Nov standard v kompaktnem razredu: Audi Q3
- Audi Q3 se predstavlja z vrhunsko obliko: dinamični in mišičasti proporci SUV-ja v sozvočju s prostorno notranjostjo
- Učinkovitost, vozna dinamika in udobje: nov sistem blaženja, zmogljiv priključni hibrid in učinkoviti motorji z notranjim zgorevanjem
- Digitalni spremljevalec za vsak dan: asistenčni sistemi in tehnologija luči iz višjega avtomobilskega razreda ter inovativen koncept upravljanja za še več udobja
Ingolstadt (Nemčija), 16. 6. 2025 – Audi Q3 je že več kot deset let prodajna uspešnica in s tem uveljavljena stalnica v prestižnem segmentu kompaktnih vozil. Tretja generacija zdaj v marsičem postavlja nove standarde. Zunanjost sodobnega SUV-ja je v znamenju samozavestnosti in emocionalnosti. Številne inovativne funkcije iz Audija Q3 naredijo digitalnega spremljevalca. Zagotavljajo prvovrstno uporabniško izkušnjo, s številnimi asistenčnimi sistemi pa tudi več udobja in varnosti za voznika in druge udeležence v prometu. Poleg uravnoteženega podvozja predstavlja doprinos za uporabnike tudi digitalizacija luči. Nova mikro LED-tehnologija v digitalnih matričnih LED-žarometih omogoča visoko stopnjo personalizacije in prilagodljive svetlobne funkcije z visoko ločljivostjo. Novi Audi Q3 se lahko pohvali tudi z učinkovitim in delno elektrificiranim motorjem z notranjim zgorevanjem z blago hibridno tehnologijo ter s priključnohibridnim pogonom z električnim dosegom do 120 kilometrov.
Gernot Döllner, predsednik uprave družbe AUDI AG: "Audi Q3 je z več kot dvema milijonoma prodanih primerkov po vsem svetu od prihoda prve generacije eden od naših najbolje prodajanih modelov in ima zato visoko mesto v našem produktnem portfelju. S tretjo generacijo Audija Q3 v okviru naše produktne ofenzive prenavljamo pomembno modelsko družino ter krepimo našo ponudbo z zmogljivim priključnim hibridom in učinkovitimi motorji z notranjim zgorevanjem. Novi model združuje učinkovitost, vozno dinamiko in udobje." Audi Q3 poleg učinkovitih in delno elektrificiranih motorjev z notranjim zgorevanjem ponuja tudi novo prilagodljivo podvozje, ki omogoča širok razpon med udobjem in dinamiko. Geoffrey Bouquot, direktor tehničnega razvoja v družbi AUDI AG, je dodal: "Z Audijem Q3 t. i.digitalni oder v notranjosti vozila prenašamo iz višjega avtomobilskega razreda v segment kompaktnih vozil. Inovativni koncept upravljanja in številni asistenčni sistemi povečujejo varnost in udobje, zato je Audi Q3 idealen digitalni spremljevalec za vsak dan."
V primerjavi s prejšnjim modelom je dizajn novega Audija Q3 še bolj emocionalen. Široki enodelni okvir mreže hladilnika in natančno oblikovani žarometi so dosledno integrirani v aerodinamično zasnovo.
Pri stranski silhueti vodoravna ramenska linija med žarometi in zadnjimi lučmi vizualno deli vozilo na dva dela ter s tem ustvarja prav posebno porazdelitev svetlobe in senc.
Zadek po želji krasijo opcijske digitalne OLED-zadnje luči, ki jih dopolnjujejo neprekinjen svetlobni LED-pas in osvetljeni krogi. Ta nivo tehnologije luči je z novim Audijem Q3 prvič na voljo v segmentu Audijevih kompaktnih vozil.
Na sprednjem delu kompaktnega SUV-ja najdete digitalne matrične LED-žaromete, pri katerih je v Audiju Q3 prvič uporabljen mikro LED-modul. Uporaba takšne mikro LED-tehnologije omogoča bistveno boljšo osvetlitev in na cesti zagotavlja močan kontrast. Funkcije svetlobnega vodenjaso zdaj tesneje povezane s funkcijami asistenčnih sistemov. Digitalne dnevne luči z LED-tehnologijo,ki jih na vsaki strani sestavlja po 23 segmentov, ustvarjajo digitalne svetlobne grafike, ki zagotavljajo visoko prepoznavnost.
Nova volanska upravljalna enota prinaša v notranjosti več odlagalnega prostora v sredinski konzoli, novo uporabniško izkušnjo in boljši občutek prostornosti. V volansko upravljalno enoto sta prvič integrirani dve novi obvolanski ročici. Desna služi za izbiranje prestav, leva pa za upravljanje luči in brisalcev. Prvič je pri Audiju v kompaktnem segmentu mogoče naročiti tudi akustično zasteklitev za sprednja stranska okna, ki zagotavlja boljšo notranjo akustiko, zlasti pri visokih hitrostih. Uporabna vrednost Audija Q3 se odraža tudi v prostornini prtljažnika, ki znaša 488 litrov. Če podrete sedežno klop, ki je serijsko vzdolžno pomična in ima nastavljiv naklon naslonjala, se prtljažni prostor v Audiju Q3 poveča na 1.386 litrov. SUV se ponaša s priklopno obremenitvijo do 2.100 kilogramov.
Vstopni model iz družine Q3 je Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, štirivaljni bencinar z blago hibridno tehnologijo. Za dolge razdalje je še posebej primeren Audi Q3 SUV TDI 110 kW. Audi Q3 SUV e‑hybrid 200 kW se v idealnih pogojih lahko polni z močjo do 50 kW enosmernega toka (DC) ter je močnejši in učinkovitejši kot kdaj koli prej. Vgrajeno ima visokonapetostno baterijo z bruto kapaciteto 25,7 kWh (neto 19,7 kWh). Električni doseg tako znaša do 120 kilometrov (po kriterijih WLTP).
Izpopolnjeno standardno podvozje zagotavlja izboljšano vozno izkušnjo. Za optimalno uravnoteženo vozno izkušnjo sta po želji na voljo športno podvozje in podvozje z dvoventilskim uravnavanjem blaženja. Med asistenčnimi sistemi med drugim izstopa prilagodljiva asistenca za vožnjo plus. Da bi bila varnost v cestnem prometu še večja, dodatna notranja kamera nadzira voznika oz. znake njegove utrujenosti in pomanjkanja pozornosti. Funkcija učečega parkiranja uporabnikom omogoča, da Audi Q3 naučijo izvajati posamezne parkirne manevre, nova asistenca za vzvratno vožnjo pa na primer zanesljivo pomaga pri vožnji iz slepe ulice.
Novi Audi Q3 bo na trg prišel oktobra, naročiti pa ga bo mogoče že poleti.
V nadaljevanju najdete podrobne informacije o novem Audiju Q3.
Dinamičen dizajn V primerjavi s prejšnjim modelom je dizajn novega Audija Q3 še bolj mišičast in emocionalen. Njegovo karoserijo opredeljuje dovršena kombinacija zaobljenih volumnov in preciznih linij. Široki enodelni okvir mreže hladilnika je umeščen visoko, natančno oblikovani žarometi pa ustvarjajo oster pogled in so dosledno integrirani v aerodinamično zasnovo. Oblikovalski slog zagotavlja izjemno učinkovito strujanje zraka ob sprednjem delu vozila. Pod enodelnim okvirom mreže hladilnika je vgrajena nastavljiva odprtina za dovod hladilnega zraka, ki omogoča, da zračni tok ta del obteka z minimalnimi izgubami. Tu so nameščeni tudi parkirni senzorji. Senzorji asistenčnih sistemov so vgrajeni za štirimi krogi.
