-
Iskanje
Inovativna aerodinamična zasnova modelov Audi e-tron S
19.06.2020
- Izjemno nizek zračni upor: pri prototipu modela e-tron S Sportback količnik zračnega upora znaša 0,26
-
Aerodinamične obrobe kolesnih ohišij (nov Audijev patent), povsem pokrito
dno vozila in regulacija zajema hladilnega zraka -
Virtualni zunanji ogledali z OLED-zaslonoma v notranjosti
Aerodinamika je predvsem pri izključno električno gnanih avtomobilih ključnega pomena za doseg. Z inteligentnimi tehničnimi inovacijami ima športni SUV-coupé znamke Audi izjemno nizek količnik zračnega upora, ki znaša le 0,26. Izpopolnjena aerodinamična zasnova se ponaša s številnimi novimi detajlnimi rešitvami.
Moč električno gnanih modelov S se jasno zrcali v športnih zunanjih detajlih. Tako so na primer obrobe kolesnih ohišij za 23 mm širše kot pri osnovni izvedbi modela. Markantna oblikovna zasnova je optimalno združena z aerodinamiko, ki v veliki meri stavi na inovativne tehnologije. Strešna linija SUV-coupeja se hitro spušča in v primerjavi s sestrskim modelom zagotavlja še manjši zračni upor. Pomembno vlogo ima tudi usmernik zraka na pokrovu prtljažnika, saj izboljšuje obtok zraka na zadku avtomobila.
Izboljšan dotok zraka do sprednjih koles: navpična usmernika zraka in aerodinamični obrobi kolesnih ohišij
Pri aerodinamični zasnovi je med drugi osrednjega pomena kontroliran pretok zraka ob sprednjih kolesih. Stranski odprtini za zajemanje zraka - zasnovani kot navpični usmernik zraka - skozi kanal dovajata zrak v kolesni ohišji in s tem zagotavljata boljši dotok zraka do koles in stranskih delov vozila. Enakemu namenu služita aerodinamični obrobi kolesnih ohišij: v režah, ki so posebnost razširjenih sprednjih obrob, so ozke vodoravne prečke. Te med vožnjo usmerjajo tok vetra tako, da obda in ujame moteče vrtinčenje v kolesnih ohišjih. Rezultat je "čist" pretok zraka vzdolž stranskih delov vozila z manjšimi tokovnimi izgubami. Enak učinek je dosežen s posebnim dizajnom 20-palčnih platišč ter s profilom in reliefom stranic pnevmatik.
Z aerodinamičnimi obrobami kolesnih ohišij je Audi razrešil konflikt med odlično
aerodinamiko
in športnim videzom. Znamka s štirimi krogi bo to inovativno in zdaj že patentirano
rešitev z novima modeloma prvič prenesla v velikoserijsko proizvodnjo avtomobilov.
Količnik zračnega upora bo tako pri prihodnjem Audiju e-tron S Sportback znašal
0,26, pri Audiju e-tron S pa 0,28.
Virtualni zunanji ogledali z OLED-zaslonoma v notranjosti
V primerjavi s standardnima ogledaloma ozki virtualni zunanji ogledali še dodatno
zmanjšujeta zračni upor. Zanju velja, da v približno enaki meri kot aerodinamične
obrobe kolesnih ohišij izboljšujeta aerodinamično zasnovo vozila in po kriterijih
voznega cikla WLTP zagotavljata
pribl. 3 kilometre večji doseg. Kot še ena svetovna Audijeva inovacija v okviru
velikoserijske proizvodnje avtomobilov sta virtualni zunanji ogledali prešli v
serijsko proizvodnjo že z Audijem e-tron quattro (poraba električne energije v
kWh/100 km, kombinirana*: 26,6-22,4 (WLTP); 24,3-21,0 (NEVC); emisija
CO2 v g/km, kombinirana: 0). Na koncu njunih ploskih nosilcev je
integrirana majhna kamera. Ta posnetke prikazuje v notranjosti vozila na izjemno
kontrastnem OLED-zaslonu, ki je nameščen na prehodu med vrati in armaturno ploščo.
Vidno polje se prilagaja vozni situaciji (avtocesta, zavijanje in parkiranje).
