-
Iskanje
Predelava izrabljenih vozil. Izrabiti. Predelati. Odstraniti v skladu s pravili.
Surovine in energija so na Zemlji na voljo le v omejenih količinah. Zato si znamka Audi zelo prizadeva za njihovo varčno porabo. Obsežno gospodarjenje z okoljem obsega tri stebre. Začne se z razvojem in proizvodnjo v podjetju Audi, nadaljuje s servisi v pooblaščenih delavnicah in zaključi s predpisano predelavo izrabljenih vozil in delov.
Zasnova vozil in komponent, primerna za predelavo
Pri znamki Audi že od leta 1989 za vsak nov model vozila izvajamo podrobne
raziskave o razgradnji. Pridobljene rezultate nenehno vključujemo v nove projekte,
da bi tako izboljšali lastnosti predelave in razgradnje vozil.
Tehnologije predelave, ki jih je mogoče uporabiti v praksi, upoštevamo že v fazi
razvoja. To je pomemben prispevek k uresničitvi cilja, da kljub naraščajočim
zahtevam po novih vozilih, predvsem na področju udobja in varnosti, še naprej
izboljšujemo takšno zasnovo, ki je primerna za predelavo.
Ponovna uporaba in predelava komponent
Ponovna uporaba komponent, sklopov in materialov je pri znamki Audi že dolgo
ustaljena praksa.
V Avstriji je bilo leta 2012 v celotnem koncernu ponovno uporabljenih pribl. 79.392
pozicij ali 1.130 ton iz sklopa motorja, menjalnika/sklopke, preme, elektronike in
sistema za dovajanje goriva.
Koncern Porsche je v Avstriji leta 2012 ponovno uporabil
-
493 ton lepljenega stekla,
-
248 ton plastičnih odbijačev,
-
167.000 litrov zavorne tekočine
in tako sklenil življenjski cikel materiala.
Okolju prijazno ravnanje z izrabljenimi vozili - zmanjšanje odpadkov
Za optimalno in okolju prijazno ravnanje z izrabljenimi vozili je Audi v Sloveniji
vzpostavil široko mrežo zbirnih mest za predelavo izrabljenih vozil. S tem poleg
zakonskih predpisov izpolnjuje tudi svoje visoke zahteve glede kakovosti in
zanesljivosti. Za optimizacijo ravnanja in razgradnje izrabljenih vozil je Audi
skupaj z drugimi proizvajalci vzpostavil bazo podatkov IDIS (mednarodni sistem z
informacijami o razgradnji vozil). Običajno verigo predelave izrabljenih vozil
sestavljajo odstranjevanje tekočine ("izsuševanje") in razgradnja ter drobljenje in
predelava kovinskih frakcij, ki predstavljajo približno 75 % mase vozila.
Pri drobljenju izrabljenih vozil dobimo približno 20 % ostankov, ki so bili do zdaj
večinoma zavrženi. Da bi koristno uporabili tudi te večinoma nekovinske snovi, je
Audi skupaj s tehnološkim partnerjem Sicon razvil nov postopek predelave. Postopek
Audi Sicon na inteligenten način združuje različne zanesljive korake predelave.
Tako iz nekoč neuporabnih ostankov iz drobilnika pridobimo več frakcij, ki so v
pretežno surovinskem postopku predelave uporabljene gospodarno in okolju prijazno.
Pri predelavi izrabljenih vozil delež ponovno uporabljenih materialov tako znaša 95
%, kar odločilno pripomore k ohranitvi primarnih surovin.