prostoren. Podrobnosti, specifične za e-tron, jasno nakazujejo, da je to Audi na izključno električni pogon.

 

Prostor v notranjosti: medosna razdalja 2,93 m in prostornina prtljažnika do 1.725 l

Audi e-tron je električni SUV za športne aktivnosti, prosti čas in družino. V dolžino meri 4.901 mm, v širino 1.935 mm in v višino 1.616 mm. Prostornost in udobje sta enaka kot pri tipičnih Audijevih modelih višjega razreda. Poleg tega Audi e-tron z medosno razdaljo 2.928 mm nudi obilo prostora za pet oseb in prtljago. Z dolžino notranjosti, prostorom za glavo spredaj in zadaj ter prostorom za kolena v drugi sedežni vrsti se uvršča na sam vrh v segmentu športnih terencev višjega razreda. V zadnjem delu potniškega prostora za dodaten prostor poskrbi ploska površina namesto sredinskega tunela, značilnega za običajne modele.

Prostornina za prtljago meri skupno 660 litrov, s čimer je električni SUV odlično pripravljen tudi na velika potovanja. Od tega 60 litrov odpade na dodatni praktični predal pod sprednjim pokrovom. To je prostor za shranjevanje avtomobilskega orodja in prenosnega polnilnega kabla. Ob podrtih naslonjalih zadnjih sedežev se prtljažni prostor poveča na do 1.725 litrov. Serijski pokrov prtljažnika z električnim odpiranjem in zapiranjem olajšuje natovarjanje; po želji ga je mogoče odpirati in zapirati z zamahom noge. Možnosti uporabe Audija e-tron se še razširijo z opcijsko vlečno kljuko - na primer za šport in prosti čas. Vlečna kljuka omogoča priklopno obremenitev do 1.800 kilogramov. Služi na primer tudi za montažo nosilca za kolo.

 

Vrhunske kakovosti in udobna: električna mobilnost kot doživetje na najvišji ravni

Poleg prostornosti je v Audiju e-tron tudi udobje prav takšno kot pri tipičnih Audijevih modelih višjega razreda. Zaradi panoramskega strešnega okna je tako notranjost še svetlejša in učinkuje lahkotno in prostorno. Kot alternativo serijski 2-conski avtomatski klimatski napravi Audi ponuja 4-consko avtomatsko klimatsko napravo in paket za boljšo kakovost zraka Air Quality. Slednji z ionizatorjem in funkcijo odišavljanja, katerega intenzivnost je mogoče nastavljati v treh stopnjah, zagotavlja prvovrstno kakovost zraka.

Možna je izbira med dvema vonjema notranjosti: vonjem s sredozemsko noto, ki spominja na morski zrak, in vonjem z noto borovcev, podobno svežemu gorskemu zraku. Senzor kakovosti zraka poleg tega zazna škodljive pline in po potrebi preklopi na zaprto kroženje zraka.

Za prijetno udobje sedenja tudi pri visokih zunanjih temperaturah skrbi tristopenjsko prezračevanje. Na voljo je že za serijske sedeže; usnje je v tem primeru filigransko perforirano. Vrhunec ponudbe so večsmerno nastavljivi, individualno konturirani sedeži. Poleg pnevmat­ske­ga nastavljanja sedišča in naslonjala je po želji na voljo tudi masažna funkcija. Deset pnevmatskih blazin razbremenjuje mišice hrbta s sedmimi različnimi programi in tremi stopnjami intenzivnosti. Tako bodo predvsem dolge vožnje udobnejše.

V temi opcijski paket notranje ambientne osvetlitve z belo LED-svetlobo učinkovito osvetljuje notranjost. Površine, kot so vrata in armaturna plošča, zasijejo v mehki svetlobi in so videti, kot da lebdijo. Posebno svetlobno vzdušje se še stopnjuje s paketom linijske ambientne osvetlitve s 30 nastavljivimi barvami. Osnovne linije notranjosti so še dodatno jasno poudarjene. Napis e-tron skupaj z značilno grafiko, ki se razteza po vsej širini sovoznikove strani, je tu iz ozadja osvetljen. Pri zagonu motorja se serijsko oglasi pozdravna melodija - akustični signal ob vstopu v salon prijetnega počutja.

