Nova generacija s pogonom na stisnjeni zemeljski plin: Audi A3 Sportback 30 g-tron

24.09.2020
  • Pogon na zemeljski plin ali biometan, doseg do 495 kilometrov
  • 1,5-litrski motor TFSI s 96 kW (131 KM), izpopolnjene tehnologije za večjo učinkovitost

  • Nizki stroški goriva in majhne emisije CO2

Ingolstadt (Nemčija), 15. september 2020 - Audijevi družini A3 se pridružuje nov član: A3 Sportback 30 g-tron**. Zaradi pogona na zemeljski plin oz. biometan je kompaktni model še posebej varčen, okolju prijazen in ima majhen izpust škodljivih emisij. Tako kot ostale razli­čice nove serije A3 se tudi ta model odlikuje po športnem dizajnu, digitalnem konceptu uprav­ljanja in bogati serijski opremi. Prodaja se bo v Nemčiji začela jeseni 2020, osnovna cena pa bo znašala 30.705,88 evra.

Že prvi A3 Sportback g-tron**, ki ga je Audi predstavil leta 2014, je ponujal izpiljeno tehnično zasnovo in s tem postavil temelje za svojega naslednika. Moč njegovega motorja 1.5 TFSI je 96 kW (131 KM), navor pa v območju od 1.400 do 4.000 vrtljajev na minuto znaša 200 Nm (poraba CNG v kg/100 km*, komb.: 3,6-3,5; emisija CO2 v g/km, komb. (CNG)*: 99-96). Njegov turbo­polnilnik z variabilno turbinsko geometrijo učinkovito izrablja energijo izpušnih plinov ter skrbi za hiter in harmoničen porast navora. Tako imenovani Millerjev postopek zgorevanja pri umirje­nem načinu vožnje zagotavlja občutno manjšo porabo - s krajšo fazo kompresije in dolgo fazo ekspanzije je zasnovan posebej za območje delne obremenitve.

Uporaba stisnjenega zemeljskega plina (CNG), odpornega proti klenkanju, omogoča v pri­merjavi s klasičnim postopkom zgorevanja pri motorju 1.5 TFSI s 110 kW (150 KM) povišano kompre­sijsko razmerje 12,5 : 1, kar dodatno povečuje učinkovitost. Glava motorja, vbrizgalni sistem, turbopolnilnik in katalizator so bili ustrezno modificirani za motor na CNG. Preden plin doseže dovodne ventile, elektronski regulator maksimalni plinski tlak 200 barov, kolikor lahko znaša v jeklenkah, zmanjša na 5 do 9 barov.

Navedena oprema, podatki in cene se nanašajo na ponudbo za nemški trg. Pridržujemo si pravico do sprememb in napak.

Model s pogonom na stisnjeni zemeljski plin pospeši od 0 do 100 km/h v 9,7 sekunde in doseže najvišjo hitrost 211 km/h. Štirivaljni motor porabi v povprečju 3,6-3,5 kilograma CNG (po kri­terijih NEVC) na 100 kilometrov, kar ustreza emisiji CO2 99-96 gramov na kilometer. Doseg vozila z enim polnjenjem plinskih jeklenk (ciklus NEVC) znaša do 495 kilometrov, po kri­terijih WLTP do 445 kilometrov. Poleg tega je na voljo dodaten doseg, ki ga omogoča reze­rvni bencin­ski rezervoar, čigar neto uporabna prostornina znaša 9 litrov, vgrajen pa je pred zadnjo premo. Serijski 7-stopenjski menjalnik S tronic prenaša moč na sprednji kolesi.

Štirivaljni motor se načeloma zažene v plinskem režimu in majhne količine bencina vbrizgava le v redkih pogojih delovanja. Ko tlak v plinskih jeklenkah pade pod določeno mejo, ki je odvisna od trenutnega voznega stanja, motor preklopi na bencinski pogon. Voznik teh preklopov ne občuti. Napolnjenost plinskih jeklenk in poraba v posameznem pogonskem režimu sta prikazani v digi­talnem kombiniranem instrumentu. Oba nastavka za polnjenje goriva sta vgrajena pod skupno loputo.

 

Lahke in varne: jeklenke za CNG

V zadnjem delu Audija A3 Sportback 30 g-tron** so prečno na smer vožnje vgrajene tri plinske jeklenke. Pred rezervoarjem za bencin je nameščen ozek jekleni valj, v katerem so približno 4 kilogrami plina. Pod dnom prtljažnika sta dve večji jeklenki in vsaka izmed njiju lahko hrani okrog 7 kilogramov stisnjenega zemeljskega plina. Izdelani sta iz kompozitnih materialov z vlakni in skladno z Audijevo filozofijo lahke gradnje vsaka izmed njiju tehta le 26 kilogramov. V notranjosti jeklenk je rezervoar iz neprodušnega poliamida, izjemno trdna zunanja lupina pa je sestavljena iz dveh slojev - plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP), v notran­josti in plastične mase, ojačane s steklenimi vlakni (GFRP), na zunanjem delu. Sloj iz GFRP je na­me­njen tudi zagotavljanju večje varnosti: v primeru poškodb se obarva mlečno belo. Obloga, ki je ravno tako izdelana iz GFRP, jeklenki varuje pred poškodbami zaradi kamenja in pred drugimi vplivi na cesti.

Skrbnost pri izdelavi ima najvišjo prioriteto: pred montažo jeklenk v vozilo se izvede tlačni preizkus s 300 bari - delovni tlak je z 200 bari precej nižji od te vrednosti. Poleg tega jeklenke prenesejo obremenitev 580 barov, kar jasno prekaša 470 barov, kot je to zahtevano po zakonu. Tudi zahteve za preizkusna trčenja so več kot izpolnjene.

