Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke

Audi Q4 Sportback e-tron concept

08.07.2020

 

  • Audi kot konceptno vozilo predstavlja kupejevsko izvedbo modela Q4 e-tron

  • Vsestranske tehnologije za zagotavljanje večje učinkovitosti omogočajo doseg nad 500 km

  • Serijska različica bo na trg prišla leta 2021 kot sedmi električni model znamke Audi

Tehnično gledano sta enojajčna dvojčka, s svojo oblikovno zasnovo pa vsak od njiju naredi svojstven, nezamenljiv in karakterističen vtis: Audi Q4 e-tron concept je na ženevskem avtomobilskem salonu 2019 že nakazal, kakšen bo Audijev prvi kompaktni električni SUV. Z modelom Q4 Sportback e-tron concept pa znamka zdaj predstavlja drugo različico modela, ki ga bodo leta 2021 začeli serijsko proizvajati kot SUV-coupé.

Potencialni kupci modela Q4 se lahko že približno eno leto pred prvimi dobavami začnejo odločati za različico po svojem okusu - za vsestranskost in robustnost klasičnega SUV-ja ali za dinamično eleganco kupejevske izpeljanke. Dimenzije obeh modelov Q4 so skoraj enake: z zunanjo dolžino 4,60 metra je Sportback za en centimeter daljši, z višino 1,60 m pa za en centimeter nižji od sestrskega modela. Oba imata enako širino (1,90 m) in enako medosno razdaljo (2,77 m).

Enakost se odraža tudi pri pogonskih tehnologijah obeh konceptnih vozil, ki že zelo dobro razkrivata, kakšen bo najzmogljivejši motor za prihajajoči serijski model. Dva elektromotorja v Q4 in Q4 Sportback e-tron concept zagotavljata sistemsko moč 225 kW. Kot je značilno za Audi, se pogonska moč na cesto prenaša prek štirikolesnega pogona quattro. Zaradi odlične vlečne sile oba modela Q4 od 0 do 100 km/h pospešita v samo 6,3 sekunde. Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 180 km/h.

Velika baterija med premama zavzema skoraj vso površino v predelu dna vozila; njena kapaciteta znaša 82 kWh. Doseg, ki po kriterijih voznega cikla WLTP presega 450 kilometrov, postavlja nova merila v tem avtomobilskem razredu. Različice s pogonom zadaj bodo imele doseg nad 500 kilometri (po kriterijih WLTP). Eden od elementov tehnologije modelske serije Q4 e-tron je modularna platforma za električni pogon (MEB), ki jo bo v koncernu Volkswagen v prihodnje mogoče najti v številnih električnih avtomobilih, in sicer od kompaktnega pa do srednjega razreda. Audi Q4 Sportback e-tron concept odstira pogled na že sedmo serijsko električno vozilo, ki ga bo Audi predstavil do leta 2021.

 

Zunanjost: s privlačnim zadkom

Stranska silhueta Sportbacka se elegantno in dinamično spušča proti zadku. Strešna linija prehaja v značilno nagnjen D-stebriček in se v višini spodnjega roba stekla zaključi v vodoravnem usmerniku zraka. Bodoči Audi Q4 Sportback se zato zdi znatno daljši kot njegov sestrski model Q4 e-tron concept.

Na zadku Audija Q4 Sportback e-tron concept vzbuja pozornost širok svetlobni pas, ki povezuje obe enoti luči in s tem povzema enega od elementov Audija Q4 e-tron. Celo tu je sorodstvo znotraj družine e-tron očitno, saj ni mogoče spregledati bližine z modelom e-tron Sportback*. Podobno velja tudi za notranjo zasnovo luči, kjer zašiljenost LED-segmentov prav tako povzema enega od elementov velikega brata. Skupen element obeh različic Q4 je impresivno oblikovana enota odbijača in difuzorja z vodoravnimi lamelami in osvetljenim logotipom e-tron na sredini.

Pri pogledu od spredaj Audija Q4 Sportback e-tron concept opredeljuje enodelni okvir mreže hladilnika s štirimi krogi kot logotipom znamke. Le hip zatem prepoznamo tudi, da je vozilo električno gnani Audi: tako kot prvi serijski Audi z električnim pogonom je namreč tudi pri tem novem konceptnem vozilu namesto običajne mreže hladilnika opaziti strukturirano, zaprto površino znotraj širokega, skoraj pokončnega osemkotnega okvirja.