 

Progresivna eleganca: notranjost

Notranjost Audija e-tron je sinonim za zmogljivost, inteligentnost in lahkotnost - lastnosti, ki pridejo do izraza v številnih podrobnostih. Dizajn in tehnologija sta združena v celoto. Velik lok, tako imenovani "wrap-around", zaobjema vse od kaskadno oblikovane armaturne plošče z izrazitimi vodoravnimi linijami do tridimenzionalno zasnovanih oblog na vratih. Lok na harmoničen način vključuje ščitnik nad Audijevim virtualnim prikazovalnikom (njegov tanki zaslon optično deluje, kot da bi lebdel v prostoru) in zaslona opcijskih virtualnih zunanjih ogledal. Ti sta v Audiju e-tron prvič na voljo za vozilo serijske proizvodnje. Digitalizacija v avtomobilu s tem dosega novo raven.

Vozniška kabina je izrazito osredotočena na voznika: oba zaslona, ki sta del sistema MMI touch response, sta obrnjena proti njemu. Zgornji zaslon se v izklopljenem stanju skoraj nevidno spaja z veliko površino črne plošče. Spodnji je vgrajen v široko sredinsko konzolo in tako jasno ločen od zgornjega. Audi po želji nudi večfunkcijske tipke na robu zaslona ter upravljalni element za funkcije luči v črnem panelnem dizajnu s tehnologijo touch response. Oba zaslona na dotik vse slike in informacije prikazujeta na črnem ozadju. Grafični uporab­niški vmesniki so praviloma namerno oblikovani prečiščeno in jasno, tako da je mogoče informacije razbrati še posebno hitro. Piktogrami so natančno proporcionirani, nekateri tudi nevsiljivo animirani. Konzola sredinskega tunela je zaradi odprtih stranic videti lahka in ozka. Vanjo so poleg predala vgrajeni tudi držali za pijačo in opcijski predal za telefon Audi phone box. V konzoli sta tako združeni lahkotnost in funkcionalnost.

Nad konzolo na videz lebdi usnjen naslon za roko. Vanj je vgrajeno stikalo za menjavanje voznih stopenj skupaj s funkcijo za elektronsko parkirno zavoro. Voznik stikalo upravlja s palcem in kazalcem. Izbrana stopnja - R, N, P, D ali S - se optično prikaže. Prestavljanje tako postane povsem novo doživetje.

 

Od športnosti do elegance: oprema

Audi e-tron se v vseh izvedbah ponaša s skrbno med seboj usklajenimi sedežnimi prevlekami, barvami in dekorativni elementi. Glede obdelave in izbire materialov električni športni terenec izpolnjuje najvišje zahteve kakovosti. Izbira sedežnih prevlek se začne s tekstilom in seže prek usnja Milano, ki je strojeno brez kroma, do plemenitega usnja Valcona z izjemno fino in prijetno toplo površino. Opcijsko so že v osnovi na voljo športni sedeži in individualno konturirani sedeži, opremljeni z električnim in pnevmatskim nastavljanjem. Videz šivov spominja na električne vodnike, kontrastni šivi ustvarjajo posebne poudarke. Armaturna plošča je že serijsko usnjena in opremljena z dekorativnimi elementi iz sive umetne mase. Alternativno so na voljo trije odprtoporni furnirji, med njimi posebej za Audi e-tron marmorirani jesen.

Pri notranjosti S line so serijski močneje konturirani športni sedeži v kombinaciji usnja in alkantare, športni S-sedeži pa so na voljo opcijsko. Obe izvedbi sta dodatno opremljeni z izvlečno stegensko oporo in električno nastavljivo ledveno oporo. Športni S-sedeži so na voljo tudi z integriranimi vzglavniki ter s prešitim karo vzorcem in vtisnjenim emblemom S na naslonjalih. Dekorativni elementi v temnem, matirano krtačenem aluminiju, športni usnjeni volan in osvetljene vstopne letve z logotipom S poudarjajo športni videz.

Elegantna notranjost design selection je na voljo v različnih barvnih kombinacijah. Serijski sedeži so oblečeni v usnje/umetno usnje, opcijski individualno konturirani sedeži pa v perforirano usnje Valcona kremenasto sive barve. Tu kontrastni šivi in všiti robovi zasijejo v oranžni barvi ter tako spominjajo na visokonapetostno električno omrežje. Dekorativni elementi so izdelani iz odprtopornega platanovega lesa. K izvedbi Audi design selection poleg tega spadajo še dvokraki usnjeni volan, upravljalne tipke v črnem panelnem dizajnu, osvet­ljene vstopne letve in paket linijske ambientne osvetlitve.

Upravljalni elementi in prikazi

Audi e-tron ima serijsko vgrajen popolnoma digitaliziran koncept prikazov in upravljanja,
ki pomeni korak naprej v sistematični evoluciji. Ta se je začela leta 2014 z uvedbo Audijevega virtualnega prikazovalnika v modelu TT. V preteklih letih je sledil povsem nov koncept upravljanja v četrti generaciji Audija A8. Z obema zaslonoma sistema MMI touch response koncept ponuja upravljalno logiko, ki jo uporabnik pozna od uporabe pametnega telefona - z dodatno otipno in slušno povratno informacijo. Z virtualnima zunanjima ogledaloma Audi e‑tron še nekoliko širše odpira to digitalno upravljalno okno.

 

Prvič na svetu v serijskem avtomobilu: virtualni zunanji ogledali

Audi e-tron je prvo serijsko vozilo, v katerem sta po želji na voljo virtualni zunanji ogledali. Ti ne ponujata zgolj novega tehnološkega doživetja, ampak tudi številne praktične prednosti glede udobja in varnosti. V njun ploski nosilec je na šesterokotnem koncu integrirana majhna kamera, iz katere se digitalno obdelane slike prenašajo na izjemno kontrastna OLED-zaslona z ločljivostjo 1.280 x 800 točk, nameščena na prehodu med armaturno ploščo in vrati. Zaslona sta harmonično vključena v obodni lok, ki zaobjema vso vozniško kabino.

7-palčna zaslona sta opremljena z avtomatskim uravnavanjem svetlosti in senzorjem približevanja: ko voznik s prstom drsi po površini zaslona na dotik, se prikažejo simboli, s katerimi lahko izsek slike premakne. S preklopno funkcijo lahko tudi sovoznikovo virtualno ogledalo nastavlja prek svojega zaslona.

Zaslona zaradi dovršene obdelave slike v nekaterih situacijah, na primer pri neposredni izpostavljenosti soncu, zagotavljata bistveno boljši prikaz kot klasični zunanji ogledali. Zanju poleg tega velja, da se avtomatsko prilagajata trem voznim situacijam; to so avtocesta, zavijanje in parkiranje. Na avtocesti se vidno polje zmanjša, da bi bilo med hitro vožnjo mogoče bolje oceniti hitrost - vozila so ob prikazu na zaslonu ustrezno večja. Ko voznik z vklopom smernikov nakaže, da bo spremenil smer vožnje ali zamenjal vozni pas, prikaz za zavijanje poveča izsek slike za ustrezno stran. S tem se zmanjša mrtvi kot. Pri manevriranju in parkiranju se prikazano vidno polje razširi navzdol. Na zaslonu je delovanje smernikov prikazano kot zelen obris ob zunanjem robu. Prikazujejo se tudi signali asistence za menjavo voznega pasu Audi side assist ter opozorilnega sistema za izstopanje.

 

Otipna povratna informacija: koncept upravljanja MMI touch response

Kot vsi Audijevi modeli višjega razreda tudi Audi e-tron uporablja koncept upravljanja MMI touch response. Velika visokoločljivostna zaslona - zgornji z diagonalo 10,1 palca, spodnji z diagonalo 8,6 palca - nadomeščata skoraj vsa klasična stikala in klasične regulatorje. Upravljanje je hitro in varno. Ko voznik s prstom aktivira katero od funkcij, se v potrditev začuti in zasliši klik.

Voznik na zgornjem zaslonu upravlja infotainment, telefonijo, navigacijo in posebne e-tron nastavitve - aktivirati je mogoče na primer programiranje časa polnjenja in vrsto rekuperacije oz. način delovanja asistence za učinkovitost. Na spodnjem zaslonu upravlja vnos besedila, komfortne funkcije in klimatiziranje. Zapestje lahko pri tem udobno počiva na podlagi nad konzolo sredinskega tunela. Struktura menijev je intuitivno logična in ploska kot pri pametnem telefonu ter vključuje tudi poljubno prilagodljive zaslone s priljubljenimi funkcijami in začetne zaslone. Če voznik s funkcijo iskanja s poljubnim besedilom vnese pojem, sistem že po vnosu le nekaj črk predlaga rešitve. Informacije o ciljih in medijih so shranjene v vozilu ali pa se s hitrostjo omrežja LTE pretakajo iz oblaka.

