Spreminja svet, ne vsakdana.

Alternativna mobilnost ni le moderna, pač pa je dobra tako za nas kot tudi za okolje. Odkrijte naše CNG-modele in njihove številne prednosti.

Audi pospešeno razvija mobilnost prihodnosti. Naš cilj je mobilnost brez emisij CO2.

Audi g-tron je sinonim za nove pogonske tehnologije z učinkovitejšo porabo, trajnostne energente in koncepte, ki so pripravljeni za uvedbo na tržišče in navdušujejo naše stranke.

Sprememba mobilnosti za znamko Audi ne pomeni odrekanja, temveč športno vožnjo na ravni prestižnih vozil, ki dosega manj emisij škodljivih izpušnih plinov. Kako? Z modeli g-tron znamke Audi, ki jih lahko poganjata tako zemeljski plin kot tudi bencin.

Zakaj zemeljski plin?

Okolju prijazen

Modeli s pogonom na zemeljski plin v ozračje izpuščajo do 25 % manj CO2 in do 95 % manj dušikovih oksidov v primerjavi z običajnimi vozili.

Učinkovit

S CNG-modelom lahko v primerjavi z vozilom z dizelskim motorjem dejansko prevozite do 30 % daljšo razdaljo, v primerjavi z vozilom z bencinskim motorjem pa je ta razdalja daljša za do 55 %..

Stroškovno ugoden

Zemeljski plin (CNG) je cenovno ugodnejši od bencina in dizelskega goriva.

Modeli g-tron

Manjši stroški

S CNG-modelom prihranite denar. Prihranki se razlikujejo glede na model.

Spodbujanje trajnostnega vidika

Če se odločite za CNG-model, ne storite nekaj dobrega le zase, ampak tudi za okolje. Pri zgorevanju zemeljskega plina v motorju ne nastajajo fini prašni delci. Poleg tega se ustvarja občutno manj CO2, tako da je vaš okoljski odtis kar čim manjši.

 

Pogosta vprašanja: avtomobili s pogonom na zemeljski plin

Splošna vprašanja o zemeljskem plinu

Zemeljski plin je nevidna zmes plinov brez vonja, ki ga najdemo v naravi. Je lažji od zraka in sestavljen pretežno iz metana (CH4).

Da, zemeljski plin je mogoče proizvajati tudi sintetično.

Bio CNG je naravni proizvod, ki nastane s plemenitenjem plina, pridobljenega iz bioloških odpadkov in energetskih rastlin. V nasprotju z zemeljskim plinom torej ni fosilnega izvora. Bio CNG se – enako kot zemeljski plin – lahko uporablja v CNG-vozilih.

CNG je kratica za Compressed Natural Gas – stisnjen zemeljski plin, ki poganja vozilo s tovrstnim pogonom.

NGV je kratica za Natural Gas Vehicle – vozilo na zemeljski plin. To je vozilo, ki ga poganja CNG.

LPG je kratica za Liquefied Petroleum Gas – utekočinjen naftni plin, sestavljen predvsem iz butana in propana. Prav tako se uporablja v vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem. Znamka Audi nima vozil z LPG-pogonom.

Rezervoarje CNG-vozil je treba – odvisno od navodil proizvajalca – vizualno pregledati najkasneje vsaka 3 leta.

Obstaja plin visoke (H) in nizke (L) kakovosti z višjo oz. nižjo vsebnostjo metana

Vozila s pogonom na zemeljski plin niso nič manj zmogljiva od običajnih vozila z bencinskim ali dizelskim motorjem. Način vožnje je torej pri vseh enak.

Zmes zemeljskega plina in zraka se v motorju močneje stisne kot zmes bencina in zraka pri običajnem vozilu. Zmogljivost se poveča, poraba pa ostaja nizka.

Polnjenje plina

Da, polnjenje je enako varno kot pri običajnem vozilu.

CNG-modeli znamke Audi imajo dodaten rezervoar za bencin. Ko se plinska jeklenka izprazni, krmiljenje motorja CNG-vozila samodejno preklopi na bencinski pogon.

Varnost

Zemeljski plin ni strupen, je brez vonja in se vname šele pri 600 stopinjah (bencin se na primer vname že pri 360 stopinjah).

Audi A3 Sportback g-tron ima dve plinski jeklenki. Vsaka ima prostornino pribl. 7 kg. Nameščeni sta pod vdolbino za rezervno kolo in neznatno zmanjšata prostornino prtljažnika vozila. Obe plinski jeklenki zahvaljujoč lahki gradnji tehtata le 16 kg in tako več kot 50 kg manj kot primerljive jeklene izvedbe. Trije sloji iz nepredušnega poliamida, umetne mase, ojačane z ogljikovimi vlakni, in umetne mase, ojačane s steklenimi vlakni, zagotavljajo zaščito pred poškodbami celo pri najhujšem trčenju. Varnostni ventili vzdržijo visok pritisk in plin kontrolirano sproščajo tudi v ekstremnih situacijah.

Da, s tehničnega vidika ni nič narobe, če z vozilom s pogonom na zemeljski plin zapeljete v podzemno garažo. Prometni znaki, ki prepovedujejo uporabo vozil na plinski pogon, se (ko bolje pogledamo) nanašajo na vozila s pogonom na utekočinjen plin. Plin z oznako LPG je težji od zraka in ga je zato pri uhajanju v podzemnih garažah težje odzračiti.

Drugo

Pri zgorevanju zemeljskega plina ne nastajajo saje in trdni delci. Nastane pribl. 25 % manj CO2 kot pri primerljivih vozilih z bencinskim motorjem oz. 15 % manj kot pri primerljivih vozilih z dizelskim motorjem ter občutno manj ogljikovega monoksida in dušikovih oksidov. Če polnite bio zemeljski plin, pridobljen iz ostankov hrane in odpadkov, se potencialni prihranek poveča na vse do 97 %.