Prav tako značilni za znamko Audi so markantno oblikovani blatniki vseh štirih koles - klasičen Audijev oblikovalski element že vse od legendarnega pra-quattra iz leta 1980. Pri Audiju Q4 e‑tron concept in Q4 Sportback concept so razširitve oblikovane poudarjeno organsko in skladno, s čimer dajejo videzu stranske silhuete značilno noto. Prav tako značilen za e-tron je poudarjeni predel pragov med premama, kjer je baterija in s tem središče moči tega SUV-ja. Velika, 22‑palčna platišča ne dopuščajo dvoma o potencialu najnovejšega člana Audijeve družine.

Q4 Sportback e-tron concept je lakiran v novem barvnem odtenku kinetično siva - gre za svet­lejšo kovinsko in biserno barvo, ki pod določenim vpadnim kotom svetlobe opazno prehaja v zelenkast ton. V kontrastu s to barvo so spodnji deli karoserije lakirani v temnejši sivi barvi - takšna segmentacija poudarja širino in vodoravno naravnanost arhitekture vozila.

 

Notranjost: občutek izjemne prostornosti

Tudi Audi Q4 Sportback e-tron concept se s svojimi dimenzijami uvršča v zgornjo tretjino razreda kompaktnih avtomobilov. Če upoštevamo njegovo uporabno površino, se ta električni SUV umeš­ča med okretne multitalente. Po drugi strani pa zaradi medosne razdalje 2,77 metra po kriteriju notranjosti spada vsaj razred više. Poleg tega tudi nima kardanskega tunela, ki bi zasedal pros­tor, zato se Q4 Sportback e-tron concept odlikuje po izjemnem prostorskem udobju, še posebej pri prostoru za noge spredaj in še bolj v zadnjem delu vozila.

Izbira barv ta občutek prostornosti še stopnjuje. V zgornjem delu kabine prevladujejo svetli, topli toni, za kontrast pa poskrbi temna talna obloga. Stropna obloga, okenski stebrički in zgornji del vrat ter nosilca armature so oblečeni v mikrotkanino v beli in bež barvi. Trajnostni vidik je pri Audiju Q4 in Q4 Sportback najvišja prioriteta, in to ne le zaradi električnega pogona. Talna obloga je izdelana iz recikliranih materialov. Namesto kromiranih kovinskih dekorativnih obrob so površine večslojno lakirane z visokokakovostnim lakom. Lakirano, mrazeno pleksi steklo na aplikacijah ustvarja občutek globine. Štirje sedeži z integriranimi vzglavniki so oblečeni v alkantaro, ki je prijetna na otip in izdelana z rokodelsko kakovostjo. Oblazinjenje je prešito z dvojnimi šivi iz debele niti.

Za volanom je nameščen zaslon virtualnega prikazovalnika (Audi virtual cockpit) z najpomemb­nejšimi prikazi: hitrostjo, stanjem napolnjenosti baterije in navigacijo. Nov je veliki projicirni sistem zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti. Ta lahko pomembne grafične informacije - npr. smerno puščico za zavijanje - prikaže neposredno na cesti.

Posebej prilagojena upravljalna polja na volanskih krakih so zasnovana kot elementi na dotik in služijo za izbiranje pogosto uporabljanih funkcij. Nad sredinsko konzolo je nameščen 12,3 palca velik zaslon na dotik za prikaz in upravljanje infotainmenta in funkcij vozila. Zaslon omogoča preprosto uporabo in je nagnjen k vozniku. Pod njim je vrsta tipk za upravljanje klimatske naprave.

Sama sredinska konzola je zasnovana kot velika polica, vključno s predalom za polnjenje mobil­nega telefona, saj odpadejo funkcijski elementi, kot sta prestavna ročica in ročica ročne zavore. Namesto tega je vozniku na voljo dovršeno zasnovana vodoravna površina, v kateri je vgrajena tipka za izbiro načina vožnje; površina hkrati služi kot pokrov sprednjega dela konzole. Poleg običajnega predala na spodnjem delu vrat je zdaj tudi na zgornjem delu posebej za ta namen oblikovan prostor za ergonomsko odlaganje plastenk.

 

Učinkovita zmogljivost: pogon in podvozje

Modularna platforma za električni pogon vključuje širok nabor pogonskih različic in različno močnih izvedb. Audi Q4 Sportback e-tron concept je opremljen z zmogljivejšo izvedbo električ­nega pogona. Po en elektromotor poganja sprednjo in zadnjo premo - ta Q4 Sportback je vozilo s pogonom quattro. Med premama ni mehanske povezave, temveč elektronsko krmiljenje poskrbi tudi za optimalno uskladitev porazdeljevanja navora - in to v delčku sekunde. SUV-coupé tako zagotavlja optimalno vlečno silo v vseh vremenskih pogojih in na vseh podlagah.

Q4 Sportback e-tron concept v večini situacij uporablja predvsem zadnji elektromotor, ki je sinhronski motor s stalnim vzbujanjem; s tem je namreč dosežena maksimalna učinkovitost. Pogonski navor se zaradi učinkovitosti večinoma prenaša na zadnjo premo.

Če voznik zahteva več moči, kot jo lahko zagotovi zadnji elektromotor, električni štirikolesni pogon skladno s potrebami prek sprednjega asinhronskega motorja navor prenese na sprednjo premo. To se preventivno zgodi tudi na spolzki podlagi ali med hitro vožnjo skozi ovinke, da vozilo ne bi zdrsnilo ali da ne bi bilo pod- ali prekrmiljeno.

Elektromotor v zadku razvije moč 150 kW in doseže navor 310 Nm; sprednji motor pa spred­njima kolesoma dovaja do 75 kW moči in 150 Nm navora. Sistemska moč znaša 225 kW. Baterija v dnu vozila ima kapaciteto 82 kWh, kar po kriterijih voznega cikla WLTP omogoča prek 450 kilo­metrov dosega. Baterija se polni z največ 125 kW. Tako traja komaj dobre pol ure, da se napolni nazaj na 80 odstotkov skupne kapacitete.

Recept za odlični doseg pa vključuje mnogo več kot le baterijo z visoko kapaciteto. Podobno kot že prvi član družine, Audi Q4 e-tron, je tudi Audi Q4 Sportback vsestranski umetnik na področju učinkovitosti. Kot prvo učinkovitost zagotavlja nizki zračni upor karoserije - njegov količnik znaša le 0,26 in je torej še za 0,01 nižji kot pri Audiju Q4 e-tron. Pridružujejo se mu tudi izpopolnjeni načini rekuperacije. To dvoje zagotavlja optimalen doseg kompaktne električne modelske serije. K učinkovitosti pripomore kompleksni toplotni management pogona in baterije, ki med drugim vključuje delovanje toplotne črpalke s CO2.

 

Športno-natančna vodljivost

Športni značaj in enkratna prečna dinamika sta med drugim rezultat nizko in centralno name­ščenih pogonskih komponent. Visokonapetostni baterijski sistem je optimalno prilagojen dimenzijam Audija Q4 Sportback in je kot široka in nizka enota nameščen pod potniško celico med premama. Masa baterijskega sistema znaša 510 kg - težišče Audija Q4 Sportback e-tron concept je tako na podobni višini kot pri limuzinah.

Porazdelitev osnih obremenitev je z razmerjem pribl. 50 : 50 optimalna. Sprednji kolesi Audija Q4 Sportback e-tron concept sta pritrjeni na McPhersonovi premi s prilagodljivimi blažilniki. Zadaj je vgrajena večvodilna prema z ločenimi vzmetmi in blažilniki, ki so prav tako prilagodljivi.

 

Osnova: modularna platforma za električni pogon (MEB)

MLB, MQB - vzdolžna modularna platforma in prečna modularna platforma: ta dva sistema komponent za razvoj vozil sta pri Audiju in v koncernu Volkswagen sinonima za veliko zgodbo o uspehu v vseh segmentih. Dosedanje platforme so bile zasnovane pretežno za uporabo pri motorjih z notranjim zgorevanjem. Pri modularni platformi za električni pogon pa je drugačno in novo naslednje: platforma je bila načrtno zasnovana izključno za električno gnane avtomobile. Preme, pogoni, medosne razdalje in vzajemno delovanje vseh komponent so zasnovani in prila­gojeni samo za električno mobilnost.

