Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj

"Audi e-tron extreme": vzdržljivostna preizkušnja

26.08.2019

Deset držav v 24 urah: Audi e-tron na turneji

  • 1600 kilometrov dolga vzdržljivostna preizkušnja od Slovenije do Nizozemske

  • Hitro polnjenje z močjo do 150 kW v manj kot pol ure

  • Doseg, učinkovitost, zmogljivost, udobje - s tem se ponaša Audi e-tron

 

Ingolstadt (Nemčija), 26. avgust 2019 - Deset evropskih držav v 24 urah - Audi e-tron (poraba električne energije, kombinirana, v kWh/100 km*: 26,4-22,9 (WLTP); 24,6-23,7 (NEVC); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0) je na impresiven način potrdil svoje lastnosti za vožnje na dolge relacije. 20. avgusta se je devet novinarjev s starta pri Blejskem jezeru v Sloveniji odpravilo na več kot 1600 kilometrov dolgo pot do nizozemskega Amsterdama. Električni SUV jih je pri tem navduševal z velikim dosegom in kratkimi postanki za polnjenje. Če upoštevamo še močni pogon in udobno notranjost, postane električno potovanje doživetje na prestižni ravni.

 

Blejsko jezero leži v idilični kotanji na obronkih visoke planote Pokljuka na severozahodu Slovenije. Od tu so se trije Audiji e-tron 55 quattro, vsak s po tremi novinarji na krovu, podali na prav poseben izziv: 10 evropskih držav v 24 urah. Dobrih 1600 kilometrov dolga pot jih je vodila skozi Avstrijo, Italijo, Lihtenštajn, Švico, Francijo, Nemčijo, Luksemburg in Belgijo do nizozemskega Amsterdama. Na etapah, ki bi bile le težko še bolj topografsko raznolike, je Audi e-tron dokazal, kako vzdržljiv, udoben in dinamičen je Audijev prvi popolnoma električni avto.

Audi e-tron je na začetku nove dobe mobilnosti - in vtisnil ji bo močan pečat. "Naš električni SUV je izvrsten avto za dolge relacije, ker med seboj odlično povezuje veliko mero voznega udobja, zmogljivosti in učinkovitosti," je povedal Hans-Joachim Rothenpieler, Audijev direktor za tehnični razvoj. "Z vožnjo, ki so jo opravili novinarji, smo obenem dokazali, da je poleg samega velikega dosega še kako odločilna tudi sposobnost hitrega polnjenja s 150 kW."

 

Prihranek na času: hitro polnjenje s 150 kW

Pri polnjenju z istosmernim tokom na visokozmogljivih polnilnicah doseže litij-ionska baterija Audija e-tron že po slabih 30 minutah 80-odstotno kapaciteto - ključni prihranek časa na dolgih etapah. Osnova za visoko polnilno moč je kompleksni toplotni management, ki tudi pri veliki obremenitvi skrbi za dolgo življenjsko dobo baterije in za enakomerno močne vozne zmogljivosti. Vseh sedem postankov za polnjenje - na Koroškem, Južnem Tirolskem, Pred­arlskem, v kantonu Zürich, v Breisgauu, pokrajini Eifel in v bližini Lièga - je bilo opravljenih na takšnih hitrih polnilnicah. Te so vključene tudi v sistem e-tron Charging Service, enako kot AC‑polnilnice, na katerih je Audi e-tron mogoče polniti z izmeničnim tokom z močjo do 11 kW. Audijeva lastna polnilna mreža vključuje skupno več kot 100.000 polnilnih točk v 19 državah EU - in število še vedno narašča. Postopek polnjenja na takšnem polnilnem stebričku lahko uporabnik sproži s kartico. Za uporabo se mora le registrirati na portalu myAudi in skleniti individualno pogodbo za polnjenje. Obračun poteka avtomatizirano prek shranjenega uporabniškega računa - brez fizičnega plačilnega sredstva. Posameznim državam prilagojene poenotene tarife omogočajo preprosto, brezskrbno potovanje brez nadležnega primerjanja cen.

 

Etapni zmagovalec: popolna kombinacija zmogljivosti, učinkovitosti in udobja

Zaradi raznolikosti odsekov poti je Audi e-tron 55 quattro (poraba električne energije, kombi­nirana, v kWh/100 km*: 26,4-22,9 (WLTP); 24,6-23,7 (NEVC); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0) lahko pokazal tudi svoje specifične voznodinamične odlike. V Alpah se je na vzponih izkazal z maksimalno močjo do 300 kW in navorom 664 Nm. Med spusti je izkoriščal svoj izjemni koncept rekuperacije: med zaviranjem lahko regenerira in v električno energijo pretvori do 220 kW in 300 Nm - med konkurenco je to rekordna vrednost. Poleg tega je električni štirikolesni pogon na ovinkastih odsekih poti na Južnem Tirolskem zagotavljal optimalno vlečno silo in dinamiko. Ta tip pogona s stalnim in popolnoma variabilnim uravnavanjem skrbi za idealno porazdeljevanje pogonskega navora med sprednjo in zadnjo premo, pri čemer do potrebnih prilagoditev prihaja v delčku sekunde.

Na konstantno voženih ravninskih etapah ob Renu, v Belgiji in na Nizozemskem je k nizki porabi močno prispevala izpiljena aerodinamika vozila s količnikom upora (cx) le 0,27. Med celotno vožnjo je električno gnani cestni terenec nenazadnje prepričal z visokim kotalnim udobjem in nizkim nivojem hrupa. Ti dve lastnosti sta na ravni višjega avtomobilskega razreda, kar velja tudi za prostornost, ki je je zaradi zasnove pogona veliko še zlasti na zadnjih sedežih v predelu nog. Izjemne lastnosti vozila za dolge relacije dopolnjujejo usnjeni sedeži z masažno funkcijo, ionizator za prvovrstno kakovost zraka in linijska/ambientna osvetlitev, ki med nočnimi vožnjami notranjost spremeni v oazo prijetnega počutja.

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj