Natančni podatki za več varnosti: Audi voznike opozarja na spolzke ceste

17.03.2021
  • Kolektivni podatki izboljšujejo Car-to-X storitev Informacije o lokalnih nevarnostih

  • Okrog 1,7 milijona avtomobilov v koncernu se združuje v kolektivno inteligenco

  • Nov postopek prepozna najmanjše spremembe tornih količnikov

  • Skupni razvojni projekt Audija, organizacije Car.Software ter podjetij NIRA in HERE

 

 Audi je naredil še en korak v smeri varnejše in inteligentnejše mobilnosti. Proizvajalec prestižnih vozil prvič uporablja izjemno natančne kolektivne podatke za izboljšanje svoje Car-to-X storitve Informacije o lokalnih nevarnostih. Pri novi različici je uporabljena aplikacija Car-to-Cloud, ki temelji na novem postopku za ocenjevanje tornih količnikov na podlagi zdrsavanja koles. Tehnologija lahko zazna že najmanjše spremembe v stiku s cestiščem, podatke naloži v oblak v obdelavo in zadaj vozeče voznike skoraj v realnem času opozori na primer na poledico.

 

Od leta 2017 se lahko Audijevi avtomobili med seboj opozarjajo na nezgode, vozila v okvari, zastoje, poledico ali omejeno vidljivost. V ta namen Car-to-X storitev Informacije o lokalnih nevarnostih analizira različne podatke. Med njimi so posegi elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), senzorjev za dež in osvetljenost, brisalcev in žarometov ter klici v sili in sprožitve varnostnih blazin. Audi je zdaj naredil naslednji korak in storitev izboljšuje z izjemno natančnimi kolektivnimi podatki za še hitrejše in natančnejše opozarjanje. Audi je prvi proizvajalec, ki za to uporablja patentirano rešitev podjetja NIRA Dynamics AB s Švedske. Na tej podlagi sta podjetji skupaj z organizacijo Car.Software in podjetjem HERE Technologies razvili izboljšano storitev opozarjanja na nevarnosti.

 

Sistem lahko v avtomobilu oceni torne količnike med pnevmatikami in cestiščem na podlagi zdrsavanja koles. Za to uporablja signale podvozja, kot so število vrtljajev koles ali pospeški. Stalno aktiven je že v normalni vozni situaciji in ne šele v fizikalnih mejnih območjih, ki bi zahtevala poseg v sisteme za uravnavanje vozne dinamike. Podatki senzorjev so anonimizirani - že v avtomobilu in tudi v oblaku gostitelja NIRA Dynamics AB, kamor se podatki posredujejo. Tam agregirani podatki se kombinirajo z metapodatki, kot so aktualne vremenske informacije ali empirično ugotovljene vrednosti, nato pa jih eden izmed gostiteljevih strežnikov posreduje izvajalcu HERE Technologies. Tam se integrirajo v lokacijsko platformo podjetja HERE, ki cestno omrežje prikaže kot natančen tridimenzionalni model.

 

Strežniki HERE opozorilne informacije pošiljajo v avtomobile, ki ravno vozijo po območjih s slabimi pogoji ali se jim približujejo. Vozniki te informacije vidijo kot opozorila na prikazovalniku Audi virtual cockpit ali v opcijskem projicirnem sistemu.

Število udeleženih vozil kot bistven dejavnik uspeha

Več ko je avtomobilov, ki sporočajo podatke, bolje se lahko sistem uči, bolje analizira in kartira ter s tem glede na situacijo obvešča ali opozarja voznike. To je osnovno načelo kolektivnih podatkov in kolektivne inteligence - področja znanja, pri katerem je Audi v zadnjih letih izjemno napredoval. V Evropi bo leta 2021 več kot 1,7 milijona in leta 2022 več kot 3 milijone vozil iz koncerna Volkswagen sporočalo podatke za storitev Informacije o nevarnostih. Storitev je na voljo v novih modelih znamk Audi, Volkswagen, Seat, Škoda, Porsche, Bentley in Lamborghini.

 

Levji delež k zasnovi storitve je prispevala organizacija Car.Software, podjetje koncerna Volkswagen. Projekt je bil zasnovan tako, da ima od izboljšane varnosti korist čim več voznikov, ne glede na znamko koncerna. Prvič se podatki o vozilih skupno uporabljajo za najsodobnejšo tovrstno analizo podatkov. "Projekt za boljšo storitev Informacije o nevarnostih je dober primer velikega potenciala, ki ga ima razvoj programske opreme na ravni vseh koncernskih znamk. Skupaj z drugimi koncernskimi znamkami in svojimi strateškimi partnerji nam je v le nekaj mesecih uspelo razviti digitalno storitev ter pri tem izkoristiti lastne zmožnosti na področju programske opreme in prednosti, ki jih prinaša velikost podjetja," je povedal Thomas Müller, vodja naprednih asistenčnih sistemov (ADAS) in avtomatizirane vožnje (AD) pri organizaciji Car.Software. "Izboljšana storitev Informacije o lokalnih nevarnostih je šele začetek - potencial za prihodnost je vsestranski."

 

S tabelami tornih količnikov iz te podatkovne baze lahko občine skoraj v realnem času izboljšajo svojo zimsko službo in z manj posipavanja soli razbremenijo okolje. Asistenčne sisteme je mogoče prediktivno predkondicionirati in še natančneje prilagoditi stanju ceste, funkcija vodenja po poti v navigacijskem sistemu pa lahko upošteva cestne razmere in tako natančneje izračuna čas prihoda. V avtomobilu lahko nadzor zdrsavanja koles med drugim pripomore k optimizaciji vzdrževanja pnevmatik, saj prepoznava stopnjo obrabe in stopnjo zmogljivosti pnevmatike.

 

 

O podjetju NIRA Dynamics AB

Podjetje za programsko opremo s sedežem v švedskem mestu Linköping je vodilno na trgu za področje posrednih senzorskih sistemov za pnevmatike. NIRA uporablja najsodobnejšo analizo podatkov o pnevmatikah in vozilih za interakcijo vozil s cesto. Indikator oprijema pnevmatik (ang. tire grip indicator -TGI), patentirana aplikacija za združevanje senzorskih podatkov, izračuna trenje in nato podatke naloži v oblačni sistem za živo kartiranje (ang. road surface information), v katerem se naprej obdelujejo in porazdeljujejo.

 

O podjetju HERE Technologies

Podjetje HERE Technologies je izkušen izvajalec storitev na področju lokacijskih podatkov in lokacijske tehnologije. Med drugim se ukvarja s fiksno vgrajenimi navigacijskimi rešitvami in drugimi lokacijskimi storitvami, ki z načrtno uporabo lokacijskih podatkov ustvarjajo mobilnost prihodnosti za ljudi, podjetja in mesta. S svojo rešitvijo HERE Marketplace platforma nudi tudi mednarodno vozlišče za izmenjavo lokacij. Lastniki podjetja HERE so med drugim Audi, BMW in Daimler ter kitajski koncern Tencent.

 

O organizaciji Car.Software

Organizacija Car.Software je podjetje za programsko opremo v sklopu koncerna Volkswagen, ki povezuje in širi kompetence znamke na področju programske opreme ter s tem preobraža mobilnost. Njeno poslanstvo je razvijati vodilni sklad tehnologij za avtomobilsko industrijo ter tako omogočati varnejše, bolj trajnostno in bolj udobno doživetje vožnje. Okrog 5.000 inženirjev in razvijalcev po vsem svetu sodeluje pri razvoju enotne softverske platforme in arhitekture za vse znamke in trge koncerna Volkswagen. Organizacija Car.Software deluje v kompetenčnih centrih za programsko opremo v Berlinu, Ingolstadtu, Münchnu in Seattlu ter v okolici Stuttgarta in Wolfsburga.