Pri stranski silhueti vodoravna ramenska linija med sprednjimi in zadnjimi lučmi vizualno deli vozilo na dva dela ter s tem ustvarja prav posebno porazdelitev pri vpadu svetlobe. Zgornja stran prestreza svetlobo, spodnja pa sence. V kombinaciji z močno nagnjenima D-stebričkoma je steklena konstrukcija zato videti še bolj dinamična. Poudarjene linije, ki pri sprednjih in zadnjih kolesih močno izstopajo iz ramenske površine, spominjajo na Audijev pra-quattro.
Jasno izoblikovan je tudi zadek. Od dvodelnih zadnjih luči je ločen natančno izrisan tanek svetlobni pas, ki ustvarja oster rez po celotni širini vozila in zadnjemu delu daje jasen značaj. Pod njim je široka, vizualno umirjena površina. V dvignjen odbijač je vgrajen difuzor.
Opcijsko je poleg serijske opreme na voljo oprema S line z diferenciranim sprednjim in zadnjim odbijačem ter montažnimi elementi v selenitno srebrni barvi. Dodatno je na voljo paket črnih zunanjih elementov, pri katerem so montažni deli črne barve. Za nove modele Audi Q3 je na voljo enajst barv lakov, med njimi je tudi univerzalna arkonsko bela barva. Kot kovinske barve so na voljo ledeniško bela, mitološko črna, puščično siva, tamborsko siva, progresivno rdeča in navarsko modra. Tu sta še novi barvi žajbljevo zelena in madeira rjava. Ekskluzivno za novi Audi Q3 je madeira rjava izvedena kot matiran lak. Za linijo opreme S line je dodatno na voljo tudi daytonsko siva kovinska barva. Tamborsko siva je na voljo samo za linijo advanced.
Novi modeli platišč so na voljo v velikostih od serijskih 17 palcev do največ 20 palcev. Širina pnevmatik se je povečala z 215 na 235 milimetrov. Ponudbo dopolnjujejo aeroplatišča velikosti od 18 do 19 palcev.
V ponudbi Audi Sport je na voljo pet modelov platišč velikosti od 19 do 20 palcev. Med njimi sta dva temna modela v kovinsko črni barvi: 20-palčna platišča s petimi kraki v obliki stativa in 20‑palčna platišča z mnogokrakim S-dizajnom.
Aerodinamika in splošna akustika vozila sta bili v primerjavi s prejšnjim modelom občutno izboljšani. Količnik zračnega upora znaša 0,30, poudarek pa je bil poleg tega predvsem na zvočnem udobju.
V novem Audiju Q3 je prvič pri Audiju v kompaktnem segmentu mogoče naročiti akustično zasteklitev za sprednja stranska okna, ki v kombinaciji z optimizirano zatesnitvijo in izolacijo v vozilu ustvarja skladen akustični koncept z opaznim izboljšanjem udobja med vožnjo.
Z vrhunsko tehnologijo luči se noč spremeni v dan Tehnologija luči novega Audija Q3 je prvič na voljo v Audijevem segmentu kompaktnih vozil – to je omogočila prilagoditev digitalnih matričnih LED-žarometov iz višjega avtomobilskega razreda. Novi Q3 je prvi Audi, v katerem je namesto DMD-modula uporabljen mikro LED-modul. Na približno 13 milimetrov širokem modulu je razporejenih 25.600 mikro LED-diod. Vsaka posamezna mikro LED-dioda je velika približno 40 mikronov, kar približno ustreza polovici debeline človeškega lasu. Uporaba te mikro LED-tehnologije omogoča bistveno boljšo osvetlitev in na cesti zagotavlja zelo izrazit kontrast, kar je pomembno še zlasti v razmerah slabe vidljivosti.
Funkcije svetlobnega vodenja, ki jih poznamo kot osvetlitev voznega pasu in orientacijske luči, so zdaj tesneje povezane s funkcijami asistenčnih sistemov. Svetlobne funkcije s prikazom pomembnih informacij iz asistenčnih sistemov v voznikovem neposrednem vidnem polju pred vozilom in z neposredno vizualno navezavo na infrastrukturo prispevajo k še večji varnosti vožnje.