 

Pozorno in razumevajoče: upravljanje z naravnimi glasovnimi ukazi in Amazonova glasovna asistenca Alexa

Poleg upravljanja prek obeh zaslonov na dotik lahko voznik številne funkcije aktivira z naravnim glasovnim upravljanjem (ni na voljo v slovenskem jeziku). Sistem razume poljubno ubesedene ukaze in poizvedbe. Upravljalnik dialoga po potrebi postavi povratna vprašanja, dovoli popravke, ponudi možnosti izbire in sprejme tudi, če mu skočimo v besedo.

Poleg tega je zdaj prvič v Audijevem modelu na voljo Amazonova glasovna asistenca Alexa (ni na voljo v slovenskem jeziku). Voznik lahko z njeno pomočjo preveri novice, vreme in aktualne rezultate športnih prireditev. Odda lahko naročilo za nakup živil ali dodaja postavke na seznam nalog. Alexa pretaka glasbo in zvočne knjige prek portalov Amazon Music in Audible ter omogoča dostop do velikega nabora storitev Alexa Skills. Prek sistema upravljanja pametnega doma (Smart Home) je mogoče neposredno iz avtomobila zakleniti hišna vrata, upravljati razsvetljavo in zapreti garažna vrata - in vse to samo s kratkim glasovnim ukazom ali vprašanjem. Audi je Amazo­novo glasovno storitev brezhibno integriral v sistem MMI Audija e-tron. Za uporabo storitve voznik ne potrebuje nobene aplikacije na pametnem telefonu niti mu ni treba telefona povezati z avtomobilom. Zadošča, da avto poveže s svojim Amazonovim računom, nato pa lahko storitev zažene z glasovnim upravljanjem v avtu.

 

Polna HD-ločljivost: Audijev virtualni prikazovalnik

Dopolnilo digitalnega koncepta prikazov in upravljanja v Audiju e-tron je serijski Audijev virtualni prikazovalnik. Njegov zaslon blesti z zelo visoko ločljivostjo 1.920 x 720 točk - kar ustreza polni HD-ločljivosti - in z novimi grafikami, zasnovanimi posebej za e-tron. Te prikazujejo vse pomembne vidike električne vožnje, od polnilne moči do dosega. Voznik lahko z večfunkcijskim volanom izbira med dvema prikaznima načinoma: pri klasičnem prikazu sta prikazovalnik električne moči in merilnik hitrosti ponazorjena kot velika okrogla instrumenta; v režimu za infotainment sta ta dva prikazovalnika manjša, v središču pa je navigacijski zemljevid. Če stranka izbere opcijski Audijev virtualni prikazovalnik plus, je na voljo še dodaten prikaz, na katerem je v središču prikazovalnik električne moči. Prikaze po želji dopolnjuje projicirni sistem, ki pomembne informacije projicira neposredno na vetrobransko steklo - videti je, kot da lebdijo na razdalji približno 2,3 metra pred voznikom.

Infotainment in asistenčni sistemi

Audi e-tron nudi obsežen infotainment in je izjemno povezan. Številni asistenčni sistemi so vozniku v pomoč in omogočajo večje udobje, kar velja tudi za opcijsko opremo, ki jo je mogoče naročiti tudi naknadno. Stranka ima prvič pri Audiju možnost, da tudi po nakupu Audija e-tron po potrebi naroči dodatne funkcije.

 

Aktualne informacije: navigacija in Audi connect

Na nemškem trgu je Audi e-tron serijsko opremljen s sistemom MMI navigacija plus. Ta vrhunska medijska centrala podpira standard za hitri prenos podatkov LTE Advanced in vključuje dostopno točko za WLAN, ki jo potniki lahko uporabljajo za svoje mobilne naprave. Navigacija vozniku postreže s pametnimi predlogi, in sicer na podlagi predhodno prevoženih poti. Pri tem - vzporedno z načrtovanjem poti v avtomobilu - izračunavanje poti poteka tudi na strežnikih ponudnika kartografskih in navigacijskih podatkov HERE, ki za ta namen uporablja v realnem času razpoložljive podatke o celotni prometni situaciji.