 

Velike prednosti: nižji stroški, majhne emisije

Tudi na področju ekonomičnosti ima Audi A3 Sportback 30 g-tron** veliko prednosti. Ena izmed njih je, da za zemeljski plin in biometan do leta 2026 v Nemčiji veljajo davčne ugodnosti. Enako pozitivne so tudi emisijske vrednosti: zaradi visokega deleža vodika v gorivu so pri vožnji z vozilom na CNG-pogon izpusti ogljikovega dioksida približno 20 odstotkov manjši kot pri primerljivem bencinskem modelu.

Trenutno je v Nemčiji na voljo približno 850 polnilnih postaj za zemeljski plin. Več kot polovica izmed njih ponuja biometan, ki je 100-odstotno pridobljen iz odpadnih surovin, število tovrst­nih polnilnih postaj pa se povečuje. Na ta način stranke vozijo skorajda z nevtralnim podneb­nim učinkom: postopek zgorevanja goriva v motorju v okolje sprošča samo toliko CO2, kot jo je biomasa, iz katere je gorivo nastalo, vezala med rastjo.

Z dovajanjem Audijevega goriva e-gas v plinsko omrežje znamka prispeva k dodatnemu pove­čanju trajnostnega metana v mešanici plinov. Sintetično gorivo nastane v obratu 'power-to-gas' v Werlteju, pridobivajo pa ga iz vode in ogljikovega dioksida, in sicer s pomočjo vetrne energije. Audi kot vir CO2 uporablja sosednji obrat za pridobivanje bioplina, ki reciklira kmetijske surovine. Obrat 'power-to-gas' v Spodnji Saški je raziskovalno središče in proizvodna lokacija v enem, poleg tega pa skrbi za stabilizacijo električnega omrežja pri vse večjem deležu nihajoče zelene elek­tri­ke, pridobljene iz vetrne in sončne energije.

Tako kot vsi modeli iz serije tudi Audi A3 Sportback 30 g-tron** ponuja veliko užitka v vožnji in odlično funkcionalnost. Pod ekspresivnim zunanjim dizajnom se skriva veliko tehnologij iz višjega avtomobilskega razreda. Najti jih je mogoče v konceptu upravljanja in v infotainmentu kot tudi v žarometih, v notranjosti in v športno uravnoteženem doživetju vožnje. Prostornina prtljažnika znaša od 280 do 1.100 litrov, odvisno od položaja naslonjal zadnjih sedežev, prtljaž­no dno pa je poravnano s spodnjim robom prtljažnika.

Audi A3 Sportback 30 g-tron** je serijsko med drugim opremljen z naslednjimi elementi: žarometi z LED-tehnologijo, digitalni kombinirani instrument, 10,1-palčni zaslon na dotik, večfunkcijski usnjeni volan ter asistenčni sistemi Audi pre sense front, opozorilnik za zapustitev voznega pasu, asistenca za ovire in asistenca za zavijanje. Opcijsko so na voljo matrični LED-žarometi z digitalnimi dnevnimi lučmi, 3-conska avtomatska klimatska naprava, projicirni sistem, športni sedeži z integriranimi vzglavniki, panoramsko strešno okno in prilagodljiva vozna asistenca, ki vozniku pomaga pri vzdolžnem in prečnem vodenju vozila. Tri linije zunanje in tri linije notranje opreme, ki jih je mogoče poljubno kombinirati, omogočajo visoko stopnjo individualizacije.

 

Audi A3 Sportback 30 g-tron** bo v Nemčiji in ostalih evropskih državah naprodaj od jeseni 2020.

 

V Nemčiji znaša cena osnovnega modela 30.705,88 EUR.

Podatki o porabi za omenjene modele Audi A3 Sportback 30 g-tron:

poraba CNG v kg/100 km, komb.: 3,6-3,5;

emisija CO2 v g/km, komb. (CNG): 99-96

(Poraba goriva in emisije CO2 so navedene v razponu, ker so odvisne od izbrane opreme vozila.)

 

Navedene vrednosti porabe in emisij so bile izmerjene skladno z zakonsko predpisanimi merilnimi postopki. Od 1. septembra 2017 homologacijski postopek za določena nova vozila že poteka skladno z Globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila (angl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP), ki omogoča realnejši prikaz porabe goriva in emisij CO₂. Od 1. septembra 2018 naprej velja, da bo postopek WLTP postopoma nadomestil preizkusni postopek, imenovan Novi evropski vozni cikel (NEVC). Zaradi realnejših preizkusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in emisij CO₂, izmerjene po postopku WLTP, v mnogih primerih višje od vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Podrobnejše informacije o razlikah med postopkoma WLTP in NEVC lahko najdete na spletni strani https://www.audi.si/modeli/wltp.

 

Trenutno je še obvezno navajanje vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Pri novih vozilih, ki so homologirana po postopku WLTP, se vrednosti NEVC izpeljejo iz vrednosti, pridobljenih med preizkusnim postopkom WLTP. Dodatna navedba vrednosti iz postopka WLTP je do obvezne uporabe prostovoljna. Če so vrednosti NEVC navedene v razponu, se ne navezujejo na eno samo, individualno vozilo in niso sestavni del ponudbe, temveč so namenjene zgolj primerjavi med različnimi tipi vozil. Dodatna in dopolnilna oprema (montažni deli, pnevmatike drugih velikosti itd.) lahko spremenita relevantne parametre vozila, kot so npr. masa, kotalni upor in aerodinamika, ter poleg vremenskih pogojev, prometnih razmer in individualnega načina vožnje vplivata na porabo goriva, porabo električne energije, emisije CO2 in vozne zmogljivosti vozila.

 

Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih lahko najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na vseh prodajnih mestih in na spletni strani www.audi.si.