Ena od novosti je odsev aktivnega opozorila asistence za menjavo voznega pasu v osvetlitvi voznega pasu na avtocestah, kadar želi voznik Audija Q3 menjati pas, medtem ko ima v mrtvem kotu drugo vozilo. Poleg tega je vozniku v pomoč tudi prikaz opozorila za zapuščanje voznega pasu v orientacijskih lučeh na regionalnih cestah in avtocestah. Aktivira se podobno kot poznani prikaz v kombiniranem instrumentu, kadar vozilo nenamerno prečka črto, ki omejuje vozni pas. T. i. razširjene prometne informacije od hitrosti približno 70 km/h naprej na cestišče projicirajo simbol snežinke kot opozorilo v primeru morebitne poledice.
Še en primer izboljšanja svetlobnega vodenja: ker je preglednost na odsekih, kjer potekajo dela na cesti, običajno slabša, digitalni matrični LED-žarometi funkcijo svetlobnega vodenja avtomatsko prilagodijo in zmanjšajo osvetlitev voznega pasu v prid orientacijskim lučem, kar na tesnih odsekih znatno olajša ohranjanje smeri na voznem pasu. Vozniki lahko prvič prek MMI izključijo posamezne funkcije digitalnih matričnih LED-žarometov, na primer osvetlitev voznega pasu.
Prek MMI je možna tudi izbira med tremi različnimi scenariji razširjenih dinamičnih animacij osvetlitve ob vstopanju v vozilo oz. izklopu motorja (Coming Home/Leaving Home). Digitalna matrična LED-tehnologija se torej tudi v mirovanju demonstrira na zelo impresiven način.
Digitalni matrični LED-žarometi v kombinaciji z mikro LED-diodami zagotavljajo zelo natančno porazdelitev svetlobe dolgih luči in še boljše preprečevanje slepljenja drugih udeležencev v prometu, kar pripomore k varnosti v cestnem prometu.
Za visoko prepoznavnost vozila skrbijo spredaj poleg digitalnih matričnih LED-modulov tudi digitalne dnevne luči z LED-tehnologijo, ki jih sestavlja po 23 segmentov na vsaki strani. Glede na nivo opreme lahko prek MMI izberete do štiri različne digitalne svetlobne scenarije z ustreznimi animacijami funkcije Coming Home/Leaving Home za sprednji in zadnji del vozila. Zadek po želji krasijo opcijske digitalne OLED-zadnje luči, ki jih dopolnjuje neprekinjen svetlobni LED-pas. Digitalne grafične scenarije zadnjih luči omogoča skupno 36 različnih segmentov, ki so razporejeni na šestih digitalnih OLED-ploščah. Na zadku poleg tega pogled pritegnejo osvetljeni krogi, ki se aktivirajo takoj po vklopu zasenčenih luči.
Funkcionalna in jasno zasnovana notranjost
V primerjavi s prejšnjim modelom sta dizajn in funkcionalnost vozila še dodatno izboljšana. Njegova zasnova je polna kontrastov; elemente premišljeno postavlja v ospredje ali ozadje in s tem ustvarja prijetno arhitekturo prostora.
Velika funkcionalna površina, imenovana softwrap, se razteza od vrat po celotni širini armaturne plošče in poudarja vodoravno postavitev za občutek maksimalne prostornosti. V središču je panoramski zaslon z 11,9-palčnim kombiniranim instrumentom in 12,8-palčnim MMI-zaslonom na dotik, ki tvorita tako imenovani digitalni oder (Digital Stage). Ta s svojo ukrivljeno obliko ustvarja armaturo, ki je obrnjena proti vozniku. Audi je s tem digitalni oder iz višjega avtomobilskega razreda prenesel v segment kompaktnih vozil. Prikaze na instrumentih dopolnjuje sistem za projiciranje najpomembnejših informacij. Ploske kljuke v vratih in sodobna, pregledna konzola poudarjajo občutek prostornosti in udobja.