Spletne storitve Audi connect idealno dopolnjujejo navigacijo. Razdeljene so v dve kategoriji: Audi connect Navigacija & infotainment ter Audi connect Klic v sili & servis vključno z e-tron krmiljenjem vozila. Slednja vključuje storitve, kot je poročilo o stanju vozila. Ta storitev lastniku omogoča, da prek aplikacije myAudi dostopa do informacij o stanju napolnjenosti in dosegu. Na enak način si lahko ogleda podatke o vožnji ter upravlja polnjenje in vnaprejšnje klimatiziranje. Poleg tega lahko svoj Audi e-tron na daljavo odklene in zaklene ter locira, kje ima vozilo parkirano.

Nabor storitev Audi connect med drugim vključuje spletne prometne informacije, iskalnik interesnih točk in navigacijo s posnetki Google Earth. Zemljevid je še bogatejši zaradi visokoločljivostnih satelitskih posnetkov in podrobnih 3D-modelov številnih evropskih velemest, kar olajšuje orientacijo. Storitev Polnilne postaje prikaže vse polnilne stebričke v okolici ali na cilju, in sicer razvrščene po oddaljenosti. Pri ustrezno povezanih polnilnih stebričkih se prikažejo podatki o razpoložljivosti, priključku in možnih načinih plačila. Druge storitve Audi connect so spletno pretakanje medijskih vsebin, spletne novice ter dostop do Twitterja in elektronske pošte. Hibridni radio glede na moč signala samodejno preklaplja med FM, DAB in spletnim pretakanjem ter tako nenehno zagotavlja optimalni sprejem.

Del paketa Audi connect Navigacija & infotainment so tudi storitve Car-to-X. Pri teh Audi e‑tron uporablja inteligenco rojev, ki jo ustvarjajo Audijeva vozila: ustrezno opremljena vozila javljajo, kdaj parkirajo in odparkirajo, tako da lahko sistem v številnih mestih napove prosta parkirna mesta ob robu cest. Poleg tega se vozila iz Audijevega roja medsebojno opozarjajo o nevarnostih, kot sta megla ali poledica, ter javljajo trenutno veljavne hitrostne omejitve.

 


Pametno do cilja:
načrtovalnik poti za e-tron

Sestavni del paketa Audi connect je tudi e-tronov načrtovalnik poti. Voznik ga lahko uporablja v sistemu MMI v avtomobilu ali prek aplikacije myAudi na pametnem telefonu. V obeh primerih se mu na zaslonu prikaže ustrezna pot s potrebnimi polnilnimi točkami. Kalkulacija poleg prometne situacije upošteva tudi napolnjenost baterije ter izračuna čas prihoda in potrebni čas polnjenja. V e-tronovem načrtovalniku poti je za vso Evropo poleg postaj za polnjenje z enosmernim tokom (DC) zajeta tudi večina stebričkov za polnjenje z izmeničnim tokom (AC).

Med vožnjo se v Audijevem virtualnem prikazovalniku in na zgornjem zaslonu MMI prikazujejo podrobne informacije o preostalem dosegu. Pri 100 oz. 50 kilometrih dosega voznik prejme stopenjsko varnostno opozorilo in informacije o najbližji polnilni postaji. Poleg tega lahko v sistemu MMI izbere nastavitev Range za maksimiranje preostalega dosega. Ta najvišjo hitrost omeji na 90 km/h in omeji komfortne funkcije, kot je avtomatska klimatska naprava, ali izključi ogrevanje sedežev.

Pri tem se načrtovanje polnjenja nenehno prilagaja okoliščinam. Če na primer predvidena postaja za hitro polnjenje z enosmernim tokom ni več dosegljiva, se prikaže alternativni predlog. Med aktivnim postopkom polnjenja aplikacija myAudi vzporedno s prikazom v avtomobilu prikazuje aktualno napolnjenost baterije in preostali čas polnjenja. Uporabnik po želji dobi potisno sporočilo takoj, ko lahko nadaljuje z vožnjo.

 

Z vsem udobjem: vstopanje in personalizacija

Digitalno vstopanje v Audi e-tron omogoča opcijski Audi connect ključ (še ni na voljo za slovenski trg). Z njim lahko voznik in štiri druge pooblaščene osebe prek pametnega telefona z operacijskim sistemom Android vozilo odklenejo, zaklenejo in zaženejo pripravljenost za delovanje. Svoje priljubljene nasta­vitve lahko shranijo v do sedmih uporabniških profilih. Personalizacija vključuje do 400 parametrov, od nastavitve voznikovega sedeža prek priljubljenega načina klimatiziranja do pogostih navigacijskih ciljev in najljubših medijev. Audi e-tron posameznega uporabnika prepozna že pri odklepanju po signalu ključa in aktivira njegov individualni profil.

