Audi pospešuje svojo lastno preobrazbo in si zastavlja jasne cilje: od leta 2026 naprej bo razvijal samo še popolnoma električne modele. Proizvodnja vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem se bo zaključila leta 2033. V nadaljevanju smo zbrali koristne informacije o električnih avtomobilih, ki vam omogočajo vpogled v prihodnost elektrifikacije. Nove modele znamke Audi na izključno električni pogon prepoznate po oznaki e-tron.
Električni avto ima več poimenovanj, npr. e-avto, električni avtomobil, električno vozilo, popolnoma električno vozilo ali vozilo na izključno električni pogon. Nova vozila znamke Audi na izključno električni pogon nosijo oznako e-tron. V angleščini so popolnoma električna vozila poznana pod imenom "Battery Electric Vehicle", okrajšano BEV. Baterijo električnega vozila je mogoče polniti preko zunanjega vira, npr. polnilne postaje ali stenske polnilne postaje, med vožnjo pa tudi z regeneracijo energije (rekuperacijo).
Alternator pri zaviranju in zaviranju z motorjem odvisno od razdalje in zaviranja kinetično energijo pretvarja v električno. Pridobljena električna energija se pri tem shranjuje v bateriji. Baterija se pri veliki hitrosti pri tem polni z električno močjo do pribl. 220 kW.
Električno vozilo lahko poganjajo trije različni elektromotorji: stalno gnani sinhroni motor (PSM), asinhroni motor (ASM) in zunanje gnani sinhroni motor (FSM). Vrsta in število elektromotorjev sta v vozilu izbrana na osnovi kriterijev, kot so doseg, moč, potreben prostor, obremenljivost, proizvodne komponente ali stroški. Kot ponazarja slika, sta na primer v modelu Audi Q4 50 e-tron quattro vgrajena dva elektromotorja: stalno gnani sinhroni motor (PSM) na zadnji premi in asinhroni motor (ASM) na sprednji premi. Elektromotorji uporabljajo trifazni tok, visokonapetostna baterija pa dobavlja enosmerni tok – zaradi tega je vsak elektromotor povezan z močnostno elektroniko, ki pretvarja električni tok.
Litij-ionska baterija predstavlja osrednji del električnega vozila. Audi zaradi tega širi razvoj visokonapetostnih baterij, ki poteka v tovarni v Neckarsulmu. "Baterijskega sistema, ki predstavlja največjo komponento električnega vozila, ne želimo več ločevati od strukturnih komponent. Zato si prizadevamo, da bi ga obravnavali z vidika celotnega vozila. V tovarni v Neckarsulmu razvoj karoserije in visokonapetostnih hranilnikov povezujemo čim bolj neposredno, kar ustvarja potrebne sinergije. S tem vzpostavljamo povezavo s področjem lahke gradnje, posledično pa tesno povezanost posameznih področij, ki se odraža v maksimalni učinkovitosti vozil znamke Audi."
Stephan Reil, vodja tehničnega razvoja v tovarni v Neckarsulmu
Električni avto ni več funkcionalen. Kaj se zgodi z njegovo baterijo? Od leta 2021 družba Volkswagen Group Components upravlja pilotno tovarno za recikliranje baterij v Salzgittru. Analitična programska oprema BattMAN ReLife baterijo preveri v nekaj minutah. Na osnovi teh ugotovitev se nato določi nadaljnja pot baterije, ki je odvisna od njenega stanja.