Veliko praktičnih prednosti prinaša nova volanska upravljalna enota, ki prvič vključuje dve novi obvolanski ročici in s tem prinaša več odlagalnega prostora v sredinski konzoli, novo uporabniško izkušnjo in boljši občutek prostornosti. Desna ročica služi za izbiranje prestav, leva pa za upravljanje luči in brisalcev. Ker v sredinski konzoli ni več prestavne ročice, je tam več prostora z dvema držaloma za pijačo. Hlajeni predal za indukcijsko polnjenje telefonov z močjo 15 W in z dvema priključkoma USB-C lahko po potrebi zaprete z rolojem. Dva priključka USB-C sta tudi pred zadnjimi sedeži.
Ko se stemni, različni paketi osvetlitve (paket ambientne osvetlitve plus oz. pro) sooblikujejo vzdušje v notranjosti. Označevalne luči na armaturni plošči in sredinski konzoli poudarjajo jasne linije notranjosti.
Posredna ambientna osvetlitev pod panoramskim MMI-zaslonom ali v vratih poudarja arhitekturo notranjosti.
Nov opcijski oblikovalski element predstavlja tudi ploskovna osvetlitev sprednjih vrat: na vsaki strani je v tekstilnem panelu 300 laserskih izrezov. Svetlobni vir v vratni oblogi od zadaj osvetljuje pet segmentov, ki se zaradi različnih velikosti dinamično spreminjajo – tudi pri odklepanju in zaklepanju vozila. Osvetljeni tekstilni panel tako združuje funkcionalnost in emocionalno izkušnjo dizajna. V vmesniku MMI lahko izbirate med 30 različnimi barvami osvetlitve, kar pomeni veliko možnosti za personalizacijo.
Na zgornjem delu vrat so umeščeni zvočniki novega opcijskega prestižnega avdiosistema SONOS, ki z novim virtualno ustvarjenim prostorskim zvokom zagotavlja intenzivno izkušnjo poslušanja. Dvanajst visokozmogljivih zvočnikov, vključno z osrednjim in globokotonskim zvočnikom, je povezanih z ojačevalnikom z največjo močjo 420 W. Uporabniki lahko izbirajo med štirimi vnaprej konfiguriranimi zvočnimi profili (nevtralni, koncertni, lounge in podcast). Poleg tega imajo možnost, da svojo zvočno izkušnjo kadar koli nadgradijo z opcijami, ki jih zakupijo prek funkcij na zahtevo (FoD). Paket zvočnih funkcij omogoča dopolnitev izbranega avdiosistema s tremi dodatnimi funkcijami: 1) ojačanje basov za natančnejšo in močnejšo izkušnjo nizkih tonov, 2) avtomatsko prilagajanje nivoja za poslušanje z enako glasnostjo ob menjavi virov in 3) poživitev glasbe za izboljšanje zvoka pri stisnjenih glasbenih datotekah.
V infotainment sistemu Audija Q3 je uporabljen operacijski sistem Android Automotive OS. Aplikacije drugih ponudnikov, kot je YouTube, so na voljo prek trgovine Audi Application Store, ki je integrirana neposredno v vmesnik MMI in ne zahteva uporabe pametnega telefona.
Z glasovno asistenco Audi Assistant, ki je sposobna učenja, je mogoče krmiliti številne funkcije vozila. Obogatena je z umetno inteligenco, integrirana neposredno v vozilo ter je prvič prikazana kot avatar na osrednjem MMI-zaslonu na dotik in, kadar je aktivna, tudi kot ikona v projicirnem sistemu ali v Audijevem virtualnem prikazovalniku. Ukaz, kot ga je razumela asistenca Audi assistant, se poleg tega prikaže na zaslonu kombiniranega instrumenta.
Za notranjost je na voljo devet paketov. Notranjost ni le izrazito prilagojena uporabniku, temveč je tudi trajnostno zasnovana. Za lesene dekorativne elemente se uporablja hitro rastoč in odporen les. Notranji elementi, zasnovani iz materiala Impressum, so 100-odstotno izdelani iz recikliranega poliestra. Tudi materiali za oblazinjenje Passage, Impressum, univerzalna tkanina in mikrovlakna so v celoti izdelani iz recikliranega poliestra. Predpražniki iz žametnega velurja so narejeni iz econyla; to so popolnoma reciklirana najlonska vlakna, izdelana iz starih ribiških mrež, ostankov preprog in industrijskih odpadkov. Audi se tako tudi pri modelu Audi Q3* osredotoča na učinkovito, v prihodnost usmerjeno rabo virov.
Uporabna vrednost Audija Q3 se odraža v prostornini prtljažnika, ki znaša 488 litrov. Če sedežno klop, ki je serijsko vzdolžno pomična in ima nastavljiv naklon naslonjala, potisnete do konca naprej in jo postavite v pokončni položaj, je v prtljažniku prostora 575 litrov. Če pa sedežno klop podrete, se prtljažni prostor v Audiju Q3 poveča na 1.386 litrov. Audi Q3 je kos priklopnim obremenitvam do 2.100 kilogramov. Oporna obremenitev vleče kljuke znaša 90 kilogramov.
Široka in visokoučinkovita paleta motorjev
Vstopni model v družini Audija Q3 je Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, štirivaljni bencinar z blagim hibridnim sistemom in serijskim 7-stopenjskim menjalnikom S tronic. Njegova moč je 110 kW (150 KM). Posebnost pri motorju 1.5 TFSI je sistem izklapljanja valjev cylinder on demand (COD), ki pri nizki in srednji obremenitvi izključi drugi in tretji valj. Najzmogljivejši med modeli z notranjim zgorevanjem je Audi Q3 SUV TFSI quattro 195 kW s pogonom quattro. Poganja ga 2,0-litrski štirivaljni motor, kombiniran s 7-stopenjskim menjalnikom S tronic. Pogonski agregat zagotavlja 195 kW (265 KM) moči in 400 Nm navora na vseh štirih kolesih. Za dolge razdalje je še posebej primeren Audi Q3 SUV TDI 110 kW. Tovarniško je opremljen s pogonom na sprednji kolesi in s serijskim 7-stopenjskim menjalnikom S tronic. Moč 110 kW (150 KM) in navor 360 Nm na dolgih razdaljah zagotavljata nizko porabo goriva.
Za vožnje na dolge razdalje, vendar z električno podporo, je namenjen tudi priključni hibrid (PHEV), ki je močnejši in učinkovitejši kot kdaj koli prej. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW v
kombinaciji z elektromotorjem (85 kW moči in 330 Nm navora) zagotavlja skupno 200 kW (272 KM) in 400 Nm sistemskega navora.
Bruto kapaciteta visokonapetostne baterije zdaj znaša 25,7 kWh in se je tako skoraj podvojila – ob skoraj enakih dimenzijah kot pri predhodnem modelu. Neto je v njej na voljo 19,7 kWh. V njenih 96 prizmatičnih celicah, ki so razdeljene v štiri module, je shranjenih bistveno več energije kot doslej: z optimizirano kemijsko sestavo celic in boljšim sestavom moduli zdaj lahko shranijo 73 namesto 37 amperskih ur električnega naboja.
Električni doseg se je tako povečal na do 120 kilometrov (po kriterijih WLTP). Audi Q3 SUV e‑hybrid 200 kW se v idealnih pogojih lahko polni z močjo do 50 kW enosmernega toka (DC), tako da omogoča udobna potovanja na električni pogon. To pomeni, da lahko baterijo, izpraznjeno na deset odstotkov, v manj kot pol ure ponovno napolnite na 80 odstotkov. Audijeva lastna storitev polnjenja Audi charging po želji zagotavlja dostop do številnih polnilnih mest v 28 evropskih državah.
Nov sistem blaženja za udobje in visoko zmogljivost
Poleg motorjev je Audi bistveno izboljšal tudi vozno dinamiko novega Audija Q3. Izpopolnjeno standardno podvozje zagotavlja izboljšano vozno izkušnjo. Dinamično zasnovan SUV je družinski in potovalni avtomobil, ki je primeren za vsakodnevno uporabo in navdušuje s svojo okretnostjo. Na voljo so podvozje z jeklenimi vzmetmi, športno podvozje in podvozje z dvoventilskim uravnavanjem blaženja.