 

Zvočno doživetje: telefonija in avdiosistem

Za nemoten medijski užitek so v Audiju e-tron vse komponente, ki oddajajo elektromagnetna polja in bi lahko zato povzročale motnje, skrbno zaščitene in/ali ustrezno zavarovane pred povzročanjem motenj. Veliko udobje pri telefoniranju nudi predal za telefon Audi phone box, ki pametni telefon poveže z avtomobilsko anteno in ga tudi induktivno polni. Postopek Voice over LTE pospeši vzpostavitev povezave ter omogoči sočasno uporabo visokohitrostnega prenosa podatkov in visokoločljivostno spletno glasovno telefonijo (HD Voice). Za predvajanje glasbe z MP3-predvajalnika ali pametnega telefona prek zvočnikov v vozilu Audi e-tron serijsko ponuja dva USB-priključka. Opcijsko sta na voljo še dva takšna vmesnika v zadnjem delu potniške kabine. Vmesnik za pametne telefone Audi smartphone interface vzpostavi kontakt s pametnim telefonom uporabnika (bodisi iOS ali Android) ter njegov zaslon prek tehnologije Apple Car Play oz. Android Auto preslika na zaslon MMI. Ponudbo infotainmenta zaokrožajo digitalni radijski sprejemnik, TV-sprejemnik in DVD-predvajalnik.

Opcijski zvočni sistem Bang&Olufsen Premium Sound s 3D-zvokom spredaj Audiju e-tron daje dodatno akustično kakovost. Po en majhen zvočnik v vsakem A-stebričku poustvarja prostor­sko dimenzijo višine - vetrobransko steklo odbija zvok, ki ga oddajata. Avdiosistem predvaja glasbo tako, kot je bila posneta - brez umetnih učinkov. Za to tehnologijo se skriva algoritem, ki ga je Audi razvil skupaj z inštitutom Fraunhofer v Erlangnu. Algoritem na podlagi stereo­posnetkov ali posnetkov 5.1 izračuna informacije za tretjo dimenzijo in jih pripravi za 3D-zvočnike.

Srce avdiosistema Bang & Olufsen Premium Sound je visokoučinkovit ojačevalnik. Ta z močjo 705 W krmili 16 zvočnikov. Nekateri od njih, npr. 3D-zvočnika v A-stebričkih in prostorska zvočnika v D-stebričkih, so opremljeni z neodimskimi magneti, ki so posebno lahki in zato ustvarjajo majhno popačenje. Tako nastane zračna, visokoločljivostna zvočna slika. Nizko­tonska zvočnika v sprednjih vratih sta nameščena v ločenem ohišju, zaradi česar je obloga v njuni bližini deležna manj tresljajev in zato manj niha. Zato je kakovost zvoka boljša, zvok pa se tudi manj širi navzven. Oddvojitev zvočnikov poleg tega omogoča natančne in bogate base.

 

Udobna podpora: asistenčni sistemi

Pri parkiranju, v mestu ali na dolgih relacijah - Audi e-tron voznika razbremeni v številnih situacijah. Paket asistenčnih sistemov Tour poleg asistence za zavijanje in asistence za ovire vključuje tudi prilagodljivo vozno asistenco kot centralni sistem. Ta ureja vzdolžno in prečno vodenje vozila v celotnem hitrostnem območju in vozniku pomaga pri pospeševanju in zaviranju, pri ohranjanju hitrosti in razdalje do spredaj vozečega vozila ter v zastojih. Sistem prepozna označbe na cestišču, ovire ob robovih cestišča, vozila na sosednjih voznih pasovih in spredaj vozeča vozila. Pri vožnji ob cestnih gradbiščih Audi e-tron - v skladu z omejitvijo hitrosti - hitrost samodejno prilagodi prometu. Če je vozni pas preozek za vzporedno vožnjo dveh vozil, prilagodljiva vozna asistenca na zoženih delih omogoča vožnjo z zamikom.

Prilagodljiva vozna asistenca deluje v tesni povezavi s serijsko asistenco za učinkovitost. Ta usklajenost sistemov Audiju e-tron omogoča prediktivno pospeševanje in zaviranje, kar temelji na analizi senzorskih in navigacijskih podatkov, prometnih znakov in informacij Car‑to‑X. Sistem upošteva spredaj vozeča vozila in zmanjšuje hitrost pred ovinki in naselji, pri zavijanju in v krožnem prometu. Tako prispeva tudi k povečanju dosega. Način vožnje, ki ga električni SUV zmore zaradi te uigranosti sistemov, se ravna po nastavitvi v sistemu Audi drive select in pri tem izkorišča potenciale rekuperacije. Voznik lahko kadar koli poseže v delovanje, bodisi tako, da s prestavnima tipkama aktivira svojo priljubljeno stopnjo rekuperacije, ali pa tako, da z aktivnim pospeševanjem ali zaviranjem preglasi sistem.

Če prilagodljiva vozna asistenca ni aktivna, vozniku pri varčni vožnji pomaga asistenca za učinkovitost s prediktivnimi napotki in avtomatsko rekuperacijo. Sistem spremlja prometno okolje in potek poti s pomočjo radarskih senzorjev, posnetkov kamer in navigacijskih podatkov. Če asistenca ugotovi, da bi bilo v dani situaciji smiselno popustiti desni pedal, se v Audijevem virtualnem prikazovalniku in na opcijskem projicirnem sistemu zaslona prikaže ustrezni napotek. Če je voznik v sistemu MMI izbral avtomatsko nastavitev rekuperacije, se lahko celostno odrazi sistemsko součinkovanje napotkov in avtomatske rekuperacije. Sistem odvisno od situacije izračuna idealno zaviranje in zagotovi optimalno rekuperacijo glede na dogajanje.

V paketu asistenčnih sistemov Mesto med drugim za varnost skrbijo asistenca za križišča, asistenca za prečni promet zadaj ter opozorilni sistem za menjavo voznega pasu in za izstopanje. Ob kombinaciji sistemov Audi pre sense front, rear in side je vključen tudi Audi pre sense 360°, ki v okviru sistemskih omejitev prepozna nevarnosti trčenja in načrtno poskrbi za zaščitne ukrepe - od zaviranja s polno močjo do zategnitve varnostnih pasov.

Nekateri asistenčni sistemi so na voljo v posebnih paketih, drugi posamično. K slednjim spadajo asistenca za nočni vid in kamere za okolico. Te s pomočjo več prikazov omogočajo do centimetra natančno manevriranje, vpogled v promet iz prečne smeri in podroben pogled na kolesa. Posebnost je 3D-pogled s poljubno nastavljivo perspektivo. Parkirna asistenca olajšuje parkiranje. Samostojno krmili Audi e-tron pri bočnem in prečnem parkiranju - in to naprej in vzvratno. Voznik mora le pospeševati in zavirati.

Ključno vlogo pri usklajenem delovanju asistenčnih sistemov v Audiju e-tron ima centralni krmilnik asistenčnih sistemov, ki nenehno izračunava diferencirano sliko okolice. Ustrezne podatke pridobiva od - odvisno od opreme - do petih radarskih senzorjev, šestih kamer, in dvanajstih ultrazvočnih senzorjev.

Proizvodnja

Fotovoltaični sistem in bioplin: CO2-nevtralna proizvodnja v Bruslju

Proizvodnja Audija e-tron bo potekala v CO2-nevtralni tovarni v belgijskem Bruslju. Revizijska družba Vinçotte je Audijevo tovarno v Bruslju ustrezno certificirala. Tovarna že od leta 2012 uporablja zeleno elektriko in ima v lasti največjo fotovoltaično elektrarno v regiji. Ta na 37.000 kvadratnih metrih strešne površine vsako leto proizvede prek 3.000 MWh energije - dovolj za polnitev okrog 33.000 vozil Audi e-tron. Letno to pomeni približno za 17.000 ton manjši izpust ogljikovega dioksida.

Poleg tega Audi Bruselj emisije zmanjšuje z uporabo certificiranega bioplina za toplotno oskrbo tovarne. Tovarna več kot 95 odstotkov svojih energijskih potreb pokriva z uporabo energije iz obnovljivih virov, kar pomeni zmanjšanje emisij CO2 za skupno 40.000 ton letno. Tako imenovani projekti za ogljikove dobropise kot oblika kompenzacije za podnebne vplive ekološko bilanco privedejo na ničlo.

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj