Prodajna uspešnica odslej še boljša: Audi predstavlja model Q5 v novi podobi

13.07.2020

 

  • Izpiljen dizajn s še izrazitejšo Q-identiteto

  • Zadnje luči z novo digitalno OLED-tehnologijo

  • Prenovljeni koncept upravljanja MMI touch

  • Ekskluzivni posebni model "edition one"

 

Audi Q5 se v svojem segmentu prestižnega srednjega razreda uvršča med najbolje prodajane SUV-je na evropskih trgih. Audi je poskrbel, da je model Q5 zdaj še boljši in privlačnejši. V izpopolnjenem Audiju Q5 sta združena športni značaj in optimalna prilagojenost za vsakodnevno uporabo, zanj pa je na voljo tudi širok nabor infotainment in asistenčnih sistemov. Še drznejši dizajn zunanjosti tega uspešnega modela poudarja značilno identiteto modelov Q, svetovna novost pa so zadnje luči v digitalni OLED-tehnologiji.

 

Zunanji dizajn: oblikovalski slog Audija Q zdaj še markantnejši

Zunanjost Audija Q5 odraža izrazito Q-identiteto: moč, robustnost in varnost. Oblikovalci so pri prenovi ta vtis še jasneje poudarili z markantnimi detajli. Osmerokotni enodelni okvir mreže hladilnika je umeščen nižje kot doslej in deluje širše. Stranski odprtini za dovod zraka sta višji, strukturo jima dajeta trapezasta vstavka. LED-žarometi se ponašajo z novo, visoko nameščeno svetlobno grafiko dnevnih luči. Ob pogledu od strani je Q5 zaradi na novo oblikovanega vstavka pragov videti lahkotnejši, odmik od tal je večji. Na zadku sta novost dekorativna letev med zadnjima lučema in difuzor s prečno obrobo. Poleg serijske izvedbe sta na voljo še dve opcijski liniji. Izvedba advanced line vključuje kromirane navpične prečke v enodelnem okviru mreže hladilnika ter srebrne (namesto črnih) obrobe za zaščito proti naletom pod sprednjim in zadnjim odbijačem. Izvedba S line pa vključuje športno satasto strukturo mreže hladilnika in sklenjeno kromirano obrobo difuzorja na zadku.

Novi sta dve izmed dvanajstih razpoložljivih barv lakov: distriktno zelena in ultramodra. Po želji je na voljo paket črnih elementov.

 

Navedena oprema, podatki in cene se nanašajo na ponudbo za nemški trg. Pridržujemo si pravico do sprememb in napak.

* Poraba goriva oz. električne energije in emisije CO2 so navedene v razponu, ker so odvisne od izbranih pnevmatik/platišč ali opreme vozila.

** Zbrane vrednosti porabe vseh omenjenih modelov, ki so na voljo na nemškem trgu, so navedene v seznamu na koncu tega sporočila za medije.

 

Zasnova notranjosti: videz lahkotnosti in vrhunska kakovost

V notranjosti vodoravno usmerjene linije dajejo vtis širine in lahkotnosti. Tridimenzionalno oblikovani, elegantno usločeni dekorativni element ločuje zgornji in spodnji del armaturne plošče. V središču je novi prostostoječi zaslon MMI touch z zvočno povratno informacijo. Dosedanjega vrtljivo-pritisnega regulatorja na sredinski konzoli ni več. Na tem mestu je zdaj predal.

Kupec modela Q5 lahko tudi v notranjosti izbira med tremi izvedbami: basis, design selection in S line. Mogoče jih je poljubno kombinirati z linijami zunanje opreme. K izvedbi notranjosti design selection spada paket linijske/ambientne osvetlitve: njegovi svetlobni učinki na poseben način poudarijo kakovost izdelave, značilno za Audi.

 

Svetovna novost: digitalna OLED-tehnologija zadnjih luči Audija Q5

Pri izpopolnjenem Audiju Q5 je prvič na voljo naslednja generacija luči z OLED-tehnologijo. OLED so posebno učinkovite organske svetleče diode, ki oddajajo enakomerno razpršeno svetlobo. Opcijska zadnja OLED-luč je razdeljena na tri ploščice s po šestimi segmenti. Audijevim oblikovalcem in razvojnim inženirjem je uspelo, da različno oblikovane luči in svetlobne grafike realizirajo z eno samo mehansko komponento.

"Prednosti digitalne OLED-tehnologije so poleg popolnega kontrasta velika homogenost in minimalni razmiki med segmenti," je dejal Stephan Berlitz, vodja Audijevega razvoja za področje inovacij luči. "Digitalna OLED-tehnologija je popolna tehnologija, s katero bo v prihodnje mogoče izjemno natančno in prilagodljivo realizirati personalizirano obliko luči. Pri nadaljnjem razvoju te tehnologije je še veliko možnosti."

Kupci lahko ob naročilu modela Q5 naročijo eno izmed treh svetlobnih grafik zadnjih luči. Za vsako svetlobno grafiko so bile zasnovane posebne svetlobne animacije Coming/Leaving Home. V sistemu Audi drive select je v načinu "dynamic" na voljo spet drugačna svetlobna grafika. Poleg tega ima zadnja luč z OLED-tehnologijo vgrajene tudi senzorje približevanja: če se udeleženec v prometu približa mirujočemu Audiju Q5 od zadaj na manj kot dva metra, se aktivirajo vsi segmenti OLED-luči. Ko Q5 spelje, spet zasveti prvotna svetlobna grafika. Ponudbo digitalnih zadnjih OLED-luči dopolnjuje dinamični smernik. Osnovna oprema Audija Q5 zdaj vključuje LED-žaromete; matrični LED-žarometi so na voljo opcijsko. Njihove inteligentno uravnavane dolge luči omogočajo več varnosti in udobja, ne da bi bile moteče za druge udeležence v prometu.

 

Prostoren in prilagodljiv: mere in notranjost

Izpopolnjeni Audi Q5 je - predvsem zaradi daljših odbijačev - od predhodnika daljši za 19 mm in v dolžino meri skupaj 4,68 m. Po širini (brez ogledal) 1,89 m in višini 1,66 m je model ostal nespremenjen. Dolga medosna razdalja 2,82 m omogoča prostorno notranjost. Audi opcijsko nudi pomično zadnjo sedežno klop plus z nastavljivim naklonom naslonjal. Kadar je klop v avtomobilu, prostornina prtljažnika znaša od 550 do 1.550 litrov. Prilagodljivo zložljiva podloga prtljažnika je serijska, električni pokrov prtljažnika je opcijski. Zaradi inteligentne kombinacije materialov ima Q5 najlažjo karoserijo v svojem segmentu. Tudi količnik zračnega upora 0,30 spada med najnižje v tem razredu vozil. Zaradi izbrušene aeroakustike je v notran­josti zelo tiho.

 

Upravljanje, infotainment in Audi connect: povezljivost na najvišji ravni

Za novim konceptom upravljanja v izpopolnjenem Audiju Q5 tiči nova glavna enota - modular­na infotainment platforma tretje generacije (MIB 3), ki ima desetkrat večjo procesno moč kot njena predhodnica MIB 2.

Osnova je klasični kombinirani instrument s sredinsko nameščenim voznikovim informacijskim sistemom. Na vrhu ponudbe je Audi virtual cockpit plus - visokoločljivostni digitalni zaslon z 12,3-palčno diagonalo in tremi različnimi grafičnimi prikazi. Voznik med prikazi izbira prek večfunkcijskega volana. V ponudbi dodatne opreme je tudi projicirni sistem zaslona.

Osrednji zaslon MMI touch z 10,1-palčno diagonalo je pri modelu Q5 serijski. Struktura menijev z ravno hierarhijo omogoča preprosto upravljanje. Iskanje poteka z vnosom poljub­nega besedila. Voznik lahko znake in črke vnaša tudi s prstom ali uporabi sistem glasovnega upravljanja, ki razume številne formulacije iz vsakdanjega govora. V povezavi z infotainment sistemom MMI navigacija plus vključno s paketom Audi connect Navigacija & infotainment glasovno upravljanje na vprašanja odgovarja tudi s podrobnimi informacijami iz oblaka.

Izpopolnjeni Audi Q5 je prek spletnih storitev iz ponudbe Audi connect tesno povezan z internetom in prometno infrastrukturo. Navigacija omogoča visokoločljivostne satelitske posnetke Google Earth, izjemno natančne informacije o pretočnosti prometa in napovedi o razvoju prometne situacije. Digitalni radio DAB+ je zdaj del serijske opreme. Storitev Amazon Alexa omogoča dostop do več tisoč veščin Alexa Skills. Zaradi storitev Car-to-X iz paketa Audi connect je vožnja še bolj sproščena - vozniku so v pomoč na primer, kadar išče prosta parkirna mesta ob robu ceste ali kadar želi prek komunikacije s semaforji v izbranih mestih ujeti zeleni val. Aplikacija myAudi pametni telefon uporabnika poveže z avtomobilom.

Številne osebne nastavitve - od nastavitev pogosto izbranih navigacijskih ciljev prek sedežnega položaja do priljubljenega načina klimatiziranja - je mogoče shraniti v šestih uporabniških profilih. Podatki se shranjujejo v oblaku portala za stranke myAudi in so tam na voljo vsem pooblaščenim uporabnikom in v vseh ustreznih Audijevih modelih.

 

Pogon: močne vozne zmogljivosti, nizke vrednosti emisij

Oplemeniteni prestižni SUV-model na evropski trg prihaja kot Audi Q5 40 TDI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,4-5,3*; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 143-139*). Njegov močni dvolitrski štirivaljni dizelski motor dosega moč 150 kW (204 KM) in navor 400 Nm. Alumini­jasti blok motorja tehta približno 20 kg manj kot pri predhodniku, ročična gred je lažja za približno 2,5 kg.

K nizki porabi prispeva tudi blagi hibridni sistem (MHEV). Jermenski zagonski alternator (RSG) napaja 12-voltno električno omrežje, v katero je integrirana kompaktna litij-ionska baterija. Med zaviranjem jermenski zagonski alternator moč regenerira in jo shranjuje v baterijo. Z blagim hibridnim sistemom lahko Q5 jadra z izključenim motorjem; sistem start-stop se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h. Skupni prihranek pri porabi znaša približno 0,3 l goriva na 100 km. Audi Q5 40 TDI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,4-5,3*; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 143-139*) pospeši od 0 do 100 km/h v 7,6 sekunde in doseže najvišjo hitrost 222 km/h.

Močni dizelski motor pa ne deluje le učinkovito, temveč tudi čisto, saj izpolnjuje zahteve najnovejšega evropskega emisijskega standarda Euro 6d-ISC-FCM oz. EU 6 AP. Novi dvo­katalizatorski sistem SCR s tehnologijo twindosing za dvojno vbrizgavanje aditiva AdBlue omogoča, da so emisije dušikovih oksidov občutno manjše. Raztopina sečnine se vbrizgava pred dva zaporedno vgrajena katalizatorja SCR. Po prihodu izpopolnjenega Audija Q5 na trg bodo sledili drugi motorji: dve izvedbi štirivaljnega motorja TDI, en motor V6-TDI in dva 2,0-litrska štirivaljna motorja TFSI. Tudi uspešni Audi Q5 s priključnim hibridnim pogonom bo na voljo kot TFSI e, prav tako v dveh izvedbah.

V Audiju Q5 40 TDI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,4-5,3*; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 143-139*) 7-stopenjski menjalnik S tronic moč prenaša na štirikolesni pogon quattro s tehnologijo ultra. Tudi ta pripomore k učinkovitosti: pri običajnem načinu vožnje navor prenaša izključno na sprednji kolesni par. Če je na primer pri poledici ali dinamični vožnji potreben štirikolesni pogon, dve sklopki bliskovito preklopita na štirikolesni pogon - v številnih situacijah že prediktivno. Kar zadeva vlečno silo in vozno dinamiko, sistem izpolni vsa pričako­vanja.

 

Podvozje: še več udobja in agilnosti

Športno in hkrati udobno - uravnoteženo podvozje je velika prednost Audija Q5. Petvodilne konstrukcije obes za sprednji in zadnji kolesni par so zelo lahke, zaradi česar se izboljša ne le vodljivost, temveč tudi učinkovitost. Opcijsko je lahko Audi Q5 opremljen z dinamičnim krmiljenjem, ki lahko glede na hitrost in kot zasuka volana prenos spreminja do 100 %.

Kupci modela Q5 lahko izbirajo med štirimi izvedbami podvozja. Poleg serijskega podvozja je alternativno na voljo tudi športno podvozje. Standardno podvozje z jeklenimi vzmetmi je na voljo tudi z uravnavanjem blaženja in tako omogoča širok razpon med udobjem in dinamiko. Zračno vzmetenje z uravnavanim blaženjem (adaptive air suspension) lahko poleg uravnavanja blaženja petstopenjsko prilagaja tudi odmik karoserije od tal - zato še posebno dobro pristaja k modelu Q5.

Sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select, ki vpliva na karakteristiko več teh­ničnih komponent, je del serijske opreme. Voznik lahko izbira med do sedmimi profili, med katerimi sta tudi offroad in allroad (z zračnim vzmetenjem). Asistenca za nadzorovani spust vozniku pomaga pri vožnji po strmem klancu navzdol. Audi Q5 je serijsko opremljen s 17-palčnimi aluminijastimi platišči. Izvedbi advanced in S line sta opremljeni z 18-palčnimi platišči, Audi in Audi Sport pa nudita tudi dizajne platišč s premerom 19, 20 ali 21 palcev.

 

Asistenčni sistemi: prednost pri varnosti in udobju

Tudi prenovljeni Q5 nudi obsežen nabor asistenčnih sistemov. Serijski je sistem Audi pre sense city, ki pomaga preprečevati trčenja z udeleženci v prometu pred avtomobilom ali zmanjševati posledice trčenj. K varnosti prispevajo tudi opcijski sistemi asistenca za zavijanje levo, asis­tenca za ovire in opozorilo ob izstopanju. Prilagodljiva asistenca za vožnjo lahko na dolgih razdaljah vozniku v veliki meri olajša pospeševanje, zaviranje in ohranjanje smeri. Prediktivna asistenca za učinkovitost mu pomaga voziti preudarneje in varčneje.

 

Začetek prodaje: jeseni 2020

Izpopolnjeni Audi Q5 proizvajajo v mehiški tovarni v kraju San José Chiapa. Na evropske trge bo model prišel jeseni 2020. Osnovna cena za Audi Q5 40 TDI (poraba goriva v l/100 km, kombi­ni­rana: 5,4-5,3*; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 143-139*) v Nemčiji znaša 48.700 EUR.

 

Posebni model "edition one": ekskluzivni videz s posebnimi detajli

Kupci lahko Audi Q5 že naročijo tudi kot model iz posebne serije z imenom "edition one". Zunanji dizajn temelji na izvedbi S line, dopolnjuje pa ga paket črnih elementov. Športnost modela poudarjajo značilnosti dizajna: črni emblem Audi spredaj, zadaj in na zadnjih vratih, črni strešni letvi in črni ohišji zunanjih ogledal ter stranske zaščitne letve na vratih v karbonski izvedbi. Ob vstopu v vozilo LED-luči na tla projicirajo Audijeve kroge. K opremi spadajo tudi rdeče zavorne čeljusti, 19-palčna platišča in športni sedeži. Kot zunanji barvi sta poleg novih odtenkov distriktno zelena in ultramodra na voljo tudi ledeniško bela in mitološko črna.

 

Podatki o porabi za omenjene modele

Poraba goriva in emisije CO2 so navedene v razponu, ker so odvisne od izbranih pnevmatik/platišč in opreme vozila.

 

Audi Q5 40 TDI:

poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,4-5,3, emisija CO2 v g/km, kombinirana: 143-139

 

Navedene vrednosti porabe in emisij so bile izmerjene skladno z zakonsko predpisanimi merilnimi postopki. Od 1. septembra 2017 homologacijski postopek za določena nova vozila že poteka skladno z Globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila (angl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP), ki omogoča realnejši prikaz porabe goriva in emisij CO2. Od 1. septembra 2018 naprej velja, da bo postopek WLTP postopoma nadomestil preizkusni postopek, imenovan Novi evropski vozni cikel (NEVC). Zaradi realnejših preizkusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in emisij CO2, izmerjene po postopku WLTP, v mnogih primerih višje od vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Podrobnejše informacije o razlikah med postopkoma WLTP in NEVC lahko najdete na spletni strani https://www.audi.si/modeli/wltp.

Trenutno je še obvezno navajanje vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Pri novih vozilih, ki so homologirana po postopku WLTP, se vrednosti NEVC izpeljejo iz vrednosti, pridobljenih med preizkusnim postopkom WLTP. Dodatna navedba vrednosti iz postopka WLTP je do obvezne uporabe prostovoljna. Če so vrednosti NEVC navedene v razponu, se ne navezujejo na eno samo, individualno vozilo in niso sestavni del ponudbe, temveč so namenjene zgolj primerjavi med različnimi tipi vozil. Dodatna in dopolnilna oprema (montažni deli, pnevmatike drugih velikosti itd.) lahko spremenita relevantne parametre vozila, kot so npr. masa, kotalni upor in aerodinamika, ter poleg vremenskih pogojev, prometnih razmer in individualnega načina vožnje vplivata na porabo goriva, porabo električne energije, emisije CO2 in vozne zmogljivosti vozila.

Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih lahko najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na vseh prodajnih mestih in na spletni strani https://www.audi.si/modeli/prirocnik-o-varcni-porabi-goriva-in-emisijah.