Podvozje z uravnavanjem blaženja se nenehno odziva na lastnosti cestišča in posamezno vozno situacijo ter pri tem upošteva parametre, kot so postopki obračanja volana, zaviranja in pospeševanja. V delcu sekunde se izračuna idealno blaženje za vsako kolo posebej in se ustrezno nastavi na vseh blažilnikih.
Hitreje delujoči dvoventilski blažilniki omogočajo boljšo in mirnejšo povezavo karoserije s podvozjem ter hkrati – zaradi ločenega krmiljenja v fazi raztezanja in stiskanja, ki ga omogočata dva ventila – optimizirajo vozno dinamiko, saj je mogoče neodvisno krmiliti nihanje raztezanja in stiskanja.
Razpon med udobno in športno vožnjo je bolj izrazit. K okretnosti novega Audija Q3 pripomore tudi izpopolnjeno opcijsko progresivno krmiljenje. Ne deluje preveč neposredno, temveč zelo natančno iz sredine. Proti končnemu položaju zasuka volana se prenos krmilne sile znatno zmanjša, kar omogoča boljšo vodljivost. Zasuki volana se na kolesa prenašajo bolj neposredno. Poleg tega je odzivnost krmiljenja za volanom izrazitejša, povratne informacije s ceste pa boljše. Zmanjšano trenje zagotavlja boljši občutek pri krmiljenju.
V sistemu za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select je pri novem Audiju Q3 namesto načina auto na voljo način balanced. Ta uravnoteženi način predstavlja optimalen kompromis med vozno dinamiko in udobjem. Ob vsakem ponovnem zagonu vozila je nastavljen način balanced, ki ga je mogoče konfigurirati tudi glede na individualne potrebe. Poleg tega lahko
prek MMI s predhodno izbiro ustreznega standardnega načina aktivirate način offroad plus (pri pogonu quattro).
Asistenčni sistemi
Na področju tehnologij za pomoč vozniku se Audi Q3 zanaša na številne asistenčne sisteme, ki poenostavljajo vsakodnevno vožnjo v cestnem prometu in s tem povečujejo varnost.
Od začetka prodaje modela bodo v serijsko opremo vključeni parkirni sistem plus s prikazom razdalje, tempomat (vklj. z omejevalnikom) s pripravo za prilagodljivo asistenco za hitrost, opozorilnik za zapuščanje voznega pasu z asistenco za zaustavitev v sili, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilnik za pozornost in utrujenost z nadzorom voznika ter aktivna asistenca spredaj z asistenco za ovire in za zavijanje levo spredaj, asistenco za opozarjanje na prečni promet spredaj in asistenco za zaviranje v sili spredaj.
Večje udobje vožnje med drugim zagotavlja prilagodljiva asistenca za vožnjo plus, ki uravnava vzdolžno in prečno vodenje vozila ter je razširjena s funkcijo asistirane menjave voznega pasu.
Sistem na odsekih poti pri hitrosti do 210 km/h pomaga pri pospeševanju, zaviranju, ohranjanju hitrosti in vzdrževanju nastavljene razdalje ter pri vodenju po voznem pasu. Pri hitrosti od 90 km/h naprej na avtocestah pomaga tudi pri asistirani menjavi voznega pasu. Slednjo aktivirate prek vmesnika MMI. Na podlagi podatkov zadnjega radarja z belimi puščicami v kombiniranem instrumentu in na projiciranem zaslonu pokaže, ali in v katero smer je mogoče zamenjati vozni pas. Če voznik menjavo voznega pasu nakaže z aktiviranjem smernikov, mu sistem aktivno pomaga pri vrtenju volana.
V kombinaciji s spletnimi podatki lahko prilagodljiva asistenca za vožnjo ohranja vozni pas, tudi če ne zazna črt, ki omejujejo pas, kar povečuje udobje tudi na regionalnih cestah in v mestnem prometu (zunaj avtocest).
Uporaba spletnih podatkov za prilagodljivo asistenco za vožnjo je vključena tri leta po dobavi vozila. Po preteku tega časa lahko stranke možnost uporabe podaljšajo proti plačilu.
Asistenca za zaustavitev v sili lahko zdaj prvič prevzame vodenje in Audi Q3 samostojno zapelje na odstavni pas ter ga tam zaustavi (samo v povezavi s paketom Tech pro), če je voznik neodziven. Asistenca opozarja z vidnim in zvočnim signalom ter zaznavnim zavornim cukanjem in vklopi opozorilne utripalke.
Da bi bila varnost v cestnem prometu še večja, dodatna notranja kamera nadzira voznika oz. znake njegove utrujenosti in pomanjkanja pozornosti. Če se voznik določen čas ne odziva na napotke v vozilu, se v kombiniranem instrumentu zasliši opozorilni ton in prikaže vizualno opozorilo. Podatki se ne shranjujejo. Če je voznik še vedno neodziven, Audi Q3 samodejno zapelje na odstavni pas in sproži elektronski klic v sili za alarmiranje reševalcev.
Funkcija učečega parkiranja uporabnikom omogoča, da Audi Q3 naučijo izvajati posamezne parkirne manevre. Če je dovoz do nadstreška ali garaže zahteven, zadošča en sam postopek učenja, potem pa lahko Audi Q3 pod nadzorom v prihodnje samostojno izvede parkirni manever. Enako velja za odparkiranje: novi Audi Q3 si lahko zapomni do pet parkirnih manevrov na dolžini 50 metrov. Vsak manever lahko individualno poimenujete. Kadar se vožnja konča v slepi ulici, vam nova asistenca za vzvratno vožnjo nudi zanesljivo pomoč. Pri hitrosti pod 35 km/h si lahko Audi Q3 zapomni razdaljo približno 50 metrov in jo s hitrostjo približno 10 km/h samostojno prevozi vzvratno.
Parkirna asistenca plus vam v mestnem prometu lahko pomaga parkirati z usmerjenimi krmilnimi manevri, takoj ko ultrazvočni senzorji zaznajo primerno mesto za prečno ali bočno parkiranje.
Parkirna asistenca pomaga tudi pri odparkiranju; aktivirate jo lahko med izvajanjem ročnega parkiranja. Voznik mora slediti navodilom na zaslonu ter ustrezno dodajati plin in zavirati. Štiri širokokotne kamere za prostorski pogled pokrivajo celotno območje neposredno okoli vozila in omogočajo veliko različnih zornih kotov za še bolj priročno manevriranje. Voznik lahko različne poglede izbere na MMI-zaslonu, kar olajša parkiranje vozila na parkirno mesto.
Funkcija prepoznavanja prometnih znakov zdaj prikazuje tudi opozorilne znake. Gre za prepoznane znake, kot so na primer znak za prednost, znak za delo na cesti, znak za pešce, opozorilni znaki za živali ali znak za železniški prehod.
Začetek prodaje in cene
Tretja generacija novega Audija Q3 postavlja nova merila v segmentu kompaktnih vozil. Na nemški in evropski trg bo prišel oktobra letos. Naročila za Audijev kompaktni SUV bodo začeli zbirati že poleti.
Audi Q3 SUV : poraba goriva (kombinirana vožnja): od 5,0 l/100 km; emisije CO₂ (kombinirana vožnja): od 137 g/km .
Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW: poraba goriva (ponderirano, kombinirana vožnja): od 1,7 l/100 km (začasno); poraba električne energije (ponderirano, kombinirana vožnja): od 13,9 kWh/100 km (začasno); emisije CO₂ (ponderirano, kombinirana vožnja): od 39 g/km (začasno); poraba goriva pri izpraznjeni bateriji (kombinirana vožnja): od 6,0 l/100 km (začasno).
Pridržujemo si pravico do sprememb.