Nadaljnje posebnosti dovršene aerodinamične zasnove prihodnjih modelov e-tron S se
skrivajo pod dnom vozila. Tu posebne obloge z elementi za usmerjanje zraka gladko
vodijo zrak okoli vozila. Celotno dno, vključno z aluminijasto prekrivno ploščo za
visokonapetostno baterijo, je prekrito. Pri tem so točke privitja skledasto
poglobljene, podobno kot vdolbinice na žogici za golf. Obtekanje zraka je tako še
lažje kot pri povsem gladki površini. Tudi serijsko zračno vzmetenje z uravnavanim
blaženjem (adaptive air suspension) opazno zmanjšuje zračni upor:
pri višjih hitrostih se karoserija v dveh stopnjah zniža za do 26 mm pod normalni
nivo.
Sestavni del toplotnega managementa: regulacija zajema hladilnega zraka
Pomembno komponento dovršene aerodinamične zasnove predstavlja regulacija zajema
hladilnega zraka, ki je obenem sestavni del toplotnega managementa. Sistem ima dve
električno krmiljeni žaluziji, vgrajeni za mrežo hladilnika. Pri hitrostih med 48
in 160 km/h sta žaluziji običajno zaprti in zrak lahko domala brez vrtinčenja teče
prek sprednjega pokrova. Kadar klimatska naprava ali pogonske komponente
potrebujejo več hladilnega zraka, se žaluziji postopoma odpreta. V izrednih
situacijah, ko so hidravlične kolesne zavore izredno močno obremenjene, regulacija
zajema hladilnega zraka odpre dva kanala, skozi katera se zrak dovaja
v sprednji kolesni ohišji. Po potrebi se pri tem vključi ventilator hladilnika.
Navor do 973 Nm: nov pogonski koncept s tremi elektromotorji
Prihodnja modela e-tron S se ne bosta ponašala le z odlično aerodinamiko, pač pa
tudi z vrhunskimi voznimi zmogljivostmi. Oba nova visokozmogljiva modela iz serije
e-tron bosta namreč opremljena s tremi elektromotorji, od katerih bosta dva
nameščena na zadnji premi. Elektromotorji skupaj razvijejo moč 370 kW (funkcija
boost) in navor do 973 Nm. Modela S
tako za pospešek od 0 do 100 km/h potrebujeta le 4,5 sekunde. Njuno inteligentno
uravnavanje pogona povečuje varnost vožnje, predvsem pa vozno dinamiko povzdiguje
na novo raven: to poleg električnega štirikolesnega pogona zagotavlja tudi
električni nadzor vektorjev navora z aktivnim in prilagodljivim porazdeljevanjem
navora na zadnji premi.
Podatki o porabi za omenjene modele
(Poraba goriva oz. električne energije in emisije CO2 so navedene v razponu, ker so odvisne od izbrane opreme vozila.)
Audi e-tron 55 quattro
Poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: 26,4-22,4 (WLTP); 23,1-21,0
(NEVC);
emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0
Audi e-tron 50 quattro
Poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: 26,6-22,4 (WLTP);
24,3-21,9 (NEVC);
emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0
Navedene vrednosti porabe in emisij so bile izmerjene skladno z zakonsko predpisanimi merilnimi postopki. Od 1. septembra 2017 homologacijski postopek za določena nova vozila že poteka skladno z Globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila (angl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP), ki omogoča realnejši prikaz porabe goriva in emisij CO2. Od 1. septembra 2018 naprej velja, da bo postopek WLTP postopoma nadomestil preizkusni postopek, imenovan Novi evropski vozni cikel (NEVC). Zaradi realnejših preizkusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in emisij CO2, izmerjene po postopku WLTP, v mnogih primerih višje od vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Podrobnejše informacije o razlikah med postopkoma WLTP in NEVC lahko najdete na spletni strani www.audi.de/wltp.
Trenutno je še obvezno navajanje vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Pri novih vozilih, ki so homologirana po postopku WLTP, se vrednosti NEVC izpeljejo iz vrednosti, pridobljenih med preizkusnim postopkom WLTP. Dodatna navedba vrednosti iz postopka WLTP je do obvezne uporabe prostovoljna. Če so vrednosti NEVC navedene v razponu, se ne navezujejo na eno samo, individualno vozilo in niso sestavni del ponudbe, temveč so namenjene zgolj primerjavi med različnimi tipi vozil. Dodatna in dopolnilna oprema (montažni deli, pnevmatike drugih velikosti itd.) lahko spremenita relevantne parametre vozila, kot so npr. masa, kotalni upor in aerodinamika, ter poleg vremenskih pogojev, prometnih razmer in individualnega načina vožnje vplivata na porabo goriva, porabo električne energije, emisije CO2 in vozne zmogljivosti vozila.
Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih lahko najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na vseh prodajnih mestih in na spletni strani.