S tem je mogoče optimizirati pozicioniranje velikih baterij in njihovo geometrijo, ne da bi to pomenilo kompromis za druge pogonske koncepte, ki jih je treba nenehno upoštevati pri modularnih platformah MLB in MQB.

Hkrati pa modularna platforma za električni pogon omogoča nastanek ogromnega sinergijskega potenciala. Ta platforma namreč pomeni osnovo predvsem za električne avtomobile v številčno močnem A-segmentu. Tako na ravni vseh koncernskih znamk omogoča skupno razvijanje naj­boljših razpoložljivih tehnologij in njihovo vgradnjo v različne električne avtomobile. Modularna platforma za električni pogon nenazadnje prispeva k prodoru električne mobilnosti tudi v kom­paktnem segmentu, kjer je cena še posebej pomemben dejavnik.

 

Ofenziva električne mobilnosti: več kot 20 modelov na izključno električni pogon do leta 2025

S svetovno premiero električno gnanega Audija e-tron septembra 2018 je znamka Audi začela svojo ofenzivo električne mobilnosti. Do leta 2025 bo Audi na najpomembnejših svetovnih trgih ponudil več kot 20 avtomobilov z izključno električnim pogonom in bo tako približno 40 odstot­kov prodaje ustvaril z električnimi modeli. K SUV-jem v tej paleti med drugim štejeta tudi e-tron* in e-tron Sportback*. Poleg tega bo z električnim pogonom na voljo vrsta modelov s klasično zasnovo karoserije, npr. Avant in Sportback. Ponudba bo obsegala vse pomembne tržne seg­mente, od razreda kompaktnih vozil do luksuznega razreda.

 

Podatki o porabi za omenjene modele

(Poraba goriva in emisije CO2 so navedene v razponu, ker so odvisne od izbrane opreme.)

Audi e-tron 50 quattro

Poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: 26,6-22,4 (WLTP); 24,3-21,9 (NEVC);

emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0

 

Audi e-tron 55 quattro

Poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: 26,4-22,4 (WLTP); 23,1-21,0 (NEVC)

emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0

 

Audi e-tron Sportback 50 quattro

Poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: 26,3-21,6 (WLTP); 23,9-21,4 (NEVC)

emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0

 

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: 26,0-21,9 (WLTP); 22,7-20,6 (NEVC)

emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0

Navedene vrednosti porabe in emisij so bile izmerjene skladno z zakonsko predpisanimi merilnimi postopki. Od 1. septembra 2017 homologacijski postopek za določena nova vozila že poteka skladno z Globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila (angl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP), ki omogoča realnejši prikaz porabe goriva in emisij CO₂. Od 1. septembra 2018 naprej velja, da bo postopek WLTP postopoma nadomestil preizkusni postopek, imenovan Novi evropski vozni cikel (NEVC). Zaradi realnejših preizkusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in emisij CO₂, izmerjene po postopku WLTP, v mnogih primerih višje od vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Podrobnejše informacije o razlikah med postopkoma WLTP in NEVC lahko najdete na spletni strani https://www.audi.si/modeli/wltp.

Trenutno je še obvezno navajanje vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Pri novih vozilih, ki so homologirana po postopku WLTP, se vrednosti NEVC izpeljejo iz vrednosti, pridobljenih med preizkusnim postopkom WLTP. Dodatna navedba vrednosti iz postopka WLTP je do obvezne uporabe prostovoljna. Če so vrednosti NEVC navedene v razponu, se ne navezujejo na eno samo, individualno vozilo in niso sestavni del ponudbe, temveč so namenjene zgolj primerjavi med različnimi tipi vozil. Dodatna in dopolnilna oprema (montažni deli, pnevmatike drugih velikosti itd.) lahko spremenita relevantne parametre vozila, kot so npr. masa, kotalni upor in aerodinamika, ter poleg vremenskih pogojev, prometnih razmer in individualnega načina vožnje vplivata na porabo goriva, porabo električne energije, emisije CO2 in vozne zmogljivosti vozila.

Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih lahko najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na vseh prodajnih mestih in na spletni strani